Blog Archive

Sunday, July 2, 2017

Tartu-Põlva-Mooste-Ahja-Tartu-Tallinn


Avapildiks postitasin sensatsiooni! Elron on suutnud Balti jaama ootkonkus tabloole lisada TEE NUMBRI!
Kiita neid muidugi ei saa, sest see võttis aega mitu aastat! Pealegi, allpool näeme, et "mõistus jõudis kohale" ainult Balti jaamas.
Kiidame ehk mõne aasta pärast, kui infotabloole lisandub ka inglise keel?
Eesti Raudteed ka kiita ei saa, sest Balti jaama teede numeratsioon pole ikka veel normaalseks tehtud.


Ei maksa mõelda, et ma läksin Moskva rongiga. Põlva kaudu ju Moskva rongi ikka veel pole!


Turult aga kahjuks nii vara läbi hüpata ei saanud....



Tartus taas ka rattureid rongides näha.



Kirsi ja Aardla peatustesse jõudsime koos.







Tagasiteel sattusika Ahjale. Mõtlesin, et sõidaks bussiga Vastse-Kuustesse ja sealt, hoolimata ebamugavusest (kohaliku võimu ja Eesti Raudtee käkk, nagu olen kirjutanud) rongile istuda, aga selliseid ühendusi ei ole.....



Sõitjaid Põlva poole palju ei olnud. Üheks põhjuseks muidugi ka viletsavõitu sõiduplaan. Päevas peaks sõitma vähemalt 5 rongi.





Ühispeatuses sõiduplaanid korrektselt olemas. Ka eraldi rongidega seotu kohta. Tõsi küll, buss tuli kenasti mõni minut peale rongi saabumist. Aga oleks pidanud jõudma ikka juba mõni minut ENNE! Heakene küll, Lao pole ehk kaugel, aga põhimõte peaks olema selline. Eelkõige muidugi maakondlike liinide puhul.

Siiski on Põlva kandis busse suudetud mingil määral raudteejaama suunata. Nagu näiteks liin 22B, Räpinast. Samas, liin 2E jõuab jaama kolm minutit peale rongi väljumist!?
Räpina poole aga sobival ajal busse sõitmas pole. Õigemini on, aga taas need raudteejaama ei läbi. Nagu 2L. Miks ometi? See annaks ju ka maapiirkonna elanikele võimaluse valida Tallinna suunas sõiduks busside kõrval ka ronge. Kade meel?

Ja kahjuks pole võimalustki, et Võrust tulles saaks Põlva raudteejaamas ümber istuda Tallinna suunale..... 






Kopeerin siia ka ühe lõigu varasemast postitusest. Praegune Elroni sõiduplaan, kus L ja P on teistsugune sõiduplaan, ei ole parim variant. Ka Tartus ümberistumiste suhtes. Ning on  veel üks oluline nüanss - busside sõiduplaanidega sidumine on ebamugav, kui neilt saab nt ümber istuda rongidele vaid tööpäeviti või siis hoopis puhkepäeviti.

Koidula suund aga vajaks, et "kohalik" kahevaguniline sõidaks mitte kaks, vaid viis korda päevas. See oleks täiesti võimalik. Ühel-kahel puhul võiks ju lausa kiirrongina sõita, vastavalt vajadusele siis saaks osa sõita praegu Piusani, osa Koidulani ja ka Põlvani jm. Ajaliselt asi saaks toimida küll. Näiteks:

Koidula (Piusa) - Tartu 5.50 - 7.15 (ümber rongile 011)
Tartu - Põlva 7.30 -8.00 KIIR
Põlva - Tartu  8.10 - 8.40 KIIR (ümber 013)
(Ümber rongilt 010) Tartu- Piusa 10.15 - 11.45
Piusa - Tartu 11.55 - 13.25 (ümber 213)
 Tartu - Piusa 13.40 - 15.10
Piusa - Tartu 15.30 - 17. 00 (ümber 017)
(ümber 016) Tartu - Orava 17.25 - 18.30
Orava - Tartu  18.40 - 19.30  KIIR (Ümber 217) 
(Ümber 018) Tartu - Piusa 20.30 - 21.45 KIIR

Sõiduplaan on üks võimalikest ja tuletatud umbkaudsetest Tallinn-Tartu rongide sõiduplaanis olevatest aegadest, võimalusel tuleb aga alati arvestada ümberistumisi Valga ja Koidula suuna vahel Aardlas/Kirsil.
KIIRrongide puhul võib ehk eeldada peatusi üldjuhul:  Kirsi, Ülenurme, Vastse-Kuuste, Valgemetsa, Kiidjärve, Taevaskoja, Põlva, Veriora ja Ilumetsa. Muidugi tuleb igale olukorrale läheneda just kõikvõimalikke seoseid arvestades. 
(Muidugi, Vastse-Kuuste võiks kiirrongidele lisada u 30 aasta pärast? Siis kui uus perroon tagab ka bussidele ümberistumised.....)









Muidugi võinuksin ma mitte sõita bussijaama, aga ma ei teadnud isegi, kuhu edasi sõidan. Kohapeal aga otsustasin Mooste kasuks. 

Ekraanidel ei ole ka siin kirjas, millise posti alt väljub buss. Väga hullu sest muidugi pole, näeb ju väljas ära. Aga ehk võiks?




Busse on kõvasti "üles riputatud". Kui hea aga maakonnaliiklus üldiselt on, ei oska ma öelda.







Valisin Mooste!


Aga raudteejaama Mooste buss ei läbinud. Miks? Oleks loogiline, et 20-30 min peale rongi saabumist (ja samapalju enne rongi väljumist) mööduvad bussid põikaks ka jaama? Miks peab keegi tingimata kompsudega jms kobima kuhugi kaugemale bussipeatusesse? Niivõrd elementaarne tõsiasi, kuid ametnikud ei suuda sellest aru saada? Või on bussifirmade käsi nii kõvasti mängus? Et ei soovita ühtegi reisijat rongidesse "anda" ja ei soovita sealt ka kedagi "vastu saada"? Siin peaks ikkagi sõiduplaani tegija olema tark ja otsustama!? Aga just seda ma kardangi, et kui vahel ka sõiduplaane tehes poole silmaga kiigatakse rongide sõiduplaane, siis mingilgi määral seda oluliseks üldjuhul ei peeta.

Mooste pildid.


Igatahes tasub sellisesse kohta minna küll! Moostes käidud, läksin aga Ahjale. Ilm keeras natuke ära, tibutas ja seepärast jätsin ka Luunjas käimata. Kuigi plaanin sinna kindlasti minna.










Muuseumisse saab vaid varem kokkulepituna. Imelik natuke....























Vastse-Kuustesse vaid 11 km, aga bussiga rongile ei saa. Miks küll? Kas sellepärast, et Vastse-.Kuustes pole raudteejaama bussipeatust? Pagan küll, ma ei suuda ära kahetseda, et aastaid tagasi ametnike rohkem ei tüüdanud!
Tõsi, vähemalt hommikul tulles saanuks Taevaskojas istuda Ahja bussile. Ajavõit olnuks märgatav, kuigi siis pidanuks edasi sõitma juba Moostesse millegagi.









Siin paistab olevat peaaegu et teeäärne turg! Samas võis tee ääres näha päris mitmeid müüjaid. Küllap vist maasikaid müüdi. Kas aga tahetakse peatuda seal, kus ebamugav? Või hoopis seal, kus erinevaid müüjaid ja ka pood?











Annelinna serval. Otsustasin ka superprisma ära vaadata. Kaupa palju. Ehk liigagi palju. Pole siis ime, et effektiivsust vähe. Ja kliente samuti sellise marketi kohta. Kuigi koht pole sugugi paha, ka linnast välja sõitjatel hea tulla siit läbi. Kuid üldiselt tundub, et on suurusega siiski puusse pandud.












Tartu bussijaam kenasti kesklinnas. Ja siia see võiks ka jääda, kuid peatus bussidele Tartu raudteejaamas on siiski vaja tagada.






Turul oli kauplemist kõvasti!








Kus on ikkagi maakonnaliinide peatus?


Või tehakse maakonnaliinide peatus kaubateede asemele? Ja millal hakkavad kaubarongid Tartu asemel seisma Kärknas vm?








Vorbusel pole ikka veel peatust.



Üks võimalus oleks kitsarööpmelise muuseum siiakanti tuua. Panna Kärknast haru asemel raudtee ERM-ini sõitma?


Vägeval vahva lahendusega bussipeatus.










Paistab, et ka Tapa sai üksjagu eurorahasid. Tore! Aga kas siin on nüüd mõtlema hakatud, kuidas ja mida teha?




Aga ei. Ei mingit õppevõimekust! Millal ikkagi hakatakse mõtlema Eesti Raudteel, Elronis, MKM-is, Maanteeametis, KOV-is?? Mis kurat siin toimub? 
Aastaid räägitud, et ekraane ei ole vaja perroonile paigaldada, vaid otsida selleks sobivam koht või kohad, üks-kaks, olenevalt perrooni tehnilisest lahendusest! Sest ei pea ju ometi lihtsaks sõiduplaani vaatamiseks perroonile marssima? Aga ei, pannakse uusi ekraane üles ning pole ikka veel millestki aru saadud?

Ja miks töötab ainult ekraani üks pool? Kas need ekraanid ei toimigi kahepoolselt?

Ja kus on tee number? Tapal ju sageli juhuseid, kus inimesed ei tea, et Narva rongid peatuvad teisel pool jaama!

Ja kui kaua olen rääkinud, et selles kohas peaks olema info kokku koondatud! Mis nüüd hakkabki nii olema, et sõiduplaan kleebitakse pleksiklaasile?

Ja millal saab tabloole kirja Valga rongid?

Ja kus on ekraanil lisainfo? Et nt 3. juulist hakkavad uuesti remondid jne?

Ja kus on inglise keel?

Jne jne.

Miks laristatakse riigi raha ja miks keegi mitte ühegi lolluse või tegematajätmise eest ei vastuta? On ju tore, et tehakse, aga kas tegemine ei eelda, et enne mõeldakse? Heakene küll, kui ei suuda, siis võiks ju vähemalt kuulda võtta? Ka ei suuda? Aga mille eest siis palka vastu võtta? Laristamise, kohati viletsasti tegemise ja ka mittetegemise ees?








Aegviiduski vist uued ekraanid. Samuti perroonil. Tõenäoliselt samuti pole teede numbreid kirjas. Sest sealgi sageli ei teata, milline rong esimesena väljub Tallinna suunas. Võõrad teavad veelgi vähem!

Marru hakkab see asi ajama!







Hõigati infot teeremondi kohta. Öeldi et info asendusbusside peatuste kohta kodulehel. Miks ei ole see korralikel stendidel ka peatustes? Alaliselt! Ahjaa, stende pole ju!....

Kas hõigati ka inglise keeles? Muidugi mitte.

Kas häälteavitus toimib nüüd alati ka ENNE väljumist? Kaugeltki mitte. See on nii suur probleem, et selle suudab Elron lahendada kõige kiiremini 10 aastaga ehk....




Uus bussijaam Ülemistel?









No comments:

Post a Comment