Blog Archive

Monday, September 18, 2017

Muinasjutt - Simson Põlva raudteejaamas.



Maanteemuuseum nähtud, suundus reedel majandusminister Põlvamaale. Vallavanem Georg Pelisaar viis ta ka raudteejaama, tutvustamaks, mida tehti KIK-i eestvedamisel ära eurorahadega.


Tehtud on üksjagu ja see väärib kiitust. Isegi hoolimata sellest, et üht-teist tehakse valesti, hoolimata korduvatest hoiatustest. Peamine on, et tehakse ja et paljud asjad lähevad siiski täppi.

Kas aga Pelisaar rääkis ka Põlvamaa initsiatiivist olla Eestis esimesena ühistranspordis innovaatiline? Selle illustreerimiseks oli parim võimalus viia majandusminister raudteejaama, mida siis Pelisaar uhkusega tegigi! Vaadati ühte ja teist ning tekkis elav arutelu! Sest raudteejaamas oli "suurim" linnaliinide sõiduplaan, reisiterminali mõõtu jaam kuidagi aga välja ei andnud!


Kas see linnaliin aga on innovaatiline? Muidugi ei tohiks kuidagi muuta kellegi sõitu tunduvalt aeglasemaks, kuid.... eraldi linnaliini käigushoidmine Põlvas ei ole vist enam mingi innovaatilisuse näide?!

Nii selgitaski Georg Pelisaar, et minnakse üle uudsele lahendusele. Kui Põlva - Mooste (Räpina, Värska jm) buss sõidab endiste peatustega ja võtab jaamas ka rongireisijad peale, siis siin ei muutu midagi.*

* Majandusminister arvas, et päris nii siiski ei ole, sest Põlva vajab sünergia tekkimise jaoks paremat rongide sõiduplaani. Noh, umbes sellist, mida saaks käivitada olemasoleva rongikoosseisude kasutamisega:

Koidula (Piusa) - Tartu 5.50 - 7.15 (ümber rongile 011)
Tartu - Põlva 7.30 -8.00 KIIR
Põlva - Tartu  8.10 - 8.40 KIIR (ümber 013)
(Ümber rongilt 010) Tartu- Piusa 10.15 - 11.45
Piusa - Tartu 11.55 - 13.25 (ümber 213)
 Tartu - Piusa 13.40 - 15.10
Piusa - Tartu 15.30 - 17. 00 (ümber 017)
(ümber 016) Tartu - Orava 17.25 - 18.30
Orava - Tartu  18.40 - 19.30  KIIR (Ümber 217) 
(Ümber 018) Tartu - Piusa 20.30 - 21.45 KIIR

(Märkus: Praegu puudub Põlval ühendus Värskaga Verioramõisa kaudu, mingi lahenduse saab aga pakkuda rongiga ühildamisel Võru - Verioramõisa - Ilumetsa jaam - Värska liiniga sidumisel Ilumetsas). 

Vallavanem noogutas, salamisi rõõmustades, et selline uudis annab talle kindlasti juba ukse ees olevatel valimistelgi trumbid kätte ja jätkas oma uudse ideega: Põlva - Saverna, Põlva - Kanepi, Põlva - Väimela - Võru,  jt selle suuna bussid alustavad Lao peatusest, läbivad raudteejaama ning tagasiteel ka lõpetavad Lao peatuses. Nii kaovad ära eraldi linnaliinid, samal ajal aga peatuvad need bussid praeguse linnaliinide peatustes, sellega seoses ei muutu pikemaks kellegi sõiduaeg! Selguse huvides muudetakse Lao peatus nimi Põlva-Lao peatuseks ja liinid siis Põlva-Lao - Saverna jne. Sellised liinid tekivad ajal, kui sõitjad vajavad minekut rongile või tulekut sellelt, kuid vajadusel ka praeguste linnaliinide aegadel. Seda enam, et siis saavad ju rongisõiduvõimaluse ehk paremad valikud needsamad Kanepi, Väimela, Saverna jt kantide inimesed, rääkimata võimalusest tuua külalisi Maanteemuuseumisse ja Talurahvamuuseumisse ning mujale. Kui käivitub majandusministri tore idee tihedamast rongiliiklusest, tähendab see ju Põlva kui ääremaa tunduvalt suuremat "lähenemist" pealinnale! See aga sobib majandusministri murega inimeste lahkumise teemal maalt!

Raha? Oh, see pole probleem! Kui hoiame kokku linnaliinide kadumise pealt, jätkub raha muudegi heade asjade jaoks!

Siin aga süttis lambike majandusministri peas: Aga siis peaks ju proovima sellise süsteemi rakendamist ka Raplas, Viljandis ja mujal, kus sellised variandid on rakendatavad!!? Tartust rääkimata! Türil on ju lausa bussijaam raudteejaamaga koos ja kulud väiksemad, sama lugu ka Haapsaluga! See .... tähendaks kindlasti ka uudise kohesel teatavakstegemisel plusspunkte kogu erakonnale!? Veelgi rohkem, need liinid on ju kõik needsamad, mis tuleva aasta 1. juulist muutuvad tasuta liinideks!..........

.......................

On see nüüd siin minu väljamõeldis? Ma ei tea! Sest Simson ja Pelisaar ju kohtusid reedel raudteejaamas nagu sahinad Põlvamaalt teatavad! Kas jutt oli just selline? Aga kas ei pidanuks olema? See oleks ju ..... innovaatiline!?

******************************

19. 09. kl 22 : 14

Teemal 1327 lugejat ja 1 arvamus.
Nii väheoluline siis ongi ühistransport?

2 comments:

  1. Nõus, et Põlva vajab sünergia tekkimiseks paremat rongide sõiduplaani. Kui rongid sõidaksid viis korda päevas edasi-tagasi, siis oleks see juba suur edusamm paremate liikumisvõimaluste loomiseks. Iseküsimus, kas kõigi rongiaegade täitmiseks piisavalt inimesi jätkuks? Kui reisijaid tuleks juurde Võru kandist, siis oleks Tartusse sõitjaid ja ümberistujaid kindlasti veelgi rohkem ja kasu suurem. Siin väljapakutud ajad on päris head, sest paljud lähevad hommikul kl 8-ks või 9-ks tööle ja neile on näitena toodud graafikus valikuvõimalusi. Samuti meeldib lõunane, 11.55 ja õhtune aeg, 18.40. Ainuke küsimus tekkis Piusa-Tartu 15.30 – 17.00 aja kohta, mis võib-olla võiks ka pisut hilisem olla, et 17-ni töötavad inimesed samuti rongile jõuaksid. Idee on hea, kui see vaid ka teoks saaks!

    ReplyDelete
  2. Tänud!

    Haapsalus kui tekkis peatänavale kolm uut kohvikut, kardeti ka, kas külalisi jätkub. Tegelikult jätkus, sest kardinaalne olukorra paranemine tõi inimestele kindlustunde, et tasub tulla, sest ilma ei jää!

    Tegelikult on ühistranspordis sama, kui hoolega mõelda. Oht on alati, aga me ei tohi järgida Pärnu raudtee eeskuju, kus aastate ja isegi aastakümnete jooksul ei suudetud ka juurdeveo ühendusi tagada. Tulemus on nüüd teada.
    Muidugi oleks oluline, et need rongid jätkaksid Võru suunas, aga esialgu aitab ka ilma selleta. Aga jah, aegadega saab mängida, tallinna liiklusega seonduvalt ja kindlasti annab ka midagi paremaks teha!

    selle nimel suhtlengi Põlva ja Tartu ning teiste MV jm ametnikega. Tagajärjed on küll nigelavõitu, sest....

    http://eestimaablogi2.blogspot.com.ee/2017/09/ronge-ja-busse-ei-tohi-kokku-lubada.html

    Strateegiliselt surutakse ronge ja busse üksteisest hoopis eemale! Ometi ei sega see kandideerimiast "lammutajaid" KOV-idesse lubades helget tulevikku....

    ReplyDelete