Blog Archive

Saturday, October 7, 2017

Peaaegu Elvasse.



Vahel pildistan lihtsalt mingeid hetki. Siin on veel aega selle sõidu alguseni.


Aga meeldib mulle pildistada seda parklat, mis on hea näide viletsast tegutsemisest. Kuid nagu näha, siis parklaid on vaja ja peatujaid leidub ikka ja jälle.


Tartu uus kergliiklus- ja jalgtee. Jala liikudes vahel läheb väga kergesti meelest ära, et üks pool on ratturitele, siinne eraldusriba aga mõnes mõttes tuletab seda meelde, kui sellele astud. Nagu maanteel, kui sõidad äärejoonele, mis "põrisema" paneb.



Tartu linnaliiklust peaks nüüd hakkama korraldama Go Bus. Näis. Bussiilikluse kohta on minul raske midagi öelda, kuid juttudest on tulnud välja, et üks põhilisemaid probleeme on hõredus. Ja see on tõesti tuntav.

Küll aga peab kiitma natukene peatustes olevaid tabloosid -nendel kuvatakse siiski ka infot. Seekord näiteks hoiatati võimalike hilinemiste eest seoses linnajooksuga. Küll aga ei anta nii infot maakonnaliinide marsruutide muutuste kohta.



Parklaid tundub jaguvat?


Mis on aga tartus üpris hea ja tasemel, on haljastus. Rohelust on üksjagu. Vähemalt kohati.


Linn, mille poolitab jõgi, vajabki palju sildu.



Ja Anne kanali kallastegi üksjagu inimestele mõeldud. Ilus!


Jooksevadki!




Kui valimiste nurga alt vaadata, siis tundub aina rohkem, et kui igal erakonnal on omad miinused, siis on õigem RE ja KE vahel "kõikudes" valida keskid. Kulutasin siin ka aega ja pidasin maha väikesed arutelud. "Vastasteks" Aadu Must ja veel keegi. Ja peab ütlema, et Aadul tunduvad vaate olema suuresti õiged. Panin muuhulgas südamele ka seda, et Tartus tuleb press peale panna majandusministrile (tütart peab ikka kasvatama ja õpetama?) nii, et Kadri Simson annaks juba praegu käsu Tartu jaamas ülekäigud teha. Ja ma tahaks uskuda, et selle valitsuse MKM ikkagi hakkab oma vigu tunnistama ja parandama!?


Kalagi ju mädaneb peast! Ning kui see mädaneb, siis ei tulegi sealt midagi head. Tänasel päeval aga midagi on juba tulnud, nii et lootust on.



Bussijaama jõudes mõtlesin, et käiks ära Luunjas. Kuid seda teen teinekord. Kuna oli juba väljumas buss Tõraverre, siis sellele läksingi.
Aga maakonnaliiklus on kohati Tartumaal ikka väga tihe. Mõnedki bussid väljuvad koos. Samas tundub esialgselt, et Elva suunas nii mõnigi buss dubleerib teist? Kas 423 ja 406 ikka peavad peaaegu üheaegselt sõitma?



Ja kuigi mulle linnas elada ei meeldi, siis pildistada võib siin ikka. Olgu siis vaadete pärast või hoopis püüdes tabada pildile keskkonnasäästlikke transpordivahendeid.



Muidugi on hea loota, et ka Tartus võib tulla piletita bussiliiklus (kasutan seda väljendit tasuta liikluse asemel). Nagu siis tuleva aasta juulist maakondadel. Ikka kõigile tasuta.
Küll aga tuleb kiiremas korras tagada transpordis ka ingliskeelne info.

Ning jällegi, maakonnaliinid tuleb siduda rongidega. Kui mureks see, et vaksali juures pole ruumi, siis nende peatuse saab teha ka uude parklasse. Muidugi ... koos ülekäigu tegemisega teisele perroonile.... Siiski aga tuleb meeles pidades, et bussijaam tulevikus oleks teisel pool, kaubateede asemel. Ainuke küsimus selle puhul jääb, kus peaksid bussid siis kesklinnas peatuma. Kas Kaubamaja piirkonnas oleks neile peatuskohtade jaoks ruumi? Sest arvestama peab ka sellega, et n.ö. läänesuuna bussid peaks ju siis alustama kesklinanst ja see tähendab ka veidi pikemat seismist, piletimüügil. Õnneks mõjutab see tulevikus siis vaid kommertsliine?
Kuulda sain ka mingist plaanist viia bussijaam hoopis Lõunakeskuse juurde!? Võib see olla tõsi ja kes sellise asja peale tuli ning kuidas põhjendab?






Kuni kaubateede asemel veel bussijaama pole, tuleb bussidel sõita vaksali juurde siit, Vaksali tänavat pidi, tulevikus saab seda teha juba teiselt poolt raudteed. Muidugi peab olema tagatud ühendus ka Näituse tänavaga.








Tereetiliselt võib muidugi arutleda võimaluse üle, et idasuunalised liinid alustavad Lõunakeskuse juurest ja läänesuunalised Annelinnast, tehes siis linnas ka peatusi, nagu praegugi.






Mõnel suunal siiski on tehtud parklaid, aga neidki peaks olema tihedamini. Nii bensiinijaamade juures kui ka muude müügikohtadega seotult. Ja siingi näha, et peatujaid on. Mitte ainult rekad.
Äärmiselt oluline oleks aga välja töötada lahendus, kus riik (ühekordselt) toetaks ettevõtjaid, kes tagavad edaspidi vajalikke teenuseid. Näiteks pesemisvõimalused tanklates jm.



Siin siis bussid magavad....



Kuni Aimaani toimub teeremont. Kuid sellega pidanuks kaasnema ka parkimisalade tegemine bussipeatustes jm.  Võimalikult palju tuleks ära teha ühe töö käigus, mitte pidevalt eraldi. Ka kergliiklusteid oleks siin vaja juurde ehitada.



Ilm ja loodus aga eriti fotogeenilised!


Siin paistab olevat aga tankla, kus oleks ruumi nii mõndagi juurde teha.



Mis aga see siin on?




Aga sellistel imekaunitel hetkedel mõtlen ma alati, miks EKA ei võiks olla tihemetsas või mujal maal? Sest sõnadega mängides, see elu maal ongi sageli nagu ilusaim maal! Kunstnike parim "kasvulava" ju!?




Tore on aga näha, et ehitatakse. Seda enam on vaja keskenduda maakonnaliikluse parandamisele.



Pildid aga ütlevad palju rohkem kui ma ise oskaksin öelda. Eestimaal on ikka ilus. Ja maaelugi veel olemas.







Hea muidugi kui ka "nipernaadi" teed asfalteeritud. 










Nõo.

Üks väheseid kohti, mille puhul ma ei teagi, kui hea koha peale sai perroon. Ja kas ning kuidas saaks siduda ronge ja busse? Kas ehk Aimaa peatuse taastamisega ülesõidu juures? Nagunii tuleb ju aeg, kus Tartuumaagi hakkab vajama rongide linnalähiliiklust!?

 









Midagi müüakse! Aga mida? Ja miks ikka nii, et vaid üks müüja? Pea igal pool.




Tõraveresse tahaks ükskord minna, kui mingi üritus seal. Seekord nägin ka ühte turismigruppi, oleks varem jõudnud, saanuks ehk ka majas sees käia.







Ja siis sattusin "pealinna salakuulajana" valimiskohtumisele. Muidugi, ei hakanud pikalt segama, kuid veidi ühistranspordist tegime juttu küll. Iseenesest oleks praegu väga teadmisiandev  kaasa sõita. Aga mis teha, kui igaks asjaks aega ei jätku.











Iga puu tähendab ühte planeeti ja nende vahekaugus siis teatud mõõtkavas nende omavahelisi kaugusi,



Mida kaugemale maast, seda suuremaks lähevad ka vahemaad. Ja kui mõelda, et Voyagerid on juba aastakümneid lennanud ning alles suht hiljuti kaugeimast planeedist möödunud .... hoomamatu!






Imeilus!









Tore, et peatustes on olemas sõiduplaanid (mõni vahel küll kadunud), kuid üks asi nende juures on ääretult halb - selleks, et saada teada, milla buss tagasi läheb, tuleb minna teise peatuse posti juurde, nina õieli! Ja vahel on see peatus ikka väga kaugel!
Ning muidugi oleks sõiduplaanide koht ikka ootekojas sees, koos muu infoga. Vastaval alusel.








Kergliikleja saab vähemalt osalt liikuda paraleelsel vanal teelõigul. Üldiselt aga tundub olema siinpool kergliiklusteedega nadid lood. Ma ei oska ka pakkuda, kui hästi "asendavad" neid kuulsad matkarajad? Võib olla täiesti piisavalt?


Siin aga on olemas vähemalt märk, mis näitab raudteejaama asukohta.



Võinuks ehk minna sinna sööma? Piltidelt, mis veidi tulemas, saab natuke aimu, et tegu ilusa kohaga.



Aga valisin selle koha.










Toitude valik oli üpris hea. Kui nuriseda, siis vaid hinna üle - ikka üpris krõbedad hinnad. Mitte ainult toitudel (shnitsel 7.50),  vaid ka mahlajoogil. Kui maksta mahlajoogi eest 2 eurot või (Rõngu) morsi eest 30 senti, siis vahe on ikka röögatu. Eriti kui juba perega sööma läheks! Sellised hinnad peletavad tõenäoliselt üpris paljud potentsiaalsed külastajad eemale.







Sellistel hetkedel aga saad aru, kui palju toob "pildile" juurde pisiasjad. Needsamad aiad ja palju muud. Ilu on ikka rohkem kui on rohkem "täiendavaid" detaile.











Seekord oli loodusmaja küll broneeritud (pidu), seepärast ei saanud ka kohalike olude kohta midagi küsida.













Väga õige deviis!


Loodusmaja ekskursioon lastega. Äärmiselt tore, selliseid asju peaks olema palju-palju rohkem


 Aga kiskus vihmale. Muidugi tähendas see uusi värve ja varjundeid.






Kas Aiamaa peatus ikka peaks tagasi "tulema"?




Ühel on inglise keel, teisel ei ole....






















Vaated aga nii nunnud, et läksin bussist varem maha.




Eramajade piirkond siin aga tõsiselt ilus!














Linnukese jaoks?





Mõlemal pool teed olemas burksikiosk. Tore, et samas olemas ka pakendikonteinerid. Kuid puudub katusealune, kus halvema ilma puhul istuda.



















Peale seda ilu jõudsin siis "tulevase bussijaama" juurde!? Kui siin ringi vaadata, siis on näha, et mingi kohalik kaubavedu ikka toimib. Kindlasti saab ka siin leida lahenduse, kus üks harutee alles jääks. Kui on vaja. Sest pole ju ka kindel, et needsamad ettevõtted siin alles jäävad. Isegi Mill võib ju ära kolida? Ruumi on siin aga küllaga ja mitte ainult bussijaama jaoks.





























Rõõmustav aga, et ülesõit saab korda. 





Ning hea on see, et jaamast tulev tee normaalseks sai.


Pesunöörid vajavad rööpaid ja betoonposte.....



Siit parklast on olemas depoo ülesõit ja sellelt ülesõidult on vaja ka teed perroonile.







Maakonnaliinide peatuskohad saaks aga teha siina veetorni juurde tehtud parkimisplatsile. Muidugi, ümberehituse peaks ehk maavanem jt ametnikud, kes selle meelega tegemata jätsid, omast taskust kinni maksma.... Või vähemalt valida neid küll ei tohiks!





Inglise keelt pole ikka veel! Aga kas ooteplatvorme on siis 3?






Kojusõit läks aga kähku. Isegi kui rong peatunuks ka Vorbusel ja Kassinurmel, olnuks sama lugu....





2 comments:

  1. Oi kui vahvalt pikk ja mahukas pildimaterjal! Vana jäãra snitsel meenutas veidi súdame kuju, kuid kóik kena ja vãrviline. Sônu polegi vaja!Ilusat sûgist!!

    ReplyDelete
  2. Tänud!

    Väga ilus retk. Kogu päev ja rohkemgi! Tunne ikka hea!

    ReplyDelete