Blog Archive

Monday, September 11, 2017

Vananaistesuve oodates....


Puhkusel ei õnnestunudki väga seda vananaistesuve kätte saada. Ilmad heitlikud, kuigi mitte kõige hullemad. Nii et nurisema ei hakka.
Tööle ja koju. Nii see tööinimese põli on. Ja üllatus-üllatus, Pääskülas nägin esimest torutõket, mis on juba enam vähem! Tõsi, teisel pool raudteed on need taas liiga lähedal rööbastele. Ei suudeta õppida? Aga nüüd mõtlen hirmuga, et äkki siinpool tehti viga? Ja varsti tulevad töömehed ning teevad kõik ümber?...
Tssst!




Trammid aga, peale pooletesitaastast vaheaega, kriuksutavad taas. Isegi läbi kinniste akende kuulda! Kuid parim on, et jälle sõidavad! Mõned küll ei vaevu jala ülekäigunigi minna, koperdavad üle tee seal, kus tahavad...


Võeh, valimisreklaamid jälle! Aga vastanud küsimustele ei ole! Miks lubada maa ja taevas kokku, kui ei viitsi isegi tõestada, mis mees oled?


Balti jaama trammipeatus nüüd ka enam-vähem korras! Jalakäijatelegi tehtud hirmlai ületuskoht! Ja mis ilusaim, see on vanade postide koopiad. Ma ei väsi neid imetlemast!


Tõsi, mingist uuest lambist ei saa aru! Kuhu ja miks valgustab?


Turg aga toimib. Konkurents aga mitte. Selver lajatab uue poe Laagri piirkonda. Milleks? Kas ülejäänud poododes ümberringi liiga palju kliente? Äkki hakkaks hoopis uut linna ehitama? Iga elumaja alla oma market?



Sörkivasse geisse toodi benssu. Auojuht pani igaks juhuks kõva pasuna üürgama! Et siis nii käibkl? Või püüdis vananaistesuve välja loitsida?


Balti jaamas toimib ikka veel ka samsakiosk. Kõrvak, banas putkas, kus raamatuid müüdi, pakutakse aga päris head pitsat!


Augustikuu oli, hoolimata jätkuvast teeremondist, Elronile kõikide aastate edukam!


Kui aga Elron käiks välja need 400 000 eurot, mida plaaniti viide rongi puhveti tegemiseks? Ja selle raha eest motiveerida ettevõtlikke inimesi ka teistes peatustes kohvikuid-kioskeid tegema? Seda inimväärsem oleks ju ühistransport ja keskkond üldse!



Rekaid aga sõidab. Ja vahel vajavad ka teised peatumiskohti! Kuid see, üks Eesti näiteid neile mõtlemisest, on siin! Ma ei tea, miks suudetakse siin teel valgustust vahetada, asfalti freesida, tõkkeid rajada, aga ei suudeta sedagi parklat inimlikuks teha? Üks prügikast ja mingi kaart ja see on kõik? Ehk ka nüüd, gepsu ajastul, tahaks Tallinna saabuja peatuda ja aja maha võtta? Uurida, kuhu edasi sõita?








Kas ja millal siia aga tuleb signalisatsioon?


Rongi on aga hea lugeda. Ka (reisiraamatukogu) raamatuid. Praegu käsil raamat, tegelaseks-autoriks Heinz Valk. Väga hästi kirjutatud (koos Madis Jürgeniga). Kuigi ka läbilõige kurvematest aegadest Eestis. 


Aga kas sellisel putkal on ikka mõtet? Mis ei kaitse isegi vihma eest? Raha pannakse hakkama ja ei midagi inimlikku?

Isegi sõiduplaani ei suudeta katuse alla tuua? Ah et pole mõtetki, sellel pole ju ühtegi rida?



Ratturile, eriti lapsele aga kohati päris ohtlik!


Kuid tunnel vähemalt olemas! Edasi, kuni Ääsmäeni pole mitte ühtegi tee ületamise võimalust! Ka mitte Jälgimäe tee bussipeatuse juures! Ups, vabandust, pole enam seda bussipeatustki ja bussijuhtidel rangelt keelatud peatuda! Tegelikult polegi vaja koperdada, sest pole ka kergliiklusteid! Osta omale auto!




Pole just parim ilm maaleminekuks. Kuid ilu näeb ikkagi! Nii värvitud värve, kui ka looduse loomulikke värve.









Kuid on olemas buss! Vist ainukeses kohas Eestis, kus bussiliiklus on isegi paremaks muutunud. Ja sõitjaid, kuigi mitte palju, on just tänu seotusele rongidega!





Ja kus nüüd tuli suvesoe, kui taas vaja tööle minna!












Aga tundubki, et trammipeatustes on vaid kaart varikatuse all, muu info sinna ei jõua ka uue trammitee puhul!?



Trammid aga aina vuhisevad.....



Ning ühel naabrimajal uus terassiitkrohv peal! 


Vahel hea ka poolhaagiseid pildistada, sellised olid lapsepõlve lemmikmänguautod.


Põige turule. Ka kivipuravikke müügil! Üldse on letid eestimaisest ikka suhteliselt lookas!


Erinevate transpordiliikide ühildamine kohati toimib...



Tipptunnil 6-vaguniline Paldiskist, parem on rahvale mitte jalgu jääda...


Vananaistesuve kohati nagu on! Kuid siiski on päikeselised hetked lühikesed, kuigi sooja jagub. Seenelistele need ilmad kindlasti meeldivad...



Värvid turul meelitavad....





Ja küll tahaks nii lahedaid poekesi üle Eesti küladesse ja teeveertesse!....






Pool Muhu leiba ristiköömnega - 1. 50
Sigwari sing - üle 6 euro
ja soodushinnaga Krakov - 3. 49
FIE Raissa Pavlova Talupiim - 1. -
Põlvamaa tomat - 2. 80
(Rebala Aiandi letist ei jõudnud osta...)

Kokku ülimaitsev eine!!!


Hommikuti võib aga kohata reklaami "Nutikas parkimine". Ei tea, kas see seotud parkimistrahvidega?



Rahvas tormab aga sadadena Balti jaama ootesaali avamisele!




Siia juurde hea uudis! Rongid on stardivalmis!


Selle postituse mõte oli panna üles tehtud pildid ja mõtiskleda nende juurde. Üllatuseks aga tuli ära kauaoodatud ja venitatud tähtis otsus! Super! Aitäh, Jaanus Karilaid, Kadri Simson ja tuhanded teised. Nii asjamehed kui kõik toetajad!

Millal sai aga Haapsalu raudtee taastamise teema suurima hoo sisse? 2012 suvel!

http://eestimaablogi.blogspot.com.ee/2012/05/haapsalu-raudtee-riisipere-turba.html

Praegune otsus on üks samm sellel pikal ja raskel teel. Võinuks olla kergem, aga ikka leidus neid, kes kaikaid kodaratesse loopisid! Ja loobivad tänagi! Kuid me peame edasi minema, argumentideta siplevatel vastastel ei maksa ennast mõjutada lasta!

Kuid selle esimese etapi juures on üks "aga". Mitte HRT oma, vaid pigem Reformierakonna "aga". Natuke ka Stside ja veel vähem IRL-i asi ses. Lääne Maavalitsus eesotsas Merle Riisaluga on ära teinud tohutu töö ja nagu tollal öeldi, "IGAKS JUHUKS" . Et kui tuleb otsus, on planeeringud jm seonduv (enamjaolt) valmis. Kuid Harju MV ja Ülle Rajasalu, peaminister Rõivase toel, lihtsalt lõi lulli! Mida see kaasa tõi? Eelkõige selle, et raudtee, mis võinuks olla valmis Eesti 100-ks sünnipäevaks, on jäänud venima. Ning Riisipere-Turba, mis võinuks olla valmis vähemalt tuleval aastal, nihkub veel kaugemale? Olla nõus? Ei! Põhjendamatu viivitamine. Praegu, enne valimisi, oleks RE-l võimalus endal naba ära venitada ja tõestada, et tahetakse kindlalt edasi tugeva Eesti suunas minna!

Ka sotsidel oleks võimalus tõestada, et nende hulgas ei ole Neeme Suur ainuke raudtee toetaja. Urve Palot, kes mokaotsast ka kunagi lubas laenuvõtmistki taotleda, ei saa uskuda. Sest just tema tõmbas stopp-kraani nt Võru rongiliikluse taastamise teel!

KOV-id aga liituvad, ka Turba õpilased vajavad koolisõiduvõimalust ja loomulikult sellist, mis oleks riigile võimalikult vähem koormav. Rong on see võimalus! Nii et sihiks peaks olema rongiliikluse avamine hoopiski 2018 aastal, 1. septembriks!

Teine olulisim asi, mis võimaldaks praegusel valitsusel tõestada, et nemad hoolivad! Ning oskavad erinevalt varasemast valitsusest, tunnistada vigu. On ju väga palju võimalusi, et ehitamise II etapp võib venima jääda. Seega, ei ole põhjust suunata autosõitjaid paarutama Turba laste hulka, vaid neile ja ka bussisõitjatele tuleb tekitada ümberistumisvõimalus Ellamaa ülesõidu juures olevas peatuses. Rajades sinna siis mh ka parkla mis omakorda oleks kasutatav ka teistel, näiteks rekajuhtidel ning rattamatkajatel! Parkla saab muide rajada odava killustiku kasutamisega ehk siis kokku hoides. Sellesama killustikuga, mis koristatakse ära Riisipere - Ellamaa raudteetrassilt! Ja sellest jätkuks isegi Riisipere - Ellamaa kergliiklustee jaoks! Ühe korraga, ühe tehnikaga ja hooga teha ära mitu asja!


Head lapsed, ettevaatust!
Siin tegelikult imehästi näha see, millest aina räägin. Torusest möödudes ollakse rööbastele liiga lähedal! Ja see juhtub just siis, kui hakatud raudteed ületama, kuid rong annab vilet ja läheneb! Aga mis juhtub siis, kui rong tuleb sajaga, läbisõiduga?


Seekord on isegi nool, mis näitab, et ka teisel pool on sõiduplaan!


Garaazh ja auto võivad sul olla, aga rongipeatus otse ukse ees on kõva sõna iga kell!


Ainuüksi Pääskülas tuleb tipptunnil rongile palju rahvast. Nii et kõigile ei jõuta pileteidki müüa!





Aga nagu ikka näha, on parklad vajalikud!


Telliskivi linnakus on näha, et ühel hoonel toimuvad lammutused ja küllap peagi saab valmis midagi uut. Aga sellise seina puhul tahaks küll üliväga, etteatud detailid/seinad jääks alles. Ülivinge! Nagu kivistis!?


Õhtuks uued lauad kaetud? Või .... millal toimub siis see pidulik avamine?





Kas see on vananaistesuvi? Osa sellest kindlasti!


Tali tuli? Ei, disainipood, vihmavarjud, vihm ja vikerkaar!






Mõtlesin, et peaks vaatama "Merivälja" ja "Nukumaja". Et kumb siis parem ja kas üldse head. Aga hommik oli ise juba kuidagi ulmeline...
Vaatasin tabloolt kella, et näha, kui palju rongi väljumiseni ja ei saanud aru, et kas ma tõesti üle poole tunni varem kohal! Siis sain aru, et ikkagi kell vale! Tekkis selline Kiilikese tunne, kes valeks keeratud kella peale hõlmad laiali poolest ööst kooli litsus! Aga minnes ootekonkusse vaksalis, tegin läbi ajarännaku. Mõne hetkega oli kell juba pool kaheksa!


Pääsküla! Peaaegu nagu suur ühisterminal!
Aga siiani samasugune nagu vanasti, midagi pole muutunud. Linnaliinide bussipeatus teisel pool ristmikku ja enam pole seal isegi viita, mis näitaks, kus väljuvad maaliinide bussid. Mis sest, et sedagi vahel ei osatud vaadata, kuid abiks ikka. Soditi teist vist liiga palju. Vahemaa pole muidugi suur, aga üllatavalt palju on neid, kes ei tea ja ootavad siin, kuni .... viuuh! Ja eks vanainimestel ka raskem minna!


Ammu oleks võinud juba peatuse siia ette tuua! Ning jõuda kokkuleppele söögikoha omanikuga, et peaaegu kasutult seisev osa saaks olla kasutuses ooteruumina!? Muidugi on seda naiivne loota, sest juba ammu pole reisjate ootetingimused mitte kellegi asi. Kui üldse midagi tehaksegi, siis need ootekojad on sageli üpriski mõttetud!



Kui juba bussidest jutt tuli, siis kangastuvad mulle seriaalid, mida peaks vaatama. "Süvahavva" oli ju omajagu hästi tehtud ja piisavalt müstiline! Ometi tundub, et meil on veel palju kasutamata potentsiaali. Võiks teha väga müstilise seriaali ametnikest!? Ma usun,. et on ainest, mis annaks silmad ette isegi kõige paremale inglise absurdihuumorile!

Aastaid tagasi hakati tegelema uuringutega, sidumaks siinset läänesuunda n.ö. edelasuunaga. Veel ammu enne seda sõitsin mingil ajal tööle Viliverest Laagrisse läbi Liiva. Ja ma polnud muidugi ainuke. Võite vaid ette kujutada, kui tobedalt aeganõudev see oli! Ning kui hakati rääkima, et kavatsetakse uurida võimalusi käivitada mingi ühistranspordiliiklus, olin rõõmsalt üllatunud. Mitte enda peale mõeldes, sest siis ma enam Laagris ei töötanud. SEI tegi uuringu, mobiilpositsioneeringu ja küsitluse. Kahjuks olid lähteülesanded (asjatundmatult) valed ning kogu uuring läks vette vedama. Ja siis see soikus!

Aga ma võtsin asja käsile ja pakkusin välja siis lahenduse. Buss Aespa - Kiisa - Kasemetsa - Laagri - ..... Kus oli siis valida variante, kas suunduda edasi Nõmme - Mustamäe või Saue - Keila suunale. Või hoopiski mujale.

http://eestimaablogi.blogspot.com.ee/2011/06/tallinna-soidu-voimaluste-parandamiseks.html  Põhiline oli kirjas. Ning sai ümber lükatud ka liinitaksode "sobivus. Oli ju tollal ja on praegugi palju neid, kes öelnud, et ühistransport on vaja muuta effektiivsemaks, "kaotada" piirid KOV-de ja maakondade vahel, ühildad liine täituvuse parandamiseks , hoida kokku maksumaksja raha jne jne. No aga palun?

Nende aastate jooksul ei arenenud asi mitte grammigi! Kuigi sakukad soovivad sõita nüüd rohkem bussiga Sauele ja Keilasse. Kuigi sauekad tahavad paremat ühendust Tallinnaga.  Kõiki neid probleeme, rohkem või vähem, aitaks lahendada selline bussiliin. Ja pole kahtlustki, et nende busside täituvus oleks väga hea! Et aga muutusi polnud, siis võtsin aeg-ajalt ette meeldetuletusi! Viimase alles hiljuti! Aga tundub, et plaan reorganiseerida ÜTK-sid (eriti maavalitsuste kaotamise tõttu) ei õnnestu! Sest ei paista kuskilt otsast, et ebakompetentsete ametnike asemel võetaks tööle neid, kes saavad aru vähemalt kõige lihtsamatestki asjadest!

Kui siis hiljuti tuli uudis Haapsalu raudtee kohta, tekkis taas üliväike lootus. Et asjad hakkavadki paremuse poole minema! Sest sellest uudisest soe tunne siiani sees!. Aga teada ju, et kõik üllatused ei saa olla head! 

Tere,

Olles läbi vaadanud Teie 3.08.2017 kirja ja Harju ÜTK 17.08.2017 vastuse tõdema, et näiteks Aespa-Kiisa ühendusi on käigus kord tunnis kella 6-st 22-ni, mis võimaldab rongile ümber istuda ja seejärel valida järgmiseks ümberistumiseks järgmine rong juba Tallinnas või sõita sama bussiga Järve peatuseni ja seal ümber istuda rongile, et jõuda Keilasse.
Kuna tänasel päeval on rongiliiklus piisavalt tihe, siis meile teadaolevalt ei ole praegu kavas Teie poolt pakutavat otseliini käiku panna Aespa ja Keila vahel.

Kui aga kohalikud omavalitsused soovivad, et oleks käigus eelpoolnimetatud liin või Teie kirjas toodud teised vastavalt pikendatud liinid, siis saavad nad need ise korraldada või näiteks tellida Harju ÜTK-lt makstes vastavalt vajaliku toetuse. Toetuse suurus peaks nimetatud juhul katma liinikilomeetri hinna ja piletitulu vahe.

Bussipeatuse väljaehitamine on täna samuti peamiselt kohalike omavalitsuste küsimus. Uute teelõikude ehitamisel või olemasolevate rekonstrueerimisel lisatakse muidugi ka bussipeatuste ehitamine üldisesse tee-ehituse projekti.


Lugupidamisega,
........
Ühistranspordiosakond
Maanteeamet

Kananahk ihul ja nutuvõru suu ümber, ma ütlen! 6 aastaga pidanuks olema ju võimalik natukenegi õppida? Aga ei! Ametnik arvab, et reisija peaks sõitma Viljandi maanteed pidi, ringiga Liivale/Järvele!? Või lausa Tallinna? Kas valida rong siis Estonia juurest trammiga Balti jaama sõitmise järel? Või oodata kuskil sobivat rongi või litat (liinitakso), mille sõiduplaan ei arvesta mitte kuidagi ümebristumistega? Mitte ühegagi, mitte kuskil!?
Veel hullem, inimesed lihtsalt ei saa aru, et võiks kasutada rongi lõigul Aespa - Keila, kuigi seal rongiliiklus piisavalt tihe????

Kadri Simson või keegi teine! Võtke kätte ja pekske laiali see punt, kes ei jaga ilmast ööd ega mütsi ja kelle jaoks maksumaksja raha laristamine ei tähenda mitte midagi!!!

Väike õpetus:
Et saada (logistikas) parimaid tulemusi, on esimene nõue töötajale, nii naljakas, kui see ka ei tundu, HOOLIVUS! Ametnik või ka lihtsalt töötaja peab igal sammul mõtlema teistele! Sellele, et teistel oleks parem ja mugavam ja lihtsam! Just nii tööd tehes on tulemuseks inimeste rahulolu ning rõõmus meel teeb ka tuju paremaks ning annab jõudu olla ise parem!




Oi pagan! Natuke maad veel sõitu ja siis käis vastassuuna liikluses üsna kõva pauk! 4-realine hirmturvaline maantee?


Lõpetasin äsja Maalehe sarja raamatu, mille autoriks Heinz Valk! Äärmiselt mõnus raamat! Ja nüüd on käsil veelgi huvitavam ja ka südamelähedasem. Sest tegu loodusmehega ja samas ka filmimehega, nagu mu äi. Juba raamatu algus oli väga hea kirjasõnaga!


Nii naljakas kui ka pole, siis ma polegi käinud varem otsimas vaateid Balti jaama 1. tee perrooni lõpuosast. Et aga ilm on selline vananaistesuvelik, siis läksin!




Telliskivi linnaku ühel hoonel katus kadunud. Midagi toimub! Aga igal juhul tahaks, et teisel hoonel säiliks see fragment, nagu juba mainisin. Selles lihtsalt on midagi väga erilist! Ajaloo hõngu!! Kui siis mitte, on vähemalt pildid olemas!




Kui raudteedel kipub kaduma rataste kolksumine, siis pöörangute liikumise hääl jääb ikka.




Seegi on omajagu müstiline kaader!








Reede ja Tartu rong.






Kõrvuti....















1 minut vihma....


























Eurorahad ja ükskõiksus?
Siin on näha 1. tee lõik, mida peaaegu kunagi ei kasutata. Aga ei võeta ka midagi ette, et 1., 4. ja 5. teelt saaks otse vähemalt 6. teele või siis siitpoolt minejad 1. teel seisvast rongist maha ei jääks. Ei infot-selgitust ega midagi, Elronil on täiesti ükspuha!



Pärnu maantee on aga hea näide autokesksest mõtlemisest ja käitumisest. Peale Topi viadukti on üks bussipeatus ja siis on tükk tühja maad, kus pole kellegi asi ühistranspordiga sõiduvõimalused. Ka tee ületamine. Seda saab teha Urdal tunneli kaudu ja järgmisena siis Haruteel. Ka jalgrattaga tuleb vist teisele poole teed saamiseks maha sõita kümmekond km?
Oli kunagi ka Jälgimäe Tee (nõude)peatus, nüüdseks on rangelt keelatud bussidel seal peatuda. Mis sest, et sõitjaid veel ehk vähe (pole ju uuest suurest keskusest ka märkigi), aga see ei tohiks segada bussipeatuste ehitamist? Buss peatusk ju nagunii vaid siis, kui on reisijaid?
Alumisel pildil aga näha, et peatus vaid neile bussidele, mis pööravad paremale....




Kes ukerdavad üle raudtee ja jõuavad perroonile, kes aga mitte. Või kes tahaks perroonilt minnna teisele poole, aga pole treppi ega teed...
Laagri. 




Depoo Pääskülas - meeletu maksumaksja rahade laristamine!




Turul käib palju välisturiste.






On ju silmatorkav auto? Aga kui pakud asjapulkadele Eesti reklaamimiseks ideed, teha sama koostöös transpordifirmadega paarisajal autol (Euroopasse), siis ei huvita see kedagi?





Aga tõepoolest, millal tullakse MKM/ OLE-st ja likvideeritakse see korralagedus? Post pole paigaldatud märgi kohale ja nüüd on ju äraütlemata mugavalt lai läbipääs?......


Äraütlemata mõnus shaslõki lõhn ajas sööma....



Väiksed ajaloolised detailid tekitavad iga kord mõnusa tunde!



Miks kivid maha maeti? Äkki saanuks dekoratiivselt ära kasutada?



Rongide liiklus on aga tipptunnil ägedalt tihe, vuhisevad mõlemale poole....













Ise, ilma eurorahadeta me ei tee midagi? Ka rattahoidlaid mitte?



Ometi, rattad tunduvad ju paljunevatki?


Balti jaama ootesaalis ikka aeg-ajalt sünnib asju. Aga mitte reisija jaoks....












 Aga vananaistesuve jõudsin ära oodata! Ilmad nauditavad! Kuigi kisub nukraks, kui märkad linde kogunevat! Rõõmustab aga loodus oma valikutega ikkagi.











On äge, kui suurte trasside ääres on majade numbrid nii suurelt. Väga paljude puhul ei tea üldse, mis numbriga tegu.



Parklaid vajavad väga erinevad autod väga erinevatel põhjustel Eestis seda veel mõistetud pole, vähemalt riigi tasandil.


Ohutus OLE moodi! Või EVR-i moodi?


Eks igas peatuses nii - peale ja maha!




Aga liiklus on jätkuvalt suur osa teistest mitte hoolivaid juhte? Isegi 180-kraadise pöörde ajal hoitakse mobiilist kramplikult kinni? maanteede kuningad?







Ei ole jõutud ikka veel isegi linnatranspordi tasemele - ei mingit inglise keelt!







Mõneski kohas on aga palju ära tehtud!




Lõpuks tehakse aga korda tükike maad staadioni ja rongipeatuse vahel. Tore.

No comments:

Post a Comment