Blog Archive

Monday, August 22, 2016

Pätid kinnimajja, viioldamise võimaluseta!


Kas siin sõidetakse ravile? Või hoopis soomlased tulevad Euroopasse, Rail Balticuga sõitma (kuni pole tunnelit, siis laevaga?)?


Mida veel? Kes on valinud võimule sellised süüdimatud inimesed?

«Olukorras, kus Eesti elanikkond vananeb ehk maksumaksjaid jääb vähemaks, aga teenusevajajaid ehk eakaid tuleb juurde, vajab senine tervishoiusüsteem põhimõttelist muutmist,» ütles töö- ja terviseminister Jevgeni Ossinovski (SDE).
 Ministri sõnul on kõik ühel meelel, et lähema viie aasta jooksul on vaja tervishoidu lisaraha, küll aga pole üksmeel selles, kust see lisaraha tulema peaks.

Kas meie poliitikute tase on selline, et suudetakse millegi tegemise asemel ainult aastaid ja aastakümneid rääkida ühte ja sedasama? Millest enamus inimesi Eestis niigi ammu aru saanud!? Miks siis viimase kümnendi võimul olnud tegelased midagi ära teha ei mõika? Õigemini, teevad küll, aga äraspidi! Muidugi, Ossinovski polnud see, kes tyulumaksu alla tõmbas, kuigi isegi mina sain juba siis aru, et see ei ole õige. Just sellepärast, milelst singi räägitakse. Rääkimata muidugi inimeste "omaosalusest" päästeameti, politsei jm valdkonnas! Kõik see tänu sellistele valitsejatele! Kas politseid ei nudita mitte selle pärast, et vähem karta kinnimajja sattumist? Nojah, Kapo tegeleb mõnesaja tuhande euro ja Savisaarega, miljonid ja kümned miljonid pole aga mingi probleem!? EA, Utah & Jordaania ja paljud muud asjad. Või siiski ongi normaalne just nimelt varastada suurelt?

«Laual on olnud ettepanekud tuua (tervishoidu – toim) lisaraha juurde, aga see on alati millegi arvelt. Kas selleks on maksude tõstmine või uute tekitamine. Ma ei tormaks seda teed,» ütles rahandusminister reedel.
Ta lisas, et kui haigekassasüsteemi raha juurde anda, tuleks see kas õpetajate palkade, tänavate-teede või kohalike omavalitsuste tugevdamise arvelt. «See ei ole jätkusuutlik,» toonitas Sester

Jah, maksude tõstmine on üks paratamatu asi, mida aga populistid hirmsasti kardavad!
1. Tõsta alampalk 800-1000 euroni, selleks, et inimestel oleks tõepoolest võimalust ka ISE millegi eest maksta, ühtlasi kasvab maksulaekumine (ka nende suurepalgaliste arvelt, kes seni on tulumaksu vähendamiselt võitnud kõige rohkem).
2. Tõsta tulumaks vähemalt 25%-ni!

Edasine sõltub juba valitsuse töö tulemuslikkusest. TÖÖ, mitte laristamise ja sõna otseses mõttes, maksumaksjate raha varastamisest! Aga mille arvelt see raha lisamine haigekassasüsteemi tuleks? Sellesama teederaha, KOV-ide, õpetajate ja nagu mainisin, ka politseinike ja päästeametnike palkade vm arvelt, mis/kes kõik kaotasid raha tulumaksu alandamise läbi ja seda juba pikki aastaid, iga aastaga TAHTLIKULT AINA ROHKEM JA ROHKEM!  Kas see on lubatav?Kas tahtlik majanduse ja rahva olukorra halvendamine pole kuritegu?

Rahanappust ravikindlustussüsteemis saaks Sesteri sõnul leevendada, vaadates kriitiliselt üle ravijuhtude hinnad. «Kui ravijuht haiglas maksab praegu 200 eurot ja erameditsiinis  150 eurot, siis kas ei peaks riik hakkama järjest rohkem vaatama erameditsiini poole?» küsis ta.

IRL tundub mitmegi poliitikute väljaütlemiste tõttu soovivat kõik eraettevõtjatele "kinkida", ka asjad, mis lõppkokkuvõttes riigile ehk maksumaksjale kallimaks lähevad! Tuleneb see ehk "kilekotiimpordi" suurenemisest või lootusest sellele? Kas rahandusminister ei saa aru sellest, et ühe lüli nõrgendamine raviasutustes tähendab teiste nõrgestamist ja vähem tulemuslikumaks muutmist? Jah, MIDAGI saab alati teha, aga tahtlik süsteemi nõrgestamine on just tänaseks paljud asjad halvemaks ja mitte ainult raviteenuste puhul. Miks õppust ei võeta? Kui haiglas on NAGUNII vaja võtta vereproove, siis kas osa nende viimine erasektorisse oleks kasulik? Või millegi muu? Mille? Ei maksa ajada umbmäärast juttu, aastaid oli aega need asjad välja sõeluda, mida ehk tõepoolest "koomale tõmmata"!

Kui siin Sester mainis teede-ehitust, siis tuletan meelde, et igasugune tee-ehituste surumine eraettevõtjate kätte nagu ka teehoolduse puhul, tähendab SAMUTI riigi rahakulutuste suurendamist! Tahtlik riigikassa nõrgendamine? Ja sedagi tehtud juba aastaid, riik on selle tõttu kaotanud tõenäoliselt kümneid ja sadu miljoneid eurosid!

(Praegu ma ei hakka siin meelde tuletama sadade miljonite riigist väljavoolu pankade jpt ettevõtete soosimise tõttu!).

Ka on võimalike lahendustena rahandusministri sõnul kõne alla omaosaluse (visiidi- ja voodipäevatasu haiglas – toim) surendamine ja ravijuhtude arvu vähenemine (ravijärjekorra pikenemine – toim), aga ka isiklike tervisekontode loomine. (Inimene kannaks sinna osa palgast, mida saaks hiljem kasutada näiteks kiirema arstivastuvõtu, uuringute ja protseduuride eest tasumiseks – toim.)
Rahandusministri sõnul lähtutakse raviraha jagamisel väga tugevalt sellest, et olemasolev raha tuleb ära kulutada. «Ma tahaksin rohkem rõhutada efektiivsusele. Et maksumaksja raha, mis haigekassas keerleb, oleks maksimaalselt efektiivselt kasutatud,» toonitas ta.
«On lihtne öelda, et raha tuleb leida süsteemi seest ja leitagu,» pareerib töö- ja tervishoiuminister Jevgeni Ossinovski kolleegi ettepanekuid. Ta rõhutas, et juba praegu on Eesti tervishoiusüsteem võrreldes teiste riikide omadega väga efektiivne.
«Me kulutame üsna vähe oma rahvuslikust rikkusest tervishoiule, aga saame üsna head teenust,» sõnas minister. Samas möönis ta, et see ei tähenda, nagu poleks miljardieurosest tervishoiueelarvest võimalik leida uusi kohti, kus teenust paremaks teha.
«Kindlasti on eriarstiabi sees mingeid kohti, kus võib olla ebaefektiivsust, et mingeid uuringuid tehakse mitu korda,» sõnas minister.
Samas leidis Ossinovski, et tegelikult on nende ettepanekute taga ennekõike soov suurendada inimeste omaosalust. «Ehk me võiksime suurendada inimeste enda taskust makstavaid tervishoiukulusid ja selle kaudu siis leevendada ravijärjekordi,» ütles terviseminister.
Samas on Eestis inimeste omaosalus juba praegu väga suur. «Me oleme omaosaluses jõudnud 25 protsendini,  mida maailma terviseorganisatsioon peab kriitiliseks tervishoiuteenuse kättesaadavuse osas, ja mina olen vastu kõikidele ettepanekutele, mis omaosalust suurendavad,» kinnitas Ossinovski.
Ta nimetas halva eeskujuna Lätit, kus puudub solidaarne ravikindlustus. «Kõige vaesem osa elanikkonnast sisuliselt arsti juurde ei saa, nende katmata ravivajadus on umbes 40 protsenti, samal ajal kui kõige jõukama seltskonna katmata ravivajadus on nullilähedane,» rääkis minister.
Ossinovski sõnul on solidaarne tervishoid Eesti ravikindlustuse suurim väärtus. «See on väärtus, mida tuleb hoida, aga see on kallis,» lisas ta.

Näed, mis tuleb välja!? Kui siiani ikka räägitud, et meil on omaosalus väike, siis nüüdseks selge, et ka SIIN valitsus lasknud olukorra ohtlikule piirile lähedale! kas seda enne ei teatud??? Ja kas meil saab vaesem osa arsti juurde siis, kui on vaja? Kas meil ei ole kohati ravijärjekorrad kuudepikkused? Kas see on normaalne? Ehk peaks ministritel keelama tasulise arstiteenuse kasutamine ja sundima neid koos teistega kuudekaupa ootama?

Kui rahastussüsteem jääb samaks, siis lähiaastatel haigekassat ministri sõnul pankrot ei ähvarda. Küll aga võib see juhtuda aastal 2020. «Tervishoid ja pensionisüsteem vajavad pikaajalist lahendust ja neid otsuseid ei saa jätta viimasele hetkele. See on väga ebamõistlik,» sõnas Ossinovski.

Kuradi kalkuni-tolkanid, juba ammu on see viimane hetk käes. Igapäevaselt, aastaid!

Ja samas.....

Meid petetakse ümberringi ja taas juba ammu, igapäevaselt!

 http://arileht.delfi.ee/news/uudised/eesti-sajandi-taristuprojekt-soome-kaubavedajaid-ei-huvita?id=75403261

Juba aastaid on kodanikuühendus Avalikult rail Balticust toonud välja kõik kitsaskohad probleemid, mured jm, mis seotud RB-ga! Valitsuskoalitsioon on absoluutselt 100%-liselt ainult hämanud, keerutanud ja vassinud! Süüdimatult laristatakse Euroopa Liidu ja meie oma maksumaksjate rahadega. Oleks see regionaalse raudtee nimel, normaalses mõõdus (nii rööpalaiuselt kui teedearvult), normaalsusesse ja tasuvusse jääva kiirusega, ilma kümnete (öko)viaduktideta, siis oleks see täiesti normaalne. Sest SEDA me vajame! AECOM-i uuring on "katkine", ometi ei sega see meil vassimast ka sellekohaste küsimuste puhul, lükates "lõpliku seisukohavõtu" tulevikku, uue uuringu valmimiseni. Kui see uuring on aus ja/või pole seotud petmistega, nagu kuuldavasti AECOM varemgi teinud, siis peaks olema selge, et SELLINE Rail Baltic ei ole muud kui pettus ja pättus! Ei paista siin mingeid kaupasid! Tõsi, MIDAGI oleks, sest NULL TONNI kaupasid sellel kindlasti ei olek. Aga kas üks või tuhat tonni oleks piisav? Muidugi mitte! Nagu ei tule mitte kuskilt ka miljoneid reisijaid, nii kalli raudtee puhul ja vähese elanikkonnaga ääremaal! Aga ometi, raha läheb ja ükski mees ei vastuta! Kinnimajja ei lähe kindlasti. ja KUI isegi kellelegi mingigi süüdistus esitatakse, siis see ei sega viioldamast!

 Kas RB Railil ja majandusministeeriumil on plaan B, juhuks kui kaubavedusid Soomest ei tulegi? Nii minister Michal kui ka RB Raili Eesti juht Indrek Orav ei taha sel teemal rääkida enne, kui uuem tasuvusuuring valmis.

Kas see ongi normaalsus? Kui sellised tegelased ise asjadest aru ei saa, siis kuulaku vähemalt teisi! Aga ei, just seda ei saa lubada! Sest siis jäävad miljonid kantimata ja sõbrad toitmata! Ning uue uuringuni tuleb anda hagu, kuidas jaksab. Kõige parem on muidugi selle aja jooksul "joonistamiseks" ettenähtud ligi 50 miljonit huugama panna!

 Ernst & Young Baltic koostab parasjagu RB Raili tellimusel uut tasuvusuuringut. "Uuring annab 

arutust, kui suur reaalne kaubavedu võiks olla. Praegu on raske ennustada, kas see on 12 või 

15 miljonit või äkki 14,3 miljonit tonni," ütles majandus- ja taristuminister Kristen Michal.

Äkki võib püksi tulla!

Või ikkagi - Väiksed võllas, suured (Rail Balticu) tõllas?



No comments:

Post a Comment