Blog Archive

Tuesday, August 15, 2017

Pärnu - Lelle buss


Kui 2019 lõpeb Pärnu raudteel rongiliiklus.
Üks võimalus on rongbuss, millega saab Lelles või Raplas ümber istuda rongile. Pärnumaa ametkonnad (mõni) arvab, et 2 sellist bussi päevas oleks piisav. Mina ei arva, sest see on hullem kui absurd. Minimaalne variant saab olla näiteks selline:

Pärnu                        5. 55     7. 49      11. 01      12. 48     17. 05     19. 23****
Vändra         5. 57*    6. 52     7. 46      11. 58      13. 45     18. 02     20. 20
Eidapere       6 .17    7. 12      8. 06     12. 18      14. 05     18. 22     20. 35
Lelle jaam s  6. 32   7. 27     8. 21     12. 33      14. 20     18. 37     20. 50
Rong             6. 37     7. 32     8. 26     12. 38      14.24      18. 42     19. 21
Lelle jaam v. 6. 40    7. 35      8. 30                     14. 27     18. 45
Kehtna ***    6. 55     7. 50     8. 45                     14. 42     19. 00
Rapla jaam
Rapla            7. 15     8.10       9. 05**                 15. 02  

* E-R
** edasi valitud lõigul, nt Rapla-Järvakandi, tagasi Raplast 10. 35 (kui pole vaja puhkepausi)
*** Võib sõita Keavani, tagasi rong Keavas 19.46, sel juhul väljuks buss Keavast ca 19. 52, mitte 19. 35 Kehtnast, vaid juba sellevõrra hiljem.
**** V. a. L

Rapla               7. 25      8. 30     10. 35                           16. 20
Rong Raplas                                                                    16. 28
Rapla jaam                                                                       16. 32
Kehtna             7. 35                    10.50                            16. 40      19. 35
Lelle jaam s.    7. 55     8. 55      11. 10                           16. 55      19. 52
Rong Lelle         -         9. 00       11. 14                             -            19. 56    20. 56****
Lelle jaam v.    7. 56     9. 03      11. 17.      13. 15          16. 56      20. 00    21. 00
Eidapere          8. 11      9. 18      11. 32       13. 30          17. 11      20. 15    21. 15
Vändra             8. 31     9.38       11. 52       13. 50           17. 31     20. 35    21. 35
Pärnu               9. 28     10.35      12. 50       14. 47          18. 28     21. 32


Sõiduajad praeguse rongiplaani järgi ja umbkaudses. Andke palun vigadest teada!
Nagu ka sellest, kas ja mis ajal peaks Järvakandist vm saama bussiga Lelles rongile.

Osaliselt saab ehk sobitada olemasolevaid liine, nagu Vändra - Pärnu, Eidapere - Rapla jne. Kindlasti peaks olema tagatud ka peatus Raekülas, et Kilingi-Nõmme ja Ikla suunalt saaks ümber istuda. Mis sest, et mitu ümberistumist pole mugav, aga parem pool muna kui tühi koor.

Peatused liinil (üldjuhul):
Pärnu bussijaam, Raeküla, Paikuse, Sindi, Tori, Selja, Mannare, Aluste, Vändra, Ellamaa, Eidapere, Lokuta, Lelle jaam, Rõue, Kehtna, Kaerepere tee, (Rapla jaam), Mahlamäe, Rapla Bussijaam.
Tootsist läbipõige lisab sõiduajale 10 min.
Rongide sõiduplaani muutumisel peab ehk lisanduma mõni Lelleni (Rapla asemel) sõitev rong.

Selline tihedus tagaks PAREMAD sõiduvõimalused, kui võimaldas rong. Ratturid muidugi välja arvatud, küll aga on vaja tagada, et vähemalt 3-4 lapsevankrit saab bussi võtta.

Koogiste jääb kahjuks kõrvale, kuid ehk saaks loota paarile bussile päevas Järvakandist Kärusse? Muidugi on raskem neid sobitada mõlemalt poolt ümberistumistega seostada.

Muidugi peab arvestama veel mitmete aspektidega, nagu perearsti, apteegi jm külastused Kehtnas (Eidaperes), seetõttu võib olla vajadus pakutud varianti muuta




8 comments:

  1. Rongi asendus bussidega peaks toimuma ikkagi rongide sõiduplaani järgi. Kus kohast on tekkinud siia plaani rongiajad? Ma ei ole sugugi kindel, et hommikul kl.8.26 läheb Tallinnasse rong. See ju praegune Pärnu rong. Heal juhul veetakse mingi porgand Lelle konksu otsas nagu Pärnu praegu, aga tagasisõitu alustab see kindlasti tund aega hiljem.

    ReplyDelete
  2. Aga Tootsi, Tori, Viluvere? Tallinnasse bussidega Pärnu kaudu? Ja Raplamaa Koogiste? 35 minutiga ei sõida talvise teega ükski buss sissesõiduga Lokutalt Koogistesse seda maad ära.

    ReplyDelete
  3. Tänud, Andrus!

    Rongiajad on tekkinud ikka sõiduplaanist. (Loodan, et ma mõne puhul vale rida ei vaadanud) On sul ikka sama sõiduplaan ees?
    Seda enam, et loomulikult ma eeldan, et Pärnu rongid hakkavad vähemalt Lelleni sõitma! Kuigi Eidaperesse oleks parem....
    261 saab väga edukalt Lelleni sõita ja 032 graafikus tagasi. Ja eks kõik sõlt ikka tahtest ning soovidest. Küllap peab ka Elron pead tööle panema, et tagada parimad võimalused.


    Kuna buss tuleb Pärnust, läbi Paikuse ja Sindi, siis loomulikult läbvib see ka Torit ja Seljat. Tootsi jääb kõrvale, kuid selle võib vabalt lisada, tõsi, siis pikeneb Pärnusse sõit veel 10 minuti võrra.

    Koogistet siin sees ei ole. Kui hakata igast külast läbi sõitma, tabab seda bussi Haapsalu rongbussi saatus.

    ReplyDelete
  4. Helle Penjam Kasseerige riigivarastelt rahad sisse ja jätke rong liinile
    Meeldib · Vasta · 3 · 3 tundi · Muudetud
    Eemalda
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Jah, vaadake, tehke valimistel õiged valikud ja küsige riigivarastelt, kes kandideerivad, mida nemad teevad.
    Kuid kui teemaks olukord, mis VÕIB juhtuda, siis oleks rohkem kasu asjalikest mõtetest, kuidas siiski PAREMINI teha!?`Või kuidas?
    Meeldib · Vasta · 2 tundi
    Manage
    Helle Penjam
    Helle Penjam See`p see on, siia ei saa midagi asjalikku pakkuda. Väga väheusutav, et Pärnust keegi hakkab sõitma läbi Vändra ja Eidapere et Lelles rongi peale minna. Vaevalt ka teistest peatustest inimesed nii ebamugavat reisi viitsivad ette võtta. Valitakse alternatiiv. Tulemus on tühjad bussid ja riik saab rõõmsalt raporteerida et inimesed pole rongiga sõitmisest huvitatud. Ei ole mõtet ette heita et teie heategusid ei osata hinnata. See on teie valik, ühe piirkonna inimestel elu veel keerulisemaks teha.
    Meeldib · Vasta · 1 tund
    Eemalda
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Ma ei ole nii kahtlev. Paikuselt ja Sindist on mõttekam sõita Lelle suunas, kui hakata kolistama Pärnu bussijaama? Ning eks siin mõeldud eelkõige lõiguti sõitmisele, näiteks siis Sindist, Torist, Seljalt jm Tallinna, aga ka Pärnust Vändrasse ja Torisse...Kuva rohkem
    Meeldib · Vasta · 1 tund · Muudetud
    Manage
    Helle Penjam
    Helle Penjam Kui te nii põhjalikke plaane peate siis palun vabandust. Meil pole eriti liine lisatud, vastupidi, oleme mitmele bussile allkirju korjanud, et ära ei jäetaks. Ja ikkagi on bussiliiklus Vändrast päris kesiseks jäänud, võrreldes kunagiste aegadega. Nii et iga järgmise raha-otsa-paneme-kinni jutu peale eriti ei rõõmustata. Tallinnasse pääsemiseks vaevalt keegi Pärnusse läheb, kasutatakse ka Türi rongi ja loomulikult peab auto olema, sest ühistranspordi peale viimasel ajal enam loota pole saanud. Kui te tõesti suudate seda muuta, olete tubli.
    Meeldib · Vasta · 5 minutit
    Eemalda
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Vändral on Tallinnaga vaid 2 korda päevas otseühendus ja sellest on vähe. Väga raske on ka loota, et kommertsliinid ehk bussifirmad neist kirjadest jm huvituvad. Küll aga saaks selle liini teha doteeritava ja veel parem, nagu on lubatud, siis 1. juulist 2018, ka tasuta!
    Türi on üks võimalus, aga kuna Eidapere vajab nagunii Lelle-Raplaga ühendust, siis tekitab see rohkem võimalusi. Ning mida rohkem on ühendusi, seda rohkem valikuid ja kui vähegi läbimõeldult teha, siis tähendab see reisijate arvu kasvu.
    Mõni osapool praegustes aruteludes Pärnumaal arvab, et rongide kadumisel võiks samale liinile lisadagi kaks bussi, aga see on täielik jama. Reisija jaoks sõltuvad asjad eriti kellaaegade valikust, sest soovitakse võimalikult sobival aja ühendust mõlemas suunas. Kui sobib üks, aga teine mitte, ei tulda autost välja. Ja siin püüdsin võimalikult objektiivselt lähtuda valikutest erinevatesse kohtadesse ja erineval põhjusel (tööle, kooli, jne) saamiseks.

    Väga raske on midagi muuta. Aga see ei tähenda, et pean loobuma proovimisest.

    ReplyDelete
  5. Veel arutelu FB-st

    Neeme Sihv Egoism see ju on, kui nõuda kummalisi "võrdseid olusid", s. t. soovides teistele halba.
    Muuseumraudtee ideed ei saa kuidagi lolliks pidada, sest sellised asjad on populaarsed.
    Lelle-Pärnu raudtee puhul aga usun, et raha mitteeraldamine paneb Edelaraudtee tööd tegema ja liiklust kinni ei panda.
    RB superkiirrongi ega planeeritud trassi ma ei poolda.
    Kõnnus pandi tollal bussid käima, kuigi see osutus kulukamaks, kui olnuks selle ühe perrooni ehitus.
    Kas soovid aga ilmtingimata rongi või soovid tihedamat liiklust? On selge, et KUI raudteel liiklus lõpeb, siis tuleb bussid tihedamalt käiku panna ja nii, et kogu trassi lähedusest saaks rongile Lelles. Või ka raplas, sest Kehtnagi oluline, eriti õpilaste koha pealt.

    Muidugi oleks parem kui kolmas rong ka talveks käiku jääks.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 14:38 · Muudetud
    Manage
    Hide 11 Replies
    Andrus Metsma
    Andrus Metsma Hea küsimus. Võtame Pärnu. Rong sõidab Lellest - Pärnu ca 1 tund. Buss aga mis sooritab sissesõite Koostesse, Viluveresse, Tootsi jne. vaevalt selle ajaga hakkama saab. Eidapere - Rapla vahemaa katab rong poole tunniga, bussil kulub selleks üle tunni. Ümberistumisel aga jääb nvn sõiduplaanidesse mingi lõtk hilinemiste tarbeks. lisaks jalgrattad, lapsevankrid jne. Loomulikult ka sõiduhind. Praeguse poliitika juures on paraku kliendi jaoks rongisõit odavam bussisõidust ja hinnatundliku ühistranspordi kasutaja jaoks ei ole ka see väheoluline. Ollulisem oleks liiklustihedus ja sõiduplaanide sobivus. Muuseumiraudtee oleks tore ettevõtmine küll aga arvan, et sellest tasub hakata rääkima alles siis kui rongi tõesti ei ole. Miinmuseks on muuseumiraudtee puhul asjaolu, et see on orienteeritud turistide vajausi arvestades, mitte kohalike vajaduste järgi. Terve meie turismiiäri ongi keskendunud just rikastele välismaalastele ja kohalik ei ole teretulnud. Märkasin seda oma viimasel saarte turneel, kui Kuressaare linnusesse mineku eest küsiti 6 eurot. Lavassaares küsitakse 2 km rongisõidu eest 7 eurot. Tõenäoliselt rongisõit jääb ksa uuel muuseumiraudteel sellesse suurusjärku. Muuseumiraudtee muudab Tallinnasse pääsemise keerulisemaks ka kolme eri laiusega rongide kasutamisel kahe ümberistumise tõttu tülikaks ja aeganõudvamaks. Ümberistumised Lelles ja kümnekonna aasta pärast ka Raplas.

    ReplyDelete
  6. Neeme Sihv Miks peaks buss neisse kohtadesse sisse sõitma? Tootsi jaoks oli jaam kaugel ja on oma bussiliinid. Pärnu - Sindi - Tori - Selja - Vändra - Eidapere - Lelle on piisavalt otse ja tee võimaldab ka üpris kiiresti sõita. Peatused on otse asulates, erinevalt raudteest. Minimaalselt oleks vaja 5-6 korda päevas ja ka varase ja võimalikult hilise rongi vastu.

    Muidugi ei sobi see rattamatkajatele jm. Küll aga tahaks väga loota, et doteeritavad liinid muutuvad tasuta liinideks.

    Rääkima peab asjadest enne, mitte siis kui miski juba kadunud. Nii ka bussiliinidest.

    Muuseum on praktiliselt isemajandav. Praegu. Ja kuna ollakse ka kolkas, on külastajaid vähem, seega paraku küsitaksegi rohkem. Aga see juba tuleviku asi.
    Kui aga väga tahta, saab ka paar kaasaegsemat koosseisu samale liinile panna. Et olekski ametlik ühistransport, loomulikult mõistliku hinnaga.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 17:30
    Manage
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Sindil muide pole üldse busse Tallinna.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 17:32
    Manage
    Andrus Metsma
    Andrus Metsma Neeme Sihv Neid kohti on palju. otsebusse Tallinnasse ei ole Elvast, Rõngust, Paluperast, Pukast, Juurust. Kärust, Lellest jne. kuid kunagi oli neist kohtadest isegi mitu liinibussi päevas Tallinnasse. Oli aeg, kui ka Sindist ja Tootsist käis otsebuss Tallinnasse.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 17:43
    Manage
    Andrus Metsma
    Andrus Metsma Lisan siia juurde veel hiljuti suletud Avinurme - Tallinna bussiliini.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 17:44
    Manage
    Andrus Metsma
    Andrus Metsma Raplal ei ole ka bussiühendust eei Pärnu ega Tootsiga, alles mõni aasta tagasi oli see olemas. See lõppes koos Rein Reiside ja Marsruut firmade tegevuse lõppemisega. Nüüd soovitatakse ka rongiliiklus lõpetada ja hakkata Pärnu asemel rongiga Turbasse sõitma.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 17:48
    Manage
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Busse saab panna käiku ja kui vaja, siis ka kohe.
    Turbani ja kaugemale sõitvad rongid tähendava aga muuhulgas ka seda, et suhteliselt tühjad rongid Keila ja Riisipere vahel täidavad rohkem oma otstarvet.

    Muidugi oleks hea, kui juba praegu riik telliks Elronilt 4 Pärnu rongi päevas ja siis vaadata, ka sügisest kevadeni, kuidas muutub täituvus. Koos igasuguste juurdeveobusside käivitamisega kogu liini ulatuses.

    ReplyDelete
  7. Andrus Metsma Neeme Sihv Peaaegu ainuke õige mõte Sinult üle pika aja selle muuseumiraudtee lummuses olles. :D Üldiselt on sul asjalikud ja arukad mõtted ja ettepanekud, aga selle Pärnu rongile ärategemisega üllatasid mind küll väga ebameeldivalt.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 18:28
    Manage
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Mina pole Pärnu rongile kuidagi ära teinud. Kuid mõtlen kohe ja varakult ette, sest ametnikel võtab arusaamine pikalt aega. Aga pidev vee tilkumine lõhub ka kivi, nii et teema tuleb hoida pidevalt õhus.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 18:30
    Manage
    Lauri Meil
    Lauri Meil Andrus Metsma Siinkohal stopp mis puudutab Tallinn-Avinurme-Tallinna liini!!! See bussiliin on vägagi elus ja käigus! Ma pole küll veel kuulnud, et see liin oleks suletud. Palun,edasitagasi suund: http://www.peatus.ee/#route_search;33183;20574,33296 ja http://www.peatus.ee/#route_search;20574,33296;33183
    Peatus.ee
    peatus.ee - kogu info Eesti ühistranspordi kohta maal, õhus ja vees käepäraselt internetis. Reisiplaneerija, bussiliinid, raudteeliinid, lennuühendused ja praamliinid - kõik ühest kohast. peatus.ee - complete information about public transport in Estonia. Route planner, bus lines, train connections,...
    PEATUS.EE
    Meeldib · Vasta · Eemalda eelvaade · 1 · 1. august kell 6:25
    Manage
    Lauri Meil
    Lauri Meil Andrus Metsma Samuti saab piletit veel siiani sellele liinile osta: https://www.tpilet.ee/soiduplaan/tallinn/7493?Scope=All...

    Piletid sinu teekonnale
    TPILET.EE

    ReplyDelete
  8. Meeldib · Vasta · Eemalda eelvaade · 30. juuli kell 17:33
    Manage
    Andrus Metsma
    Andrus Metsma Head mõtted, eriti see ümberistumiste teema. Paraku need ümberistumised ei toimi alati isegi rongilt - rongile. Meenub juhus, kui hr. Kaareste soovituse kohaselt oleks pidanud Lelles Pärnust rongiga saabunud sõitjad minema kohaliku kaubandusega tutvuma, sest Viljandist Tallinna sõitev rong ei võtnud neid ruumipuudusel peale. Meenub ka juhus, kui hilinenud rongilt Lelles ei oodanud Pärnusse minev rong ära 50 reisijat. Ümberistumised ei toimi ka vabariigi esindusvaksalis. Olen isegi imetlenud Balti jaama piirdel vastutulevat Viljandi/Pärnu ühendkiirrongi, kuigi ümberistumiuse aeg Valga/Tartu ühendrongilt oli täpselt suitsupausi pikkune.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 18:24
    Manage
    Neeme J. Sihv
    Neeme J. Sihv No Kaareste oli "tase" omaette!
    Balti jaama asjad on aga Elroni käkk ning ega EVR ka siin puhas poiss ole. Paraku nad isegi ei kommenteeri selliseid asju.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 18:27
    Manage
    Andrus Metsma
    Andrus Metsma Ja arvad, et rongilt bussile ja vastupidi hakkavad asjad toimima paremini, tegemist hoopis erinevate vedajate ja transpordiliikidega?
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 18:30
    Manage
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Olen kogu elu saanud sõita rongi ja bussiga maale. Sest sellel hoitakse silma peal. Ja kui uus bussiliin käima pandi, ning see ei läbinud Kohila raudteejaama, sai kohe ühendust võetud ning juba paari päeva pärast oli asi korras. Nii et eelkõige sõltub asi ikkagi sellest, kuidas suudetakse ametnikud tööle panna.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 18:34
    Manage
    Andrus Metsma
    Andrus Metsma Neeme Sihv Tean seda Järlepa bussi lugu küll. Mina andsingi sulle vihje sõiduplaanide muutusest ja Kohila bussijaamas passivast Hansaliinide kella kolmesest bussist. Seal oli asi lihtne - maakonnaliin. Suletav lelle - Pärnu rongiliin läbib kahte maakonda ja tegemist on kaugliinibussidega.
    Meeldib · Vasta · 30. juuli kell 18:41
    Manage
    Neeme J. Sihv
    Neeme J. Sihv Andsid jah ja asja sai kohe korda. Kehtna valla ametnikke jt olen ka kutsunud siin liituma, aga ei viitsita ega vaevuta huvi tundma.

    ReplyDelete