Blog Archive

Monday, November 14, 2016

Bussid uues kuues (koalitsioonis), rongidest rääkimata?


Ootused uuele koalitsioonile on suured. Tõsi, sotsid ja isamaaliitlased on ju "endised", aga ehk siiski! Tasuta ühistranspordi levimine üle Eesti oleks igati hea. Tänagi oli Postimehes nii palju huvitavaid artikleid, et ma ei saanud lehte isegi mitte rongi jätta, teistele lugemiseks! Vaid pidin kaasa võtma, sest ega siis netis saa kõike lugeda....
Just praegu vaidleme Eestimaa Transport grupis bussiliikluse üle. On üllatav (või siiski ei ole?), et siingi soovitab mõnigi ikka oma busse osta ja/või firma teha. Selle peale, et soovitakse normaalset transporti....

Aga enne Postimehe artiklite ülevaatamist hoopis teine uudis. Raha, õigemini viin paneb rattad käima!


Tule taevas appi! Tõepoolest, tule ometi appi! Või peaks Kalevipoeg tulema? Võtaks ja lajatakse serviti?


Kui teha rahasüst objekti, millega on seotud mitu majandusharu, valgub see sealt edasi ja mõjutab paljusid! 

Kindlasti mõjutab! Jüri Ratase arvates mõjutab ka hulk 4-realisi maanteid. Minu arvates ka. Lollusega lahmides juhtub ikka, et lõpuks pole enam jaksu selliste asjade eest maksta! Seda enam, et hiljem lubab nii mõnigi ärimees oma maksud hoopis "ära kaotada", Eesti jaoks! Millal ja kas üldse võidab kaine mõistus ja 4-realiste asemel hakatakse vajaduspõhiselt käituma? Kahtlane, ülimalt kahtlane! Sest Märt Vooglaid.... Sellest siiski hiljem....

Samas artiklis oli juttu ka olulisest majandusharust - konverentsiturismist! Tahaks tõesti loota, et selle hakatakse rõhku panema, nagu turismile üldse! 4-realist maanteed aga selle tarvis kindlasti vaja ei ole! Pigem on vaja tagada osalisetele ikka ja alati paremaid võimalusi, tulla kohale ühistranspordiga. Muuhulgas näiteks nii Riia kui Haapsalu rongiga. Või hoopis pidada konverentse Haapsalus ja mujal? Pakkudes üksiti võimalust ka hästi puhata ja lõõgastuda?


Pahaendeline on see, et KE alustab kohe millegi erastamisest. Sh ka Eesti Raudtee? 
Kas võtta rohkem laenu? Olen ka pigem seda meelt, et tuleks võtta. Muidugi oleks hea, kui seda saaks võtta riiklikust kommertspangast, nii et ka tagasimaksed lähevad tagasi riigile!? Praeguse röövkapitalismi ajastul on seda raske loota! Sõõrumaa ütles muuhulgas laenuteemat kommenteerides, et " Ma olen juba ammu vaadanud kahjutundega vigisemist, et sellel aastal saame osta kaheksa uut tuletõrjeautot, siis saame osta veel 14 juurde ja siis saame osta veel mingisugusel perioodil juurde.Lahendage see probleem ära, tehke see korralikult korda, tehke sellised asjad laenu arvelt". Põhimõtteliselt õige. Kui laenuleib ja laastutuli kaua ei kesta! Ning ettevaatust ei tohi kaotada. Seda enam, et niigi on riigile Ansipi tulumaksualandusega pandud põnts, mille tagajärgi kogeme iga päev! Ja asi võib veel hullemakski minna! Astmelist tulumaksu ma nii põhjalikult ei tunne, kuid tulumaksu peaks 25%-ni tagasi tõstma küll. Sellest langetamisest võitsid kõige vähem väikese sissetulekuga inimesed. Ja kuigi äsja keegi soovitas eestlastel rohkem tööd teha, siis mina soovitakse eelkõige ettevõtjatel maha istuda ja üle vaadata, miks ikka veel ei ole meil ettevõtluses piisavat effektiivsust!? Aga ehk on ettevõtjate tase kohati suurim süüdlane?

Ettevõtja Märt Vooglaid tundub seda kinnitavat! Vähemalt selle artikli järgi. Ta lubab, et IT-sektor viib kohe oma ettevõtted Eestis minema, kui astmeline tulumaks tuleb. Nimelt olevat tal ka väike kogemus selles sektoris. Ja preagu me ostvat üle inimesi 5000-eurose palgaga!? Ära sa ütle! Huvitav, kes siis Vooglaiu arvates peaks riiki üleval pidama? Astmelise tulumaksu jätan praegu kõrvale, aga ümardades, kui tulumaks oleks 20 asemel 25%, siis kas see üleostetud inimene peaks hakkama Bangladeshi nimekirjas olevas firmas töötama, peaasi, et ei peaks umbes 1000-eurose tulumaksu maksmise asemel maksma 1250 eurot? Tappev vahe see 250 eurot? Jah, tappev võib see olla, sest paljudel jääbki peale kommunaalide maksmist kätte veelgi vähem! Aga peab ütlema, et viletsad mehed sel juhul. Eesotsas Vooglaiuga. Kes peaks ka ju vajama tuletõrjeautosid ja politseid ja teid? Või on virtuaalmaailmas (IT-sektoris) muututud nii eluvõõraks? Vist ongi. Mingisugune uhkusetunne võiks hoopis hinges olla, kui saada OMA RIIGI toimimiseks natuke PANUSTADA!

 Sest selle järel näitab Vooglaid, et meie ettevõtjate tase on ikka tõesti madal! Ta hakkab vahutama Karilaiu ja Haapsalu raudtee teemadel, öeldes, et rööbaste mahapanek Haapsaluni on kuritegelik ja et "See on ju tegelikult erakätes olev raudtee (on või? - minu märkus) ja selle maa peale ehitatakse mingi 70-kilomeetrine lõik, selle asemel,. et investeerida raha siiasamma Narva ja Tallinna vahele - ja uskuge mind, et kaubarongid käivad märksa kiiremini ja riigile tekib palju tulu"! Ma soovitan Vooglaiul hoida mokk maas, kui ta asjast halli aimugi ei oma! Just nimelt seda ma soovitan! Narva kaudu ei KÄI, vaid sõidavad kaubarongid. Mingil määral. Käia võib Vooglaid, oma kontoris. Seda enam, et kaubarongide või täpsemalt kaupade liikumist ei mõjuta niivõrd raudtee arendamine, kuivõrd bürokraatia dokumentatsioonis ja muus. Jah, kui Kopli kaubajaam ja Tartu kaubateed üles võtta ning kulutada raha otseläbimurdeks Paldiskisse, siis võib mingit tulu tulla küll. Aga arvata, et Haapsalu raudtee mingit tulu ei too, on tänasel päeval pigem Kuuuurija tase. (Mitte saate, vaid tuntud pläraja). Sest ajada lausa haiget iba, nagu oleks "Haapsalu raudtee väljaehitamine väga kitsa grupi huvi ja et siis tuleb järgmine vend Viljandist ja ütleb, et ehitame Viljandisse ka raudtee....". Kuule, hr Vooglaid, tule oma IT-maailmast maa peale ja siis sa ehk näed, et Viljandis on raudtee olemas!!! Ja siis istu oma autosse ja mine vaata Haapsalus ringi! (Viljandisse mine rongiga!). Mine puhka ja kutsu oma IT-spetsialistid ka puhkama. Tehke seal konverentsiturismi! Ning siis mõtle selle peale, kui hea oleks rongiga sealt tagasi tulla! Kui üldse oled võimeline seda mõistma! Tõepoolest, no ei ole vaja sõna võtta teemadel, milles ei ole vähimatki aimu! Nii ei saagi Eestist tulla edukat riiki!
Vahel harva ajab mõne mehe arvamus vere keema, Vooglaiu ilma igasuguste argumentida pläma seda teeb!

Tõepoolest, kui meil ettevõtjate tase ongi selline, siis mingugi parem Eestist minema. Ehk tulevad asemele veidikene targemad!?

Postimees kirjutas ka haldusreformist, maakondade muutumisest ja ühistranspordist.


Siin polegi muud öelda, kui et riik peab looma RAS Eesti Transpordi ning minimaalselt maakonnaliinid enda kätte võtma. Tagama selle muuhulgas, et maakonnaliine kui selliseid ei oleks, vaid oleks maakondade ülesed liinid. Lähtudes VAJADUSTEST! Ning ühistranspordi eri liikide ühildamisest! Kui aga pigem mõeldakse riigivara müümisele, siis on raske loota, et selles vallas midagi paremaks muutub. Artikliski räägitakse näiteks Lihula "pööramisest" Pärnu suunale, mitte otseliinist Pärnu ja Haapsalu vahel. Mida juba praegu ei ole, aga mis loomulikult peaks olema! Haapsalust Valka, viinapoodi sõõitmiseks seda liini muidugi pole vaja......

**********************************


Kui minnakse ka alampalga tõstmisega 1000-le eurole, siis selle valitsuse reiting saab olema ülikõrge!



1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete