Blog Archive

Wednesday, August 30, 2017

Puhkus 10. Keila ja Saue.


Balti jaama turul palju maitsvat, aga ka kallivõitu. Miks siis mitte minna Keilasse kebabi sööma ja pärast, täis kõhuga turule? (Turu pildid varasemas postituses).

Seda enam, et 2 päeva tagasi ilmus Harju Elus artikkel Keila ühispeatusest. Kuigi teadsin ette, millised seal vead, siis tahtsin näha ka mittevigu ja midagi ilusat!


Küllaga on aga neid, kes ei tea, mis on rattakell!


Huvitav, kas siia sõidutee kõrvale tuleb ka jalakäijate ülekäik?


Info on, ingliskeelset infot pole. Turiste ja siin elavaid välismaalasi on ka.





C-alas "tehnikat" keskmiselt.


Rongipeatuse lähedal on teenusepakkujatel alati jumet!


Ilus ju!?


Populism?


Raudtee (tänav) tähendanud alati elu pulbitsemist.




Padula juures ikka veel ei näe suure keskuse kerkimist?


Rongiga võib ka Saunakeskusesse sõita. Siia põõsaste vahele.


Ei tea, kas jääbki see plats tühjaks? Või peab tulevikus veel uusi peatusi ehitama?




Nagu arvata võis, siis Keilas on endiselt tabloo vaid perroonil.


Remondi tõttu seisab Riisipere rong tupikus ja ümberistumine võtab aega. Seda enam, et Keilasse ei suutnud ju EVR ja ei tahtnud Elron teist perrooni!






Tohhoo, tillae! Kuidas siin torutõkete vahed nii suured? Kas OLE pole veel märganud? Või solgitakse siin asjad ära veidi hiljem?


Aga jaamatagune plats on tõesti autode vaba ja päris ilus! Kuigi vaieldavaks jääb, kas see lahendus oli parim. Nagu kombeks, rünnati igal moel ideed, et bussipeatus oleks jaama taga. Nii saanuks ka tagada ühtse info ja ühe (võib olla kahe) infotabloo (kahepoolse) paigaldamise. Mis olnuks mõttekam ja ka säästvam. Ja kas siia üldse tuleb busside sõiduplaani? Või peab nende (rong ja buss) võrdlemiseks-valimiseks, kappama kahe peatuse vahet? Kus on ühisterminal?


Kiitma peab aga teekatte eest, sest see võib kesta ikka väga kaua!



Kebab oli päris hea, salat seal juures koosnes paljudest komponentidest ja sellist pole varem proovinudki.






Kas tekib uusi toidupakkujaid?


Bussipeatus ei ole kaugel, aga siiski ebamugav on ümber istuda. Ja võib üpris kindel olla, et suur osa reisijatest (tulevikus) kasutavad või kasutaks rongi. Kui paljud neist ei tule, teadmatusest või ebamugavusest? Ning kas siin peatuva bussi juht hakkab nägema infotabloolt infot, et rong veidi hilineb? Kui seda infot muidugi kunagi üldse antakse, sest seni on tabloode paigaldamise eesmärk olnud ikka linnukese kirjasaamine.




Rattahoidla oli aga päris uhke ja üpris suur, tulevikuperspektiiviga.




Oh jeerum, on VEEL ÜKS bussipeatus! Ehk siis veel üks tabloo, infostendid ja muu? Kuidas teada, kuhu peaksin bussile saamiseks jooksma? Kui ma pole "nii väga kohalik igapäevasõitja"?

Aga mis olnuks, kui bussid ikkagi peatunuks jaama taga ja see, silmapiiril olev peatuse asukoht oleks hängimiseks? Koos turuga? Hetkel on jaamatagune ala ikka päris suur!?
Seega, ISEGI PRAEGU OLEKS VÕIMALIK MAAKONNALIINIDE PEATUSKOHA TOOMINE JAAMA TAHA? Iseasi, kuidas sillutis selle välja kannatab, aga .... seda loota on vist võimatu!? Bürokraadid suudavad ka musta valgeks rääkida, mis sest, et see on porikarva hall?



Tore oli näha, et oli ka mõeldud haljastusele.

Küll aga ei leidnudki ma kohta, kuskohast joogivett saada! Nojah, köhi pappi, papi.....
Igatahes, vead olidki need, mida eeldada, sest ei suudetud mõelda ega ka mitte argumenteerida ettepanekutele. Muide, ka maakonnaliinide jt bussisõitjad oodanuks heameelega ühispeatuses? Ostnuks kebabi, käinuks poes ja kohvikus? Saanuks infot, ka võimalike sõiduplaanimuudatuste kohta?

Kas projekteerijad maksavad lisakulud (lisaekraanid jm) oma taskust kinni? Ebamugavuse ja vähemate reisijate tõttu saamata jääva tulu? Minu ostetava joogivee?

******************************

Nüüd, õhtul aga lisan lõigu, mille järgi KIK kiidab ennast taevani!

Keilas avatakse täna, 28. augustil kell 13 uuendatud Keila raudteejaama ala koos sinna kuuluvate kergliiklusteede ja parklatega. Projekti kogumaksumus on 983 417 eurot, mida riik toetab Keskkonnainvesteeringute Keskuse (KIK) kaudu Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahendusel 681 055 euroga.
Keila raudteepeatus on sõlmpunktiks elektriraudtee liinidel Tallinn-Riisipere, Tallinn-Paldiski ja Tallinn-Klooga rand, mida külastab aastas rohkem kui 684 000 liiklejat. Nende reisijate mugavamaks liikumiseks rajati projekti käigus raudteepeatuse juurde 370 meetrit kergliiklus- ja 25 meetrit juurdepääsuteid. Peatuse vahetusse lähedusse ehitati 160 kohaga jalgratta- ja 54 kohaga autoparkla, mis võimaldab sõiduvahendi jätta parklasse ja edasi sihtkohta liikuda ühistranspordiga.
Lisaks rongipeatusele on nüüd alal ka kohalike ja linnadevaheliste busside peatus, mis pakub reisijatele paremat ühistranspordi ristkasutust. Liiklejate elu lihtsustavad veel reaalaja rongi- ja bussiliikluse infotahvlid. Paigaldatud viidad tutvustavad kohalikke vaatamisväärsusi ja suunavad olulistele sihtpunktidele.
KIKi projektikoordinaatori Ööle Jansoni sõnul on hea tõdeda, et antud projekti puhul keskendutakse inimeste vajadustele ning eelistatakse keskkonnasäästlikke ja tervislikke liikumisviise. „Projektiga sai lahenduse rongireisijate üks suurim mure: kuhu jätta oma auto või jalgratas“.
„Piirkonna liiklus- ning parkimiskorralduse väljaehitamine muudab nii Keila kui ka lähiümbruses elavate inimeste elukvaliteedi oluliselt paremaks, kuna pakub kiiret ja mugavat ühendust rongiliikluse kasutamiseks“, selgitab Keila abilinnapea Timo Suslov. „Kõik see hoiab kokku reisija kulusid ning säästab keskkonda“.
Projekti autorid on maastikuarhitektid Merle Karro-Kalberg ja Heiki Kalberg maastikuarhitektuuribüroost Artes Terrae.
Taustainfo:
KIK avas 2015. aastal taotlusvooru raudteeliikluse arendamise projektidele, mille eesmärk on tagada raudteeliikluse senisest parem ühendus teiste transpordiliikidega, sealjuures arendada olemasolevat ühistranspordi taristut. Toetusraha jaotus 30 projekti vahel. Toetust said taotleda kohalikud omavalitsused, mida läbib raudtee.
Kokku suunab riik KIKi kaudu ja Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahendusel rongipeatuste ühendamisse teiste transpordiliikidega ligi 13 miljonit eurot, millele lisandub valdade omaosalus. Kõik projektid peavad olema valmis hiljemalt 2023. aastaks. Näiteks on tänaseks valmis Kehra, Türi ja Saue rongipeatuste ühendamine teiste transpordiliikidega. 
Toetusmeetme töötas välja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.

Kas jälle mul õigus, et ollaksegi pimedad? Tõsi, autode parkla on tubli töö nagu ka see jalgrattahoidla! Aga kust otsast on bussidega ühendamine hästi tagatud? Kas ALA, millest jutt, võib ulatuda ehk lausa kilomeetrini ja ikkagi on see hea?
Ja mil moel reisija saab erinevates kohtades oleva info kätte? Ning, kui see hoiabki reisija raha kokku, siis MKM + KIK on suutnud tagada maksumaksja raha laristamise?
Keskkonnahoid pole siin ju ka piisavalt hea, sest nii ebamugavat ümberistumist paljud kasutama ei hakka! Ning milline on keskkonnahoid, kui vajalikus kohas endiselt ei saa joogivett, vaid tuleb kulutada  ka tulevikus tuhandete ja tuhandete plastpudelite peale?


Riisipere rong läks suure pauguga ja vist sinna pöörangutele ta jäigi! Kas sellepärast, et Elroni organiseerimise tulemusena pole vaja ümberistumist Paldiskist Riisipere suunale? Või oli hoopis minu kuri pilk süüdi?



Meiegi rongi ekraanid pimedat ja mitte mingit infot ei kõlanud. Aga eks juhil oli tegemist restardiga ning edasi tuli ju sõita ka ebateel. Et ehk tegemist puldi taga rohkemgi.



Seni kuni rong venis, sai pilte teha



Mängumaja vist? Vahva!




Siia põõsastesse panid põldpüüd. neile paistab siinsed raudteeääred meeldivat. Peaasi, et kihutavate rongide ette ei jää!





Kelle jaoks see kaart siin võsa veeres on?


Peagi saab Valingu-Saue paaristee remonditud




Ja peagi ehk ka valimised mööda. Kahju, et ei näinud kandidaate saue peatuses ohutusega jm tutvumas. Aga küllap nad juba käinud.....



Tulin neid torutõkkeid vaatama. Samal ajal ehitati ka ülekäiku.


Saue perroonil olev ekraan on ikka veel seal, mitte seal, kus vaja.





Ja nagu näha, siis siin EVR pole suutnud midagi muuta. Ka vana toru jälg on näha. Sellise terava jupina.
Küll aga on torud taas liiga lähedal rööbastele. Miks? Ruumi, nagu pildiltki näha,, on küllaga torude ettepoole toomiseks. Asi ei muutu ju ohtlikumaks vaid vastupidi!





Pinke ja ka prügikaste üksjagu ja see on tore.



Kuid rattaparkla on endiselt väga halvas ja ohtlikus asukohas, ning seda ei näe ükski valimisreklaami paigaldaja. Vähe sellest, ka mõttetum ja kulukam on see koht!





Siit peaks ka pimedale näha olema, et rattasõitjad, kes rongile tulevad, peavad kaks korda edasi-tagasi tiheda liiklusega tänavaid ületama ja tagasiteel jälle. Ka lapsed! Miks me sunnime neid liiast liikluse ohtudesse? Ja nagu korduvalt sai räägitud, miks me ei taga neile paremaid tingimusi, seal, kus võiks olla ka ootamiseks katusealune ning kõikvõimalik info? Koos bussipeatse kasuajatega ja ka ratastega ehk bussidele tulijate jaoks?




Vaadakem siis, pimedad, rattaparkla poolt. Miks?





Samas on see haljastusega park igati sobiv paremate lahenduste jaoks.


Käru ühes, turulett teises kohas? Aga pole hullu, mitte eriti kaugel....





Bussireisijatel pole ei rattaparklat ega infot, ootekojast rääkimata.



Väga ilus! Kivi, ma mõtlen. Plakat ei tekita usaldust, sest just selle erakonna valitsemise ajal need mõttetused ja läbimõtlematused kõik alguse saidki! Tugev on see Eesti kivi, mitte selline erakonna valitsus.


Ja kas taga on mingi varjatud reklaam, tuleandmisega? Päästeameti number igaks juhuks kirjas....




Ja kus on siis siin, kõige sobivamas kohas kõik vajalik, alates rattaparklast ja reaalaja tabloost?


Muide, siinpool võinuks sellesama peatuse ehitamise või ühildamise käigus, tuua kõnniteed raudteest eemale, ühes sellega ka torutõkked!? Torutõkked, mis on siin lausa eriti väärakalt paigutatud!



Ja ega needki paremad ole. Kas posti kõrvale jääv ala on piisav ratastoolide, lapsevankrite ja ka soome kelkude jaoks? Talvel eriti?







Ülekäik peaaegu valmis!




Kas lähevad torusid vaatama? Oh ei! Aga ehk oleks kasu?


Kahe päeva pärast uued sõiduplaanid, aga ei mingit infot!



Ülesõidul aga korrektselt liikluse reguleerija olemas. Sest signalisatsioon ei tööta ju tavapäraselt, rong tuleb "vale teed pidi"!




Mõnel aga on rongid eriti lähedal peatumas!


Rongis tuli aga jutuks käivituv Saue ringliin. On see toimiv? Või ehk püüaks selle pikendada Mustamäeni või Harku kaudu Väike-Õismäeni? 191 liin ju lõpetab ja keegi ei tea, kuidas täpselt edasi. Kuid Tallinna teiste piirkondadega ju head ühendust ei ole? Tuleb Nõmmel pigem ümber istuda, aga seal bussipeatus kaugel!?



No comments:

Post a Comment