Blog Archive

Monday, September 18, 2017

Ronge ja busse ei tohi kokku lubada!



Lennukeid õnneks ei saagi kokku lasta!

Nüüd siis vähemalt tänu Tartu maavanemale selge, et tegu ongi STRATEEGILISE OTSUSEGA, millega ei tohigi lubada maakonnaliinide ja rongide reaalset sidumist!
----------------------------------
Neeme Sihv - Maavalitsus kaob, kas see võib tähendada, et maak
onna ühistransport muutub paremaks? Tartu maavanem ju ei suutnud vaksali ümberehitusel (eurorahadega toimunu) kaasa rääkida ja tagada maakonnaliinide bussipeatust raudteejaamas?



Reno Laidre -  Absoluutselt pole tegu suutmatusega vaid strateegilise otsusega. Tartlaste jaoks on hea valikuvōimalus saada liikuma kahest erinevast kohast. Oluline on hoida vaksal ja bussijaam omavahel hästi ühendatud, samas muutuvad rongiajad meist sõltumatult ja see pole kerge.
Auväärt Neeme, Teie abistamiseks oleks vaja teada kust kuhu ja mis ajal te liikuda ei saa? Minule teadaolevalt pole te üldse Tartumaalt, või siiski?


Kas see on siis niisugune vaikiv kokkulepe kõikjal? (Peale Türi ja Valga, kus enam midagi päästa ei anna, ehk vaid aegu mittesobitades veel kuidagi.....) Ning tuleb välja, et siseturist ei olegi nii väga oodatud, sh Tartumaale?
Huvitav, kui palju Tartu maavanem ja maavalitsuse töötajad on tulnud rongiga Tallinnast ja ümberistumisega maakonnas kuhugi sõitnud? Aaa, nad ei kasutagi ühistransporti!?
Nojah, mina rumaluke juba kümneid kordi nii puhkama tulnud....

On see vaid Tartumaa ja maavanema ja maavalitsuse viga? Kahjuks mitte. Samasugune eluvõõras tegutseb Raplas ja maujal. Põlva maavanem Igor taro tundus asjalikum. Eriti kui ta värskelt kirjutas valimisliidu Tuleviku Põlvamaa noorest tegijast:

ajab Kõrbjärve ääres Laheda valla lauluväljaku najal õiget juttu - kui tahame võidelda Eesti ääremaastumise vastu, siis peame käituma samamoodi uues Põlva vallas. Vajalikud teenused ja areng jõuab iga vallakodanikuni, sõltumata tema asukohast keskuse suhtes. Kaasav ja kogukondlik asjaajamine aitab sellele kindlasti kaasa. 

Ja mina siis küsisin vastu, et kuidas näeb tema või see noor "tulevikutegija" Põlvamaa linnaliini kadumist selle muinasjutu valguses. Igor Taro arvas, et ei ole mõtet raha ahju ajada, vaid keskendutakse "uudsete lahenduste rakendamisele ja arendamisele nõudetranspordi vallas". Nõudetransport on ikkagi väga ääremaiste külade/talude ja põhiliinilt tugevalt kõrvale jäävate jaoks. Linnaliini likvideerimine, kui see on majanduslikult mõttekas, on hoopis midagi muud ja see pole kohe kindlasti raha ahju ajamine vaid vastupidi, inimeste mugavust silmas pidades lausa topelt kasulik!?

Ma ei saagi nüüd enam aru. Kas maavalitsuste kadumine on hea asi? Vist on. Aga kui needsamad ametnikud-poliitikud, kes kas
a) on parteisõdurid, kohtadele määratud ja tegutsevad juhiste järgi (erakonna kassasse bussilobistidelt laekuvat silmas pidades (???))
ja/või
b) ei suuda tabada ära transpordivaldkonna eripärasid
ja/või
c) ei huvitu ei inimestest, piirkonna vajadusest, siseturismist ja riigi ehk maksumaksja rahade otstarbekast kasutamisest,


on ikka õiged kandidaadid KOV-i valimistel? Sooja koha eesmärgil või erakonna juhiste edasise elluviimise nimel? Mina enam kindel ei ole. Sest ma ei suuda uskuda, et meil maavalitsustes ei ole enam spetsialiste, kes oleks maakonnaliinide eripärast aru saanud!

Ühistranspordi eri liikide ühildamine tähendabki just ühildamist! Ja see on majanduse ning keskkonnavallas äärmiselt oluline!

Kuhu me siis läheme? Sinna, kus eesmärgiks on ikka ja ainult loota, et busse jääb aina vähemaks ja autosid aina rohkemaks teedele? Et siis on ju ka KOV-idel tulevikus justkui vähem kulusid ja ametnikel vähem tööd? Nagu ütles Tartu maavanem, et "pole kerge midagi teha". Aga kes ütles, et elu peab kergem olema? Ma võiksin ka kodus tugitoolis pöidlaid keerutada, mitte oma raha eest ringi sõita ja maakohtadele muuhulgas tulu tuua!?

No comments:

Post a Comment