Blog Archive

Sunday, September 24, 2017

Lõuna-Eesti ja ühistransport 1.


Mida öelda siis algatuseks kohe ühistranspordi kohta? Ei ole hea! Eriti peale seda, mida arvanud nüüd kohalikesse omavalitsustesse kandideerivate maavanemate jt arvamuste teadasaamise järel. Olin üpris kindel, et ronge ja busse ei ole maavanemad jt ametnikud lihtsalt TAHTNUD siduda. Kuigi nende endi erakondade poliitikud armastavad selle vajadusest tihti rääkida. Ja ikkagi ma imestasin, kui Tartu maavanem Reno Laidre ütles, et maakonnaliinide raudteejaama tegematajätmine oli teadlik valik. Või Põlva maavanem Igor Taro arvas, et busside ja rongide sidumine on "raha ahju ajamine" ja keskendutakse hoopis "uudsete lahenduste arendamisele nõudetranspordi laialdasemaks kasutamiseks". Ma arvan siiski, et Põlva raudteejaama, nagu ka Koidula, Kiidjärve või teised ei ole see ÄÄREMAA, mille jaoks on nõudelahendused vajalikud.

Koostasin oma "plaani" peatus.ee järgi ja esimeseks oli oodata Koidulas peale rongi saabumist Vastseliina bussi poolteist tundi! Aga kuna keegi olla kunagi öelnud, et ooteruum pannakse lukku (?), siis polnud ju mõtet seal jaamas passida! Jaamas, kus algul unustati bussipeatus üldse tegemata!
Plaanis oli sõita kõigepealt Asunduse Kaupluse bussipeatusesse, Vana-Vahtsõliinas. Kuigi sealgi pole enam kauplust, aga on lossivaremed ja muuseum ning mõisapark.  Kui siis sealt oleks millegagi saanud Vasteliinasse, oleksin järgmise bussiga põiganud Lindorasse, sealt järgmisega Obinitsa ja siis juba viimase bussiga Võrru, et istuda ümber Tartu bussile.
Paraku, elu on palju kurvem, Vastseliinasse ma ei jõudnudki. Ja ega ei kiirustanud ka. Sest viimane buss Võrru saabuks 19.00 ja viimane Tartu buss väljunuks samal kellaajal. helistasin ja uurisin (nõudeteenus?), aga muidugi ei saa garanteerida, et ümberistumine õnnestub! Nii et parem mitte riskida. Ja nähtud sai vähem, nagu ka käidud. Ei, käidud sai ikka rohkem - Obinitsasse jõudsin ajal, kus sai kerge eine tehtud ja siis "kand ja varvas" Piusa poole. Sest praegu VEEL sõidab rong Piusani.

Maakonna piir on takistuseks? Obinitsast Piusa 4 km, busse sõidab Võru - Obinitsa (-Võmmorski) vahel päris palju, aga Piusale/Koidulasse ulatuvad neist vähesed. Mis sest, et mitmedki bussijuhid elavad Obinitsas ja seega võiks hommikul esimenegi buss viia vähemalt sealt soovijad Koidulasse Tartu rongile! Või mis sest, et Võmmorski veelgi lähemal Koidulale!Aga ei vii muidugi! Vist pole mitte ühegi bussi puhul arvestatudki, et rong nii lähedal olemas. Raha ahju? Ei, siin on tegu hoopis hädaga mõistuse pärast!....


Üldse on seekordsete valimiste puhul üks suur omapära - rotid uppuvalt laevalt ehk maavalitsustest on kahurid paukuma pannud ja püüavad (ka sotsiaalmeedias) igati näidata ennast väga hoolivatena! Aga kas tegelikult ikka ka ollakse? Valitsevate erakondade poolt paigale pandud "omad poisid" on enamasti osutun selgroota ametnikeks, kelle ainuke tegevussuund tundub lähtuvat peakorteritest tulevatest juhistest. Kas võiks arvata, et omavalitsustes saab olema teistmoodi? Kindlasti mitte. Seega on selliste ametnike valimine vist kõige hullem asi!


Kuidas meelitada siis rohkem selliseid turiste Lõuna-Eestisse? Piimarongidega 2 korda päevas? Vaevalt nad nii väga tulevad, pigem piirduvad porgandi taustal pildistamisega. Ometi lubatakse (nendesamade ametnike poolt) arendada turismi igati ka Lõuna-Eestis!







ARB oli ka rongis ehk siis Priit. Tema kandideerib Tartus ja on ära teinud tohutu töö RB vastu! Koos kamraadidega väsimatult välja toonud RB puudusi. Ja üldiselt ma toetangi neid argumente, ainult et..... ARB soovib Pärnu ehk Lääne-Eesti arengutest kõrvale jätta. Nagu muide ka Erakond Eestimaa Rohelised! Ja sellega ei ole ma kuidagi nõus. Nii vaidlesime ka rongis transpordi üle, aga ega need vaidlused pahad pole. Nüüdseks on aga RB võitlus viinud välja ühe kindla verstapostini - RB tegijad ei julge avalikkusele midagi öelda, Riia kohtumine jäi ära, sest selle salvestamine ei olevat võimalik. Kogu riiki ja kõiki maksumaksjaid puudutav on siis saladus? Aga nojah, eks siingi ole "asjade liigutajaks" neli erakonda.
Väga huvitav raamat Endel Lippmaast jäigi seekord avamata. Muidu on ju rongis lugemine üks suuri rongiliikluse plusse!




Tapal väike vahepeatus ja seega suitsupausi võimalus. Aga nagu näha, hoiab Eesti raudtee ikka veel ülesõitu kinni! Ei suuda tagada, et väljasõidufoor avataks vahetult enne väljasõidu kellaaega.


Aga Tapal jätkub endiselt "rongiliikluse parem ühildamine teiste transpordiliikidega", eurorahade ja ka omapanusega. Eks ükskord tuleb ka Tapat kaema minna.






Tartu. Praegu veel tegu remondiaegsete sõiduplaanidega ja seega raske siduda ronge linnaliini bussidega. Kuigi Tartu ametnike ja paljude teiste arvates tegu väga hea liiklusega. Mis sest, et maale sõitmine võib tunde pikemaks venida tänu sellele "heale" ühendusele ja otseümberistumiste puudusele. Lähiajal aga olukord stabiliseerub ja näis, kas ja kui kiiresti tartu linn suudab tagada korraliku ühenduse raudteejaamast kogu linnaga! Ma ei mõtle sõnades ja lubadustes, vaid reaalsuses. Kindlasti mitte enne valimisi....
Vähemalt nii, et ei pea bussi ootama pool tundi või rohkemgi (kuigi Tartu linnatranspordi ametnik pidas seda veel paar aastat tagasi täiesti NORMAALSEKS!) või et raudteejaama jõuab buss samamoodi üle poole tunni enne rongi väljumist!


Omaette möll toimus muidugi bussipeatuses. Taksod ja eraautod, hoolimata liiklusmärgist, mis ei luba vasakpöörte peale busside! Kas see on nüüd Tartu linnavõimu innovaatiline lähenemine?





Hommikul tulin jaama muidugi varem, sest tahtsin taas veidi ringi vaadata. Nii mõnigi asi kenasti tehtud ja tore seegi, et on ka siia-sinna puid istutatud. Omaette küsimus on küll see, kas siin, vahetult tiheda liiklusega tänava ääres tasub pinkidel istuda ja "puhast õhku" nautida?



Mõnekohalisi rattahoidlaid tehtud mitmes kohas ümber vaksali.


Ka elektriautode laadimiskoht on tore asi.


Kellele siis on andnud valdaja loa?


Taksopeatus asub hosteli "nurga taga".






Parklad nii ühel kui teisel pool vaksalit. Tõsi, kuuldavasti pargivad siin palju ka teised, need, kes siintöötavad või muud ja kas saab kindel olla, et tulevikus aina kasvav rongireisijate hulk saab oma autodele kohad leitud?



Veidi üllatav on aga tänapäeval see, et ikka veel on kaevuluugid teel ehk siis antud juhul parklas, mitte selle kõrval?


Ka siin parkla juures puid istutatud. Tore! Ning veetorn on muidugi ikka vaatamisväärsus omaette


Siit aga on näha üks suurimaid puudujääke vaksali ümbruses - on parklad ja rattahoidlad, aga ei ole endiselt pääsu teisele perroonile! Kui kaua veel? Ja alles äsja oli mure, kui tunnelis ka tõstuk ei töötanud, nii et tuli otsida mehi, kes aitaksid taas ratastooliinimese teisele perroonile!

Tartuski on toobiga kandidaate, kes lubavad Tartu ühendada maailmaga, aga puudu tundub jäävat reaalsuse tajumise ning märkamise oskusest. Sest keegi ei luba hakata tegelema väiksemate puuduste ja probleemide likvideerimisega. Kas inimlikkusele rõhumine ei too hääli`?


Ning nagu näha, siis ei ole hetkel veel isegi "viisakat" asfalti perroonile jõudmiseks, selle asemel on olemas aga mingi värav! Kas peagi pannakse siit läbipääs hoopis kinni?




Siit tupikuprisma juurest peaks siis olema ülekäik, mida ikka veel ei ole.


Siin aga näha üksikud kaubarongid, mis võivad vabalt ka Kärknas või mujal seista. Miks üldse peavad ohtlikud veosed seisma keset linna???
Ning kaubateede asemel saab tuua bussijaama (jättes alles maakonna- ja kaugliinide peatused kesklinnas), ehitada kaubakeskuse ja roheala, linnavalitsuse hoone (et ka maalt tulijal oleks lihtne asju ajamas käia) ning palju muud vajalikku!?





Taamal vist uued, Eesti raudteede kaubaliikluse tõusuteele viivad konteinervagunid?


Uude bussijaama saab tagada pääsu nii Riia mnt kui Ilmatsalu tee poolt.


Ja siin siis valmib teine parkla. Kuid nagu varem märgilt võis näha, siis eeldatakse, et invasõidukid peaks suunduma ikka jaamahoone juurde ehk siis "surutakse" nad igal juhul tunnelisse!?
Kas siin teha ülekäik perrooni juurest või depoo ülesõidult, on veel lahtine. Mõttekam oleks vast ülesõidu juurest, sest siis ei ole see ka perrooni otsale väga lähedal, seega ohutum.




Hea on aga näha, et aina rohkem maju saab väga ilusaks!


Mis oleks viga, kui kõrvalteede taga olekski kaubarongide teede asemel bussipeatused, saaks otse ja mõnusalt lihtsalt rongidelt bussidele ja vastupidi! Ükskord tuleb see aeg niikuinii, aga ametnikud võiks aru saada, mida varem, seda parem. Ka juba seepärast, et pole ju ime, kui keegi tahab magusaid krunte hoopis maha parseldada....


Mõni aga ei näe rongides rattaid...
Tõsi, eks nädala sees ole ka vähem matkajaid ja looduses ratastega uitajaid.


Ülekäigu rajaleidja?


Saabub Tallinn - Tartu - Valga (tõsi, rongil peaks olema Tallinnast väljudes ehk hoopis kiri Valga/Piusa?) See, et kõrvalteele, sama perrooni äärde, on ühtepidi hea, sest saab kiiresti ümber istuda, kuigi suurem osa reisijaid läheb ju tunnelisse. Aga neil on aega, ümberistumine kestab aga lühikest aega. Nii et pigem ikka hea variant!

Lennundusmuuseumis mul ikka veel käimata! Sain aru, et sinna bussiliiklus veel viletsam kui mõneski muus kohas? Aga eks ükskord võtan ette ja vaatan ka ühendusteed Ülenurmega üle.



Rattad aga ei pruugi C-alasse ära mahtuda!


Saab teha küll raudtee koos maanteega. Ainult Baibad jt ei taha sel teemal üldse rääkida....



Reisijatelt aga "tilgub sageli kasulikku infot"! Aitäh!





Veriora. Bussipeatus siin "pooleldi olemas". Iseasi, kuidas siin lood jällegi busside ja rongide sidumisega. Imekombel isegi mõne bussi leiab!

62B
Põlva - Vinso - Räpina - Veriora - Mikitamäe - Räpina välj 18. 30

Tõsi, Elron peaks suutma pakkuda vähemalt põhimõttelist kindlustunnet ehk pikaajalisemat visiooni. Sest oktoobris hakkab rong jõudma Veriorale ... 18. 30....
Hommikuse rongi vastas aga Räpina bussi pole, nagu ka suise lisarongi puhul.

Räpina - Veriora - Võru busse ka pole. Ju siis pole vaja? Igatahes ei paista midagi rõõmustavat sidususega ka siin.




Ilumetsa populaarne sihtkoht. Värskasse saamisega siit rongilt bussidega aga jällegi probleemne, mis siis, et mindaks ka spaasse. Paraku peab Värska spaa ise pakkuma kommertsühendust, turismi ja maaelu arendavad maavalitsused aga näitavad trääsa....
Aga äkki juhtub siin ja mujalgi mõni muinasjutte täide minema? Peale valimisi avavad "suuga suure linna ehitajad" uusi ühispeatusi ja kutsuvad reisijaid rongidest bussidesse?



Ohoo, aga mis Ilumetsas toimub? Kas tekibki ühispeatus? Uskumatu!





Orava. Koht, kus ei õnnestunud ka perrooni viia vajalikku kohta ja seega ei ole ka korralikult toimivat ühispeatust. Muide, kas rongipeatuse nimi ei peaks siin hoopis Rõssa olema?
Muidugi pole ka siin mitte ühtegi bussi (Värska - Koidula) rongiga seotud, mõni tulebki "hiilides" natuke peale rongi, et jummala eest keegi ei saaks ümber istuda. Nädalavahetusel ei ole aga üldse busse....




Perroon pidanuks olema siin. Aasta 2010.


Tere,
Meil on heameel, et olete mures Orava valla kodanike soovidega. Julgen väita et kindlasti ei ole nõus ooteplatvormi nihutamisega ülesõidu suunas praeguse Orava raudteejama piirkonna elanikud, kellel pikeneb jalgsi marsruut. Väljakujunenud raudtejaama piirkonna asustus on vastupidiselt ülesõidust Tartu poole, mis tekitaks nendele kodanikele rongile mineku ebamugavamaks.   Samuti Kamnitsa küla elanikud, kes liiguvad jalgsi (otse jalgtee) rongile.
 Orava raudteejaamas on bussipeatus olemas ja sinna kulgeb riigitee, mis lähiajal saab asfaltkatte. Kuna kaugemalt reisijad liiguvad rongile valdavalt bussi või isikliku autoga, ei oma nende jaoks erilist tähtsust platvormi asukoht, kas see on 400m lähemal või kaugemal.
Analüüsides liiklemise viise leiame, et ei ole alust jalgsi liikuvate vallakodanike elu teha veel ebamugavamaks. Praeguse raudteejaama juures olemas mugav tagasikeeramise koht ja võimalus parkida autot. Kui te väidate end olevat kursis kohalike oludega, siis teate, et Orava keskusest tulles, vahetult pärast ülesõitu  on ristmik. Selles piirkonnas mootorsõidukite parkimine piirab nähtavust ja loob liikluses ohtliku olukorra. Lisaks võib tekkida ülesõidu lähedal peatudes reisijal soov enne rongi ülesõidust üle jõuda, mis võib lõppeda raskete tagajärgedega õnnetusega. Eelnevale tuginedes leian, et ooteplatvormi toomine ülesõidule lähemale ei ole otstarbekas ega põhjendatud.
Lugupidamisega
Rein Kraak
Orava Vallavalitsus
arendus-keskkonna spetsialist




Tere!
Aitäh sisuka vastuse eest!
Selge, et nihutamisega pikeneb kellelgi rongile tulek. Ometi on ka vedurijuhud pidevalt väitnud, et väga paljud inimesed soovivad just ülesõidul väljuda.
Teiseks on loomulikult olnud alati ohusituatsioone, kuid vedurijuhina tean, et ohusituatsioonid tekivad enamasti kui inimene soovib vahetult rongi eest läbi minna. Samas on ooteplatvorme ehitatud enamasti mõned kuni mõnikümmend meetrit ülesõidust eemale. Soovitan tutvuda platvormidega Lohul, Keavas ja Viliveres.
Autode (ja busside) parkimine teel ei ole kindlasti soovitav, seega olekski vaja, kasvõi hiljem, platvormi juurde parkla teha ja ohutegurid vähenevad.
Lisaks tõenäoliselt muutub Orava edaspidi vaid vahepeatuseks kui valmib Koidula ja rongid hakkavad sõitma kaugemale, seega ei saa õigeks pidada rongi loksumist kõrvalteel peatumiseks (aja- ja kütuse lisakulu). Kõrvalteel platvormi olemasolu on kaasa toonud ka kümneid juhtumeid, eriti talvel, kus rongi pole saanud platvormiga teele võtta ja reisijad sunnitud kõrgelt alla hüppama, nii et omaette ohutegurid sellegi juures.
Samas ei ole ma kursis sellega, kas enamus rongikasutajaid on "nn jalgsitulijad" või busside ja autodega. See muidugi küllaltki oluline ja selle koha pealt teiega nõus. Eriti kui arvestada, et jaama otseses läheduses vaid mõned majad, rongiliikluse tihenemisel kasvab aga tõenäoliselt Orava, Kliima, Hanikase jm piirkondadest sõitasoovijate arv ning siis kaldub kaalukeel pigem ülesõidu kasuks.Teisest küljest lisab busside sissesõit jaama liinikilomeetreid ja seegi toob kaasa tuhandeid kroone lisakulu aastas.
Kui tiheneb rongiliiklus, võib eeldada, et tiheneb ka juurdevedu bussidega?
Oluliselt odavam peaks olema vaid ühe bussipeatuse ülalpidamine (valgustus, hooldus, infotahvlid, ootekoda jne). Eriti kui tee asfalteerimiseks kuluva rahaga hoopiski parkla välja ehitada. Ja eks korralik ootekoda ka väga tähtis, seda tõestanud mainitud artikkel Nädalises Oela küla kohta.
Mida arvavad aga kaugemate piirkondade elanikud?
Seega  plusse-miinuseid vaagides olen endiselt arvamusel, et kasulikum ja soodsam peatuse asukoht ikkagi ülesõidu juures. 

Lugupidamisega

******************

Siia võib lisada ka seoses Põlva maakonnaga ühe teise kirja, mis puudutas Vastse-Kuustet. Nagu näha, oldi sealgi asjadest väga nadi arusaamisega....

Tere!

Aitäh põhjaliku vastuse eest!

Täpsustavalt lisan et Ooteplatvormide Standard p 5 näeb ette ka ooteplatvormi ehitamise võimalikult lähedale teiste ühistranspordiliikide peatustele. Seega oleks Teie ja Teie piirkonna elanike huvides nõuda  kooskõlastamisel Standardi punktide täpset täitmist AS EVR Infralt. See et hetkel ei ole ümberistumisi, ei tähenda, et hiljem need tekkima ei peaks. Lühinägelik on asukoha otsustamisel jätta see tähelepanuta, seda enam, et ülesõidu juures on rohkem elumaju, seega enamusele Vastse-Kuuste elanikele muutuks rongile jõudmine mugavamaks, Kindel on ka see, et uute rongide tulekul muutub aja jooksul tihedamaks ka rongiliiklus, kui on vajadust võib juba praegu ju püüda taotleda sügis-talvisel perioodil puhkepäeviti käigus oleva rongi käikupanekut ka tööõäevadel, rongide 0382 laupäeviti ja 0381 pühapäeviti. Lisaks ei tohiks unustada ka matkajaid, kelle jaoks Teie piirkond aina rohkem populaarsust kogub. Kindlasti ei oleks ooteplatvormi ehitus ülesõidu juurde sugugi kallim kõikide kriteeriumite kokkuvõttes, ekspertarvamuse tellimine oleks muidugi eraldi kulu. Samas on sel teemal piisavalt palju uuringuid tehtud:

Põlvamaa bussiliinide optimeerimise aruanne.
Ühistranspordi arengukavad.
Teemaplaneeringud.
"Pargi ja sõida" süsteemi arenguplaanid jne.

Nendega arvestamise korral poleks tõenäolislt ekspertarvamuste tellimiseks rohkem vajadust.

Seega on piisavalt kulutatud piisavalt rahalisi vahendeid uuringuteks ja tulemustest tihti (ka Põlvamaa puhul) on näha, et ühistransport vajab muudatusi. Kas bussiliinide aruande järgi vajalik uuring elanike hulgas on tehtud? Millised on selle tulemused? Kas uuringus käsitleti ka ümberistumisi bussidelt bussidele, bussidelt rongidele ja vastupidi? Kas vallas avliku planeeringu arutelu käigus pakuti elanikele sellist võimalust

Ei tohi unustada ka seda, et uuringuteks kulutatud rahalised vahendid jooksevad tuulde kui nende uuringute tulemusi arvesse ei võeta. Pealegi tähendab iga lisandunud reisija dotatsiooni osakaalu vähenemist, seega on loota et ka väheneb võimalus mõnegi regulaar- või nõudeliini (juurdevedu) kadumiseks. Ka on MKM-i koduleheküljel viide selle kohta, et strateegilisi projekte planeerides ei tohiks unustada regionaalpoliitilisi aspekte. Mida paraku just tehaksegi, ka Vastse-Kuuste puhul.
Kindlasti ei ole ka jaamaümbruse elanikud rahul kui rongiletulijad nende majade juurest läbi sõidavad ja ülesõidu juures on ka ootepaviljonid ja infotahvlid turvalisemas asukohas. Samuti on ühe ehitamine odavam kui kahe ehitamine, samuti hooldus jne. Kindlasti võib praeguses majanduslikus seisukorras ka viivitada ülesõidu juures parkla ja bussipeatuse ehitusega mõnevõrra kuni olud paranevad, kuid võimalus selleks jääb alles. Minule teadaolevalt on ka Veriora platvormi puhul nõutud AS EVR Infralt muudatuste tegemist.

Kas ümberkaudsete piirkondade elanikud ei oleks nõus bussiliinidega, millistega saaks mugavalt ja kiirelt ümber istuda rongile? Mingi bussiliin käivitati minu tead ka Orava piirkonnas, algselt katseliselt ja sõitjaid vähe, kuid nüüdseks on otsus end ära tasunud.
Nii saabub ju buss nr 41 Lootvinast peaaegu sobival ajal (tõsi küll, praegu vaid suveperioodil E-R) Vastse-kuustesse 16.45. Nihutades bussiplaani aegu 10 min võrra varasemaks, tekiks Lootvina suuna elanikel võimalus sõita Tartusse ja edasi ka Tallinna!?
Kui elanikel on soovi ja see tehniliselt võimalik, saaks ju ka sama liini buss kella 10.07 asemel tund hiljem sõita (kui puuduvad muud takistused) ja samuti võimaldab ümberistumise.
Sama bussiliini saab ühendada ka Karilatsile sõiduks. Kui Teie väitel puudub otsene avalik huvi ümberistumiste vastu, siis on pigem tegu kellegi tegematajätmisega, mille tagajärjel pole suudetud või tahetud reisijatel sellist võimalust pakkudagi.

Selline sidumine võib algul tunduda harjumatu ja mittevajalik, tegelikult mõne aja pärast kasutatakse sarnaseid võimalusi hiljem üsna usinalt. Kui aga nüüd lubatakse ooteplatvormi ehitamine logistiliselt halba kohta, tähendab see arenguvõimaluste kadumist mitmekümneks aastaks. Sama kehtib ka "pargi ja sõida" süsteemi puhul. Soovitan tutvuda sarnaste lahendustega Raplas, lohul Männikul, Tamsalus jne. Ka näiteks Viljandis ehitatakse uus platvorm remondi käigus uude kohta ja olukord reisijatele muutub tunduvalt mugavamaks. Õigeks ei saa pidada ka väidet, et "mõnisada meetrit pole reisijale palju", nagu tihti põhjenduseks tuuakse. Paraku on palju, eriti talvel või suurema pagasiga.

Meeldiv, et ka ajakirjandus probleemi vastu huvi tunneb, seega on lootust, et ei lubata rakendada projekte, mis regionaalpoliitikat ja tehtud uurimusi ei arvesta.

Parimate soovidega

Neeme Sihv

Tulemuseks KÄKK mitmekümneks aastaks! Kirjavahetus uute perroonide ehitamise eel ja hiljemgi oli ääretult mahukas, kasu oli sellest aga vaid kohati. Kas tänasel päeval mõistetud oma vigu?

http://eestimaablogi2.blogspot.com.ee/2017/03/vastse-kuuste.html











Koidulasse jõuan aga õige pea!



Kohale jõudes oli rong peaaegu tühi, vaid mõned reisijad. Ja ei ühtegi bussi....



Koidula railway station (Estonian: Koidula raudteejaam) is a railway station in Koidula, Estonia, on the Russian border. It merges the TartuPechory and ValgaPechory railways just before the Russian border (Pechory is located straight after the border). The station opened in September 2011, and is a few yards from the border with Russia border and the railway station at.[1][2] The main purpose of the station is making the crossing of Russian border easier for both goods and passengers. It also enabled the traffic on "Southeast Estonian Triangle" (TartuValgaPiusa–Tartu) without crossing the Russian border. Currently however there are no cross-border passenger trains, and services from Pskov to Pechory do not connect with the Elron services in Estonia.[3]
The station has up to two trains a day to Tartu and Piusa, operated by Elron.[4]


https://en.wikipedia.org/wiki/Koidula_railway_station



Isegi mitte busside sõiduplaani!



Mis sest, et keegi tahtis sõita Kolodavitsasse ja mõned hakkasid hoopis Petseri poole marssima! Kui ühelt inimeselt küsisin, kas oleks hea, kui bussidega saaks edasi sõita, vastati: Mis siis viga oleks!!! Aga maavanemad jt ametnikud arvavad, et neil praegugi pole (tööelul) midagi viga....


Õnneks pole siin küll autoliiklus väga tihe, seega saab ka teepervel rahulikult kõndida. Kergliiklusteid ju ei plaaninud siia keegi teha, kuigi edasi liikudes selge, et see populaarne matkapiirkond. Mis sest, et rongegi tuleb siia vähe...


Kellel aga ideid ja mõtteid mingi konkreetse koha ühistranspordi suhtes, andke palun kommentaarides teada!




Värskast tuleb buss nt 7. 01 ..... tööpäevadel, rong väljub puhkepäevadel....
Jne.
Vaid õhtupoolikul tuleb Meremäe suunalt buss enam-vähem sobival ajal, tööpäevadel. Igasugune ühistranspordiga kolama sõitmine tuleb siin ära unustada....


Aga mis siis ikka. Jalad selga ja Kolodavitsa poole. Ilm imeilus, bussini poolteist tundi! Saab ka Koidula jaamast mõned pildid teha, kuigi vastupäikest.





Kotkaste rändeaeg on käes, korraga oli näha Venemaa poolel lausa kolme kotkast!



















Kiile oli aga palju näha, ka sugu veel tegemas. Ka liblikaid leidus.






Muidugi oli palju ka igatsugu seeni! Lausa lust otsida ja pildistada. Siinsamas lähedal nägin ka üht pistrikku lendu tõusmas, võimalik, et siis lõopistrik, aga täpselt ei tea.


 The slogan Põlva County – a greener life values clean food and air, wildlife and nature that is looked after, responsible and economical consumption and a green way of living.
One of the largest events in Põlva County takes place annually on a weekend in August – the Ökofestival (Eco-Festival) - with the aim of spreading the ideology of a greener way of living across the county borders.

Põlva County is an excellent choice, if you wish to spend your holidays in nature – pinewood forests brimming with mushrooms, hiking trails of various difficulty, exciting river trips, boat cruises to view magical sandstone cliffs, the indescribable beauty and stillness of bogs and marshes and the sand caves in Piusa are just a few of the nature’s creations here that offer wonderful experiences.
For those thriving to explore culture there are plenty of restored cultural locations, manors and historical buildings to discover. In In summer many plays and concerts are held in special interiors or in beautiful open-air locations, which are popular with locals and amongst people from further away.
Setomaa is full of unique culture, which can be witnessed on the doorstep of each house and through the tales of each of its inhabitants.

When travelling with children, the things you can only enjoy in our county, are:

  • meeting the Pokus, fairy-tale creatures
  • building a sand castle in the largest sand box in the Baltics – in Piusa
  • have fun in the Traffic City with a palm tree
  • meet witches in a Witches’ Kingdom  
We also have our own airport, where gliders can take you up to the heights above and the Labyrinth Farm, where you can hear the sounds of gongs and crystal vases.

 http://www.kagureis.ee/polva-county






















Aga pohlamerest lonksasin ma suuri suutäisi....




Siin asus raudteevahi majake, 603. kilomeetril. Silkude suguvõsa kodupaik.




Vaated siin muidugi nauditavad.














Alustage oma äriga!? 300 eurot 8ja ülempiiri pole!!!) nagu maast leitud!?








Ennist arvasin, et kõige hullem lähenevatel valimistel oleks maavalitsuste ametnike poolt hääletamine. Tegelikult on vist veel hullem asi - hääletada SDE poolt. Sinna (alumisel fotol) ehk Piusale suvel natuke porgandit liigub. Kuid kaugema on Urve Palo ära keelanud! Ja mitte üks sotside poliitik pole julgenud tema tegu hukka mõista - ükskõik kui palju neilt seda küsida, on vastuseks alati kõigil VAIKUS! samasugune vaikus nagu valitsebki Piusalt Valgani....
Mis tunne oli Palol seda nõuda?

Õnneks on nüüd vähemalt Valga MV alustanud taas ühe uuringuga. Kuigi võib karta, et raha vaid kulub ja....


Sõidame rongiga Koidulast Valka?
Train Koidula - Valga?






Esimene kohtumine sel aastal võiliblikaga.


Bussist aga püüdsin läbi akende tabada nende ilusate vaadete võlu....



Elu maal veel on, hoolimata rehvormarite jt "reformidest".








Obinitsa.





Ja siia juba lausa teinegi söögikoht tekkinud! Tublid!





Obinitsas ka uus ja uhke bussipeatus. Kuigi mitte just kõige praktilisem.


Kui eesmärgiks külastada Obinitsat, siis piisab vast ka jalgrattast. Kaugemale sõiduks jääb sellest juba väheks....









Meremäe.







Setomaa Turismitalo.


Siit näeb aga ilusaid vaateid. 











Kuid kas siiski näha ka "kadumise" märke?


Ees aga ootas veel palju ilusat!

*********************************

 


No comments:

Post a Comment