Blog Archive

Monday, August 7, 2017

Moskva - Vladivostok, noore vedurijuhi silme läbi.


Mul oli pikka aega unistus, sõita rongiga Moskvast Vladivostokki. Parem muidugi, kui peatustega teele jäävates huvitavates linnades. Nüüd see vast juba hiljaks jäänud. Aga tuttav vedurijuht, Artur, võttis reisi ette. Tema loal panen ka siia mõned pildid sest reisist. Kulgedes mõttes samal teel....

istusin Riia - Moskva rongile, et sealt sõita rongiga edasi Vladivostokki. Ees ootab 10222 kilomeetrit rongisõitu läbi seitsme ajavööndi ja suure venemaa kohta, kus päike tõuseb merest. 

Moskva - Vladivostok, 5. vagun, 21. koht, väljumine Jaroslavski vaksalist. Sõita on veel kõigest 9298 kilomeetrit. Igal hommikul ärgates tuleb kell tunni võrra varasemaks keerata, vagunis näitab kell Vladivostoki vööndiaega. See tšehhide poolt valmistatud elektrivedur ChS7-083 veab meid Kostromani, 376 kilomeetri kaugusele, seal tuleb rongi ette midagi muud. Kokku veavad Moskva - Vladivostoki rongi teekonna vältel kümme erinevat vedurit ja sõidavad kolmkümmend erinevat vedurijuhti. Riiast Moskvasse vedasid meid kolm vedurit ja neli vedurijuhti.


Zhariya jaam. 702 km Moskvast, 1624 km Riiast. Rongi veab kolmas vedur ChS4T-317, vahetust alustas neljas vedurijuht kes veab meid Kirovini. Järgmine vedurivahetus tuleb kohaliku aja järgi Balezinos, 1195 km kaugusel Moskvast. Kui arvestada Riia - Moskva rongi, on meid vedanud juba kaheksa vedurijuhti ja üheksas alustas. Perroonil müüdi lahtist õlut, marju ja pirukaid.




Neljas elektrivedur meid vedamas, EP2K-080



Euroopa ja Aasia piiril, Ekaterinburgis. Sõidetud on kokku 2741 kilomeetrit, 1819 Moskvast.


Head raudteelaste päeva!

Vagunisaatjad hüüavad perroonidel sama kõrvalseisvate rongide saatjatele. Äge on mõelda, et need rongid ja need inimesed pole võibolla kunagi varem kõrvuti seisnud ning ei pruugi elus kunagi nii kokku sattuda, kuid raudteelased leiavad alati ühise keele. Kõlavad viled, rongid hakkavad erinevates suundades liikuma, viimaseks hüüdeks jääb po zeljonomu!




Tjumen. 3067 км от Риги  Fotod: Jevgenijs Moisejenoks.


EP2K-080 meid endiselt vedamas. Kogu reisi arvestades asus pulkade taha 14. vedurijuht. 



Meie sabas saabus Minsk - Novossibirski rong. Meie sabas on ta olnud alates Kirovist ja kohtame teda igas peatuses.




Omsk. 3 fotot: J. M.





Ulanbatar - Moskva rong 


Chita - Adleri rong paremal.


Hommikul ärgates nägin sellist vaadet.


Novosibirsk-Glavnõi. 2 fotot: J. M.



Kohalik neljatärnihotell ja troll.


EP2K-080 endiselt meid vedamas. Balezinos tuli ette ja praeguseks on ta meid vedanud 2195 kilomeetrit. Pulkade taga on Balezinost saadik istunud 8 vedurijuhti. 





Pisi-tilluke 12 vaguniga ER2 elektrirong. Meil sõitsid need neljavagunilistena.


Krasnojarsk-Pazhzhazhirski. 4 fotot: J. M.





Krasnojarsk.


Jenissei.



Alates Mariinskist veab meid vahelduvvoolu elektrivedur EP1-232. Alalisvoolu elektrivedur EP2K-080 vedas meid Balezinost, Udmurtiast tublid 2526 kilomeetrit ja andis rongi teatepulgana üle järgmisele vedurile. 


Polikliinik-rong. sõidab graafiku alusel kohtadesse kus puudub arstiabi.











Vaated aknast on sootuks muutunud. Valik vaateid vaguniaknast, kõik võetud 20 minuti vältel.






Zima jaam. Tõlkes Talv. Riiast 5865, Moskvast 4943 km. Senimaani kõige soojem koht selle reisi jooksul - varjus 29 kraadi sooja! EP1-232 andis teatepulga edasi kuuendale vedurile, EP1-342le. Vaated akna taga on muutunud sootuks, profiil on muutlikum, tee on kurvilisem, kaubarongid sõidavad tõukeveduritega.



Irkutsk. 3 fotot J. M.







Rongi pähe haagiti kaks otseühendusvagunit. Nüüd on meie rong 19 vagunit pikk 




Baikal.


Kuskil jube kaugel kodust.



Перегон Тургутуй - Яблоново. Преодолели Яблоновый хребет, участок с самым сложным железнодорожным профилем, высотой 1700 метров. Трехпутный перегон с условно-разрешающими проходными и невероятно извилистой линией. При въезде на перегон с ст. Тургутуй, перед затяжным спуском сделана проба тормозов на эффективность. Примерно в середине перегона видели последствия произошедшего здесь несколько дней назад крушения. Полувагоны выкинуты с пути за полосу отвода метров на сто.

Turgutui - Jablonovo jaamavahe. Äärmiselt raske profiiliga, kõrgusega 1700 meetrit. Kolmeteeline jaamavahe, tinglikku läbisõitu lubavate läbisõidufooridega (tõusu tõttu lubavad keelava tule korral läbida kiirusega kuni 20 km/h, peatumata - minu selgitus). Turgutui jaamast väljumisel allamäge tegi vedurijuht pidurite effektiivsusproovi. Jaamavahel nägime mõned päevad tagasi toimunud avarii tagajärgi. Poolvagunid väljaviske tagajärjel ligi 100 m kaugusel.
J. M. fotod ja tekst.
Minu lühitõlge.






Tshitaa. 3 fotot: J. M.






Chita, Riiast 7129 km, Moskvast 6207




Erofei Pavlovitsh, 8044 km Riiast. 
3 fotot J. M.







Magdagatshi. 3 fotot: J. M.




Belogorsk. 2 fotot: J. M.



Belogorsk, 8798 km Riiast. Lenini kuju ja üks väga kaugele ära eksinud eesti tsisternvagun. Selline tunne, et mine või kallistama! Eesti tsisterni, ma mõtlen..





Habarovsk, Riiast saadik oleme olnud teel 9456 kilomeetrit. Palju pole jäänud!




 4 fotot: J. M.





Vjazemski jaam.






2 fotot:: J. M.



Ну.., за приезд!!! Латвия и Эстония пьют Крымское шампанское в Владивостоке!!! 👍 Всем приветище из далекого Владика!!!
Foto: J. M.



Vladivostok! 10222 kilomeetrine raudteetripp Riiast läbi Moskva Vladivostokki tehtud!



Aitäh, Artur ja Jevgenijs!


 Экскурсия по бухтам Владивостока, под мостами, вдоль Русского острова, с выходом в Японское море на прогулочном кораблике Лотос.

5 fotot: J. M.








 Väike laevasõit ja ajalootund. Viimane päev Vladivostokis, täitsa kahju kohe ära minna.





 Nägemist, Vladivostok! Algab kodutee, peatustega Habarovskis, Tõndas ja Severobaikalskis. See tähendab seda, et tagasiteel möödume Baikalist põhjapoolse trassi ehk BAM-i kaudu. Tõotab tulla põnev!











3 comments:

  1. Väga vahva on neid sònu lugeda ja veel kellegi teise noore vedurijuhi silmade lâbi maailma avastus!! Super lihtsalt, Teil tuleb kellegagi ise ka läbi teha sama asi-unistused on loodud täituma vahest!!

    ReplyDelete
  2. Tänud!

    Mõtlema pani küll, aga üks peatustega reis on kallis lõbu....

    ReplyDelete
  3. Nii ajab isu peale ise see järgi teha. Tegelikult olen ma sellest unistanud juba sügvast vene ajast saadik. Ja seepärast, ära iial ütle ei, kõik on võimalik.

    ReplyDelete