Blog Archive

Tuesday, October 17, 2017

Kuidas suhtlevad poliitikud? Ja ametnikud?


Enne valimisi kasvõi puu all!
(Valimisliit "Vali Nõo")

Tegelikult tore muidugi. Tore tundub ka see, et suhtlusmeedias lubatakse ka suhelda. See ju suhtlemiseks, ega siis ometi reklaami hakata seal tegema!? Noh, oi ideid ikka justkui reklaamitakse, kuig oma lehtedel poliitikud sageli räägivadki OMA ideedest, mis ei tähenda erakonna kontekstis tegelikult mitte midagi, sest need ei ole siduvad! Alati saab öelda, et tahtsin, aga läks nagu ikka....! Sest ... teised ei lasknud!?

Üldiselt ongi nii olnud, et reklaam kipub uputama tõsiseltvõetavuse ja ülisageli tehakse ka KOV-i valimiste eel juttu globaalprojektidest. Lihtsamatele, kiiresti tehtavatele asjadele tähelapanu ei pöörata. Nagu olen öelnud, on sel mitmeid põhjusi. Ei jaga ööd ega mütsi. Pisiasjad ei huvita. Jne jne...

Viimasel ajal olen rohkem sattunud kirjutama tartu ja Lõuna-Eesti probleemidest. Ja kuna enne valimisi oli SUHTLEMINE ikka väga nadi, siis, kuna paljud lubasid suhelda ka edaspidi oma valijatega, siis paneksingi siia mõned teemad üles.
Olulisim muidugi minu jaoks ühistransport.

Ja värskeim postitus ikkagi Tartu bussijaama asukohast või siis täpsemini, kas maakonnaliinidega on tartlasel hea sõita!?

Tartu linn areneb, hoolimata pessimistide vastupidistest väidetest.Paljud töökohad "venivad" aga linnast välja. Millega saab tartlane tööle?
Aadu Must peaks olema Tartu ja lähipiirkonnaga üpris kursis nin kindlasti on varasemalt juba tehtud uuringuid, mismood nt annelinlased sõidavad tööle linna teise otsa või linnast välja?

Kas bussijaamast Ülenurme-Tõrvandi tööstuspiirkonda sõidaks annelinlane nii, et linnaliinibussiga bussijaama ja sealt Tõrvandi bussiga edasi? See peab ikka paras nostalgik olema....

Indrek Särg on pakkunud linnaliinibussidele "karikakraõit" ja näeb ka seda, et on vaja hakata arendama linnalähi rongiliiklust. See eeldab paljude uute peatuste ehitamist (Kalevi, Vorbuse, Tiksoja, Ülenurme 2, Aiamaa jpt), sest arendamist vajab mitte ainult Elva vaid ka Reola suund!?
Kas siis Elron ostaks Edelaraudteelt selle tarvis mõned vanad koosseisud, seni kuni saab hakata muretsema (või Eestis ehitama?) rööbasbusse?

Aga seniks on vaja teha ära lihtsamad asjad. Näiteks panna maakonnaliin (tasuta) sõitma Annelinnast Ülenurmele ja Tõrvandisse. Kas see liin peaks alustama Annelinnast? Kuskohast? Või olema lisaliin, mis alustab bussijaamast ja suundub läbi Annelinna? Lihtne ülesanne, võrreldes globaalsemate asjadega. Igatahes ei luba see kaasa aidata "Tartule tekitatud määratu kahju koha pealt" (otsus raudtee ka Pärnusse tagada)?



Jagasin seda postitust Indrek Särg, EKRE Tartumaa, ja Reformierakonna Taru ning Ülenurme lehtedel. Pole nad keegi hiilanud erilise suhtlemisvõimega, aga nüüd on ju võimalik hakata tõestama, et valitud said õiged inimesed? Jagasin ka Aadu Mustale ning postitan ka "Tartu Eest" lehele. Viimased on vahel ikka ka vastanud, aga just siseprobleemidele pole siiani ühtegi tõsist lahendust välja pakutud. Pole isegi kõige olulisem, kes saab koalitsiooni, kuigi see vähemalt peaks tagama teoreetilisegi võimaluse, et midagi tehakse LÕPUKS ära! Just nimelt lõpuks, sest sel teemal ollakse kogu Eestis maha jäädud arengutest. Ja kui isegi ei saa keegi koalitsiooni, siis see ju ei välista asjadega tegelemist??? Vähemalt valija saab näha, kes reaalsuses on võimeline asjadest aru saama ja suudaks ka midagi teha, mitte niisama nämmutada ja linte avada....

Ning seega tahaks näha ja ka siin teada anda, kas mõni poliitik/erakond suhtleb valijatega ja plaanib midagi ka ära teha!

(03.11.17 - Indrek Särg pole siiani ei kommenteerinud ega vastanud, rääkimata kaasalöömisest. Vaikus on ka RE Tartu ja Ülenurme, KE Tartu ning teiste poolt).

***************************

Viljandi vallas võitja IRL. Kas oli kuulda mingeid ideid ühistranspordiga seoses?

http://eestimaablogi2.blogspot.com.ee/2017/06/rongiga-tallinnast-ringiga-torvasse-ja.html

***********************


Tere ja tänud!
Maaleht kirjutas viimase otseliini kadumisest, buss Alatskivi - Tallinn. Me ei tea, kas õnnestub ja kui kauaks seda säilitada.
Aga paljutki saame ise ära teha.
Kui paljud Kallaste inimestest teavad näiteks sellest, et liin 110 sõidab hommikul Rakvere rongijaama ja saab ümber istuda Tallinna rongile? Ning õhtul hiljem siis ka tagasi? Sest esimene tingimus liini kasutamiseks on teadmine, et see olemas?
Kui palju võiks olla abiks, kui 3-4 bussi sõidaks läbi Mustvee Jõgevale ja seal saaks ümber istuda Tallinna rongile (nii kiir- kui piimarongile)? Sest iseenesest on Jõgeva - Mustvee busside pikendamine Kallastele ju täiesti võimalik!?
Kes ja mida on lubanud kohalike valimiste eel?
Andke palun transpordi grupis ka teada oma mõtetest ja muredest!

Neeme Sihv Aga paistab, et ka elanikke bussiliiklus ei huvitagi?

Vasta9 tundiMuudetud
Manage
Svetlana Amelina Loomulikult, huvitab kohalikke elanikke bussiliiklus. Eriti otsene ühendus pealinnaga. Otseliini kadumine on tervele piirkonnale, mitte ainult Kallaste linnale, suureks murekohaks. Piikonna kohalikud omavalitsused, k.a Kallaste linnavõimud, on olukorrast teadlikud ning asjaga tegeletakse. Lähiajal alustatakse läbirääkimisi nii võimalike vedajate kui ka riigiga, leidmaks piirkonale parima võimaliku lahenduse. Suured ootused on ka Tartumaa Ühistranspordikeskusele, kellele jääb (maavalitsuse sulgemisel) ühistranspordi korraldamine. Minule, isiklikult, ei ole ümberistumistega sõitmine mingi probleem. Kuid eelistan Kallaste-Tartu-Tallinn marsruuti. Esiteks - mugavam, teiseks - kiirem, kolmandaks - odavam. Ümberistumistega marsruudi valikul tulevad mängu ka inimeste harjumused. Oleme harjunud Tartus käima, seega, on Tartu ümberistumistega marsruudi puhul esmane valik. Meie kandi inimesed pole harjunud rongiga liiklema, seega on esmane valik buss. Eriti siis, kui tudengid ja välismaal töötavad inimesed oma kodudest suurte kottidega lahkuvad - ei pea kogu kraamiga üle linna rongijaama tormama. Kuid igal juhul, tore on kuulda ja näha inimesi meie murele kaasa elamas ja mõtlemas! Võib olla, saabubki hetk, kui peame mingiks ajaks oma mugavustsoonist väljuma ning siis, on teie soovitused igati kasuks.

Vasta
1
10 tundi
Eemalda
Neeme Sihv Aitäh hea info eest! Kallaste-Tartu-Tallinn on kiirem kui Mustvee kaudu Jõgevale?? Rakvere kaudu on aga muidugi ring.Külla aga oleks Jõgeva kaudu veelgi odavam, sest 1. juulist peaks maakonnaliinid olema tasuta. Sh siis ka maakonnaülesed doteeritavad liinid.

Tartuga on muidugi seoseid teil rohkem, samas vajavad kindlasti ka Kallaste ja tabivere-Jõgeva suuna vahel olevad kohad bussiühendust.

Et puudub harjumus rongiga sõita, pole veel takistuseks. Muide Jõgevcal on bussijaam ja rongijaam kõrvuti ning loomulikult peaks ka Tartusse sõitvad maakonnaliinid kellaaegade sobivusel jõudma raudteejaama välja.

Eesmärk ongi olla abiks ja samas ka riigi rahade ning regionaalpoliitika peale mõelda.


Vasta
1
9 tundi
Manage
Svetlana Amelina Kallaste inimene väga Jõgeval ei käi. Küll on meie inimestel vajadus Kallaste-Mustvee-Tallinn ja ka näiteks Jõhvi marsruudi järele. Samas, saan aru, et tuleb lõpetada see oma mätta otsast asjade nägemist ning õppida nägema suuremat pilti. Just siis on nii haldus- kui riigireformist kasu ning just sellises lootuses neid reforme ka algatati - alt-ülesse on ju paremini näha kui vastupidi. Meile saame anda tööle asuvatele maakondlikele ühistranspordikeskustele sisendi, ajendamaks neid tihedamale koostööle ühistranspordi erinevaid liike arvesse võttes.

Vasta
1
9 tundi
Eemalda
Neeme Sihv Nii just ongi. Kuna Mustveesse käib Jõgevalt üsna palju busse, siis on selge, et rahaliselt mõttekam lisada neile (teatud juhtudel) lõik Kallasteni kui päris uut bussiliini käiku panna. Ka Jõhvi on üks võimalus, seda enam, et sealtki peaks lisanduma üks rong ja bussegi jagub (Tõsi, väga suur möödalask oli uue perrooni tegemine valesse asukohta).
Muidugi annaks Jõvi suunal mõne bussi käivitamine paremad sõiduvõimalused ka ida-virukatele, kasvõi puhkama tulekuks. Peamine ongi, et ÜTK-d roniks oma karbist välja ja hakkaks märkama ka naabrit.

Ma ei tea, kas postitust kommenteeris poliitik või ametnik või reisija. Aga asjalik lisainfo arvamuse näol.

******************

Valga Maavalitsuse lehele postitasin Palupera  jaam - Otepää bussiliikluse kohta küsimuse. Miks siiani see tegemata?



https://www.facebook.com/photo.php?fbid=730013393875470&set=oa.1808833039371264&type=3&hc_location=ufi

Näis. Muidugi tahaks näha, kas selle kohta ka kuskilt mujalt kommentaare tuleb.

(03.11.17 - siiani täielik vaikus.)

****************************

Riigihanget ei tohi võita bussijuhi palga arvelt
Transpordi Ametiühingu bussijuhtide sektsioon tõdeb, et tööandjad on jätkuvalt riigihangetel vastutustundetult käitunud, võites hankeid mittejätkusuutliku hinnaga, mis seab ohtu järjepideva teenuse osutamise ja töörahu säilimise.
Transpordi Ametiühingu esimehe Üllar Kallase sõnul on põhiliseks probleemiks see, et riigihangete võitmiseks alandavad ettevõtted hindu kriitilise piirini ja isegi alla selle:
„Hanke võitnud ettevõtted on raskete valikute ees ning püüavad iga hinna eest täita võetud kohustusi, sõnas Kallas lisades, et täna on näiteid, kus hanke võitnud ettevõtte bussijuhtide töötasu on hoopis langenud ning seetõttu oluliselt raskendatud uute töötajate leidmine.

„Probleemide lahendamiseks on töötajaid toodud isegi teisest linnast, olemasolevad töötajad peavad tegema ületunde, et reisijate vedu oleks tagatud. Väsinud ning sellest tulenevas stressis bussijuht ei pruugi ohuolukorrale piisava kiirusega reageerida,“ rõhutas Kallas.
Transpordi Ametühing kutsub üles väärtustama bussijuhi ametit ning toetama bussisektori jätkusuutlikku arengut sealjuures peaks tähelepanu pöörama, et riigihankeid ei võidetaks madalate töötasude ja ohutuse arvelt.
Täpsem info:
Transpordi Ametiühingu bussisektsiooni koordinaator Aare Kübarsepp, telefon 5667 7752, e-post: aare.kybarsepp@etta.ee

Transpordi Ametiühingu esimees Üllar Kallas, telefon 5563 6490, e-post: yllar.kallas@tta.ee
1 Comment
Kommentaarid
Neeme J. Sihv
Neeme J. Sihv Miks AÜ ei tõstata teemat teisest aspektist? Juba ammu oleks aeg, sarnaselt Elronile, alustada doteeritavate liinide koondamist RAS-i kätte? On ju täiesti loomulik, et riigi rahade eest toimivad liinid toimiks ühtse firma all, mitte umbmääraste maakondlike hangete kaudu? Seda enam, et tuleva aasta 1. juulist peaks need liinid toimima piletiteta!

Miks AÜ peab loomulikuks riigi ehk siis maksumaksja raha suunamist erafirmade kasumisse?

MeeldibVeel reaktsioone
· Vasta · Eile kell 12:42
Manage
Transpordi Ametiühing
Transpordi Ametiühing Eesti riigi roll on suuresti korraldav. Tänane majandusmudel on üles ehitatud enamuses teenuste sisseostmisele.
Transpordi Ametühing ei näe probleemi, kui teenuseid ostetakse sisse ettevõtetelt, kes on pädevad ning oma ala spetsialistid. Sealjuures oleme alati seisnud oma liikmete eest, et erinevaid hankeid ei võidetaks töötajate palkade ja töötingimuste arvelt.

MeeldibVeel reaktsioone
· Vasta · 57 minutit
Manage
Neeme J. Sihv
Neeme J. Sihv Tänan!
See, et tänane mudel on selline, ei tähenda, et see on parim!?

Soovides aga oma liikmetele paremat palka, tuleks mõelda ka sellele, KUIDAS seda võiks saada!? Ning kui riik ei näe/ei mõista, et see on otstarbekam nii rahalises mõttes (vägagi mitme nurga alt) kui ka töötajate töötingimuste koha pealt (paremini organiseeritud liinid ja ringlus), siis võiks, lausa peaks, AÜ tegema omapoolseid ettepanekuid, mitte püüdma kahtlase väärtusega variandist ainult ennast silmas pidades, priskemaid palasid!


 Nii ongi või?

(03.11.17 Nii palju siis AÜ tasemest!)

*********************************

03.11. 17

Vabaerakonnal oli Pärnus koosolemine MTÜ-de jm teemal.


Neeme Sihv Kas arutasite ka, kuidas valimisliidud saaks koos Vabaerakonnaga olulistes teemades kaasa rääkida?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1583553738343543&set=oa.1862728770648357&type=3&theater&ifg=1

Andrus Metsma kasutajale Eestimaa Transport & Turism
13. mai · 
Stadler 2317 teel Pärnusse. Eidapere - Järvakandi ülesõidul 13.05.2017
Manage
Vabaerakond
Vabaerakond Sellel korral mitte!
Manage
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tänud!
Loodetavasti lähiajal hakkate ka tegutsema ning üksiti annate grupis ka teada ning lööte aktiivselt kaasa?


**********

Saue vald. Asjalikud punktid koostööleppes, vaatame edasi. Vallavanem tuntud kui asjalik ja tegija, näis, kuidas teised!

 Neeme Sihv "Saue Sõnas" olid kenad punktid transpordi ja teede teemal. Loodetavasti on Saue valla saadikud ja ametnikud sama kenad demonstreerijad, et rahvale antakse infot ning jagatakse kogemusi ka teistega?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1280837405395687&set=oa.1924475147807052&type=3&theater


(Rattaparkla probleem kui lakmus näitest, kuidas valesti ja raha laristades tehtud asja mitte keegi veaks ei tunnista ja ei tehta kunagi ka ümber!?)



No comments:

Post a Comment