Blog Archive

Thursday, June 18, 2015

Õhtulehes tore nali Elronist.

Tule taevas appi!

Appi, kus rong on?



Ma ei tea, kas süüdistaks ka? Reisijat rumaluses? Eesti Raudteed liiga pika perrooni ehitamises? Vedurijuhti ja teenindajat selles, et nad aknal-uksel ei kõõlunud ega karjunud: "Rongile!!!......"??

Tartus on too katusealune tõepoolest eriline.  Ja sellisena kindlasti üks huvitav lahendus ka turisti jaoks, sest on mida, pildistada ja üldse tegemist ilusa asjaga. Tõsi, on mitmet pidi ebamugavust tekitav, kuid mitte oluliselt. Kuigi kohalikud arvavad, et see vahe tunneliava seina ja rongi vahel pole nii kitsas, siis tegelikult siiski on. Kohalik näeb ehk ainult seda hetke, kui rong seisab ja erilist reisijate liikumist ei ole märgata. Samas on saabumisel hetki, kus võib olla üksjagu rattureid-matkajaid ja kogu trään, rattad jms, eriti koos arusaamatuses sipleva "taimedega reisijate" edasi-tagasi liikumine võib tekitada segadust. Ja tekitabki. Sest läbipääs on sel juhul üpris piiratud!  Iseenesest on lahendus, kus rong seisab vastava märgi juures, täiesti hea! Ei peagi ju olema vaksalis istudes olema rong alati aknast näha, rongile minnes tuleb ju nagunii õue minna ja siis natuke ringi vaadata! Ning arvata, et kinniolevate ustega rong ei võtagi reisijaid peale.... No tõesti, tule taevas appi!
Ebamugav on pigem ratastega jm selle tunneli kaudu rongile pääsemine, sest trepid jm lahendus teeb just selle väga ebamugavaks!

See kõik aga ei tähenda, et Tartus puudusi ei ole. Infot annavad kioskis olevad töötajad ja vähemalt vanasti olid nad igati abivalmis ning toimekad. Tegematajätmisi on ikka Elroni ja Eesti Raudtee poolt! On olemas valjuhääldid, kust saaks infot anda (olgu siis sellesama kioski töötajate poolt), kokkulepe peaks olema Elroni asi. Või siis Eesti Raudtee jaamatöötajate poolt! Kõik on võimalik, kui tahetakse! Aga just tahtmise küsimus ongi oluline! Ja selline korduv info aitaks kindlasti asju lahendada (siiani pole aga keegi tegeleda viitsinud), nii et süüdi asjades on ikka need, kes asju tegemata jätavad, mitte miski muu.

Ja Õhtuleht võiks muidugi palgata ajakirjanikud, kes tõsiste probleemidega tegelevad. Ja tegelevad niikaua, kuni need probleemid lahenduse saavad. Muide, seesama rongi seismine perrooni otsas on oluline ka just nimelt matkajate ja suurema pagasiga reisijate koha pealt. Tartus on olemas ka parkla, aga ka sellest tulles ei saa otse rongile. On vaja, et esimese asjana MKM ja Eesti Raudtee õpiks oma vigu tunnistama. Juba ammu sai korduvalt välja öeldud, et rattamatkajate, lapsevankriga ja ratastooliga tulijate jaoks on vaja ülekäike. Rongide kiirus on jaamas väike, seega ei tohiks tekkida erilisi probleeme ka ohutusega. Ja ülekäigud perrooni mõlemas otsas lahendaks mitmed probleemid ning ebamugavused. Seda enam, kui rong seisabki ühes või teises otsas. Kusjuures vastava süsteemi väljatöötamine rongide seismiseks tuleks muulgi moel asjale kasuks!

Miks siis on meie ajakirjandus nii mannetu? Ja kas ehk tänu sellele on ka MKM, Eesti Raudtee, Eölron ja väga paljud teised ettevõtted, ametiasutused ja ametnikud nii mannetud? Et neilt ei nõutagi asjade lahendamist ning probleemidega süvitsi lahenduse otsimist? Tegelikult on selliseid artikleid väga masendav lugeda! Jäägu igatahes see 20 eurot koolitusrahaks, ehk toob see mõtlemisvõimet juurde! Natuke on vaja ju ikka liikuda ja ka mõelda!

Heli  /   11:33, 17. juuni 2015
Läksin reedel sama rongi peale ning esimesel pilgul tundus tõesti, et rong seisab eemal ja küll ta mingi hetk siis nö ette sõidab ehk siis kohta, kust ta tavaliselt väljub. Igaks juhuks siiski läksin vaatama ja saingi rongi peale. Vähemalt see vagun, kuhu mina sisenesin, oli selleks hetkeks rahvast täis, vabu kohti oli ehk kümmekond. Seega enamus sõita soovijaid said aru, et rong ootab eemal ja kõik on ok. Need inimesed, kes maha jäid (ning need kes lahmivad asja teadmata siin kommenteerida), ei saa süüdistada küll ainult Elronit, selle töötajate pädevust, rongijuhti ja kõiki teisi, sest kõndida paarkümmend meetrit ja vaadata üle, kas pääseb juba eemal seisvale rongile ei oleks ju kuigi suur vaev olnud. Pealegi kui kogu aeg on rong ees olnud varakult, vahepeal isegi 30 minutit enne väljumist, siis miks ei tekkinud ootajatel kahtlus, et rongi väljumiseni jäänud nt ainult 2 minutit ja rong ikka seisab seal eemal - oleks ju pidanud väike kahtlus tekkima, et rong seisab eemal, kohe-kohe on väljumise aeg ja ju siis sealt eemalt saabki peale. Mis puudutab seda kitsast kohta tunnelihoone ja perrooni vahel, siis see on ikka kitsas küll. Kitsas ei tundu ta siis kui sa oled seal üksi, aga kui sinuga samal ajal tahab siseneda rongi rattaga kodanik, lapsevankriga kodanik, keegi otsustab oma reisikohvriga ühest uksest väljuda ja teisest uuesti siseneda jne., siis on see koht ikka paganama kitsas.
L
lihtne  /   12:18, 17. juuni 2015
selle asja lahendanuks see, kui klienditeenindaja oleks viitsinud uksest välja astuda ja hüüda, et kodanikud, tulge siia (ja rongijuht oleks viitsinud talle öelda, et kuule, seal on grupp kodanikke). Aga muidugi see, et rong jätta seismab perrooni tagumises(!) otsas, no selle peale ikka peab tulema... ja siis pärast külma kalanäoga teistest ootajatest mööda sõita.
U
unustatakse suhtlemine  /   13:55, 17. juuni 2015
Just, inimesed oleks nagu unustanud ära, et nad oskavad rääkida ja sellele probleemile on väga lihtne lahendus. Kuid mitte kellelegi ei tulnud pähe hüüda tunneliehituse juures ootavaile inimestele, et tulge siia, rong väljub siit nüüd !
Rongijuht ei teavitanud, sest see pole tema asi. Piletimüüja ei teavitanud, sest see töö ei kuulu tema palga sisse. Jaamakorraldaja ei teavitanud, seepärast, et...krt seda teab, tema asi on just informeerida reisijaid muutustest rongide töös.
Ja loomulikult ei tulnud ühelegi reisijale pähe, kes ise rongile sai, hetkeks välja tulla ja hüüda, et "tulge siia, rong väljub siit! ". Kui ise peal, siis teised käigu kuradile-see on eestlase suhtumine.
H
Heli  /   12:08, 18. juuni 2015
Jube kahju on, et enamus inimesi on seda meelt, et tänapäeval peavad kõik kõigile kandikul ette tooma ehk siis endal seal kupli all ei pea üldse sutsu olema, et midagi teha. Ikka on kommenteerijad kurjad klienditeenindaja, rongijuhi, jaamakorraldaja ja nüüd ka nende reisijate peale, kes rongile said. Julgen juhtida tähelepanu, et sama perrooni teiselt poolelt ehk perroonilt nr 3 väljub natuke enne Koidula rongi ka Valga rong. Sel hetkel kui mina Koidula rongi peale läksin, seisis ees ka Valga rong ning mingi osa rahvast ootas ka väljas. Kas oleksin siis pidanud peale seda kui avastasin, et Koidula rongi peale pääseb eemalt hakkama väljas istuvaid kodanikke läbi küsime, et millisele rongile nüüd nemad tahavad - kas Koidula või Valga.... et Teie minge nüüd sinna poole ja Teie minge sinna poole. Või oih teie ei tahagi kuhugi sõita.... Olge nüüd!! Püüdkem ikka ise ka hakkama saada ehk siis astuda mõned sammud eemal ootava rongi poole ja kontrollida, kuidas asjalood on. Ei, selleks ollakse liiga mugavad ning oodatakse millal rong kandiku peal nina alla tuuakse.

Teenidaja või teine reisija, kindlasti VÕIVAD nad võimalusel teisi aidata, aga esimesena peaks ikka reisija ISE küsima teiste käest! Ja tõepoolest, kui ikka välumiseni 2 min, siis.....
Tõsi, kummas otsas rong seisab, on muidugi oluline. Küllap siingi tasub asju läbi mõelda, paraku on aga nii, et kui rong tuleb ühelt pool, siis ta peabki üldiselt sõitma märgini "Esimese vaguni peatuskoht"! Tagasisõiduk on ta seega "vales otsas"....

Kunagi ammu-ammu sõitsin ma rongiga Lehtsesse, minu ees väljus mammike suure kotiga ja teine kott jäi tamburisse. No mina abivalmi inimesena tõstsin sellegi maha ja astusin edasi. Aga vaatan, et mammike marsib, kott järgi lohisemas, kaugemale ja ei vaatagi tagasi. Läksin ka edasi ja õnn oli, et rong natuke kauem seisis. Üks mehike tuli tamburisse suitsu tegam ja kus pistis pröökama, et "kott varastati ära"! Ja õnneks nägi seda siis perroonil!....

Vot sulle Juku moodi mutikese vägisi üle tee aitamisest......

Nali naljaks. Ühte tõestab see lugu ühte asja kindlasti. Kuidas tööd raudteel korraldada, selles võib iga pisiasi rolli mängida. Ka Elroni ametnike oskus panna ennast reisija olukorda, paraku just seda oskust kabinetis ei sünni.....

No comments:

Post a Comment