Blog Archive

Sunday, October 22, 2017

Pühajärvele, rongita.


Tahaks ju minna!
Võtaks või Imperaatori kuldse vaguni ja sõidaks kuldsel raudteel? Näiteks Paluperani ja seal istuks bussi? Aga ei, see võeti küll plaani 6 aastat tagasi, kuid kahjuks ei ole Valga Maavalitsus koos teistega suutnud selle ajaga midagi ära teha! Natuke nagu naljakas, et ka nii pika aja jooksul ei suudeta vajalikku asja ära teha!? Räägin bussiliinist Otepää - Palupera jaam - Rõngu - Tõrva. Mis võiks muidugi jätkuda Viljandisse ja Pärnusse. Muide, miks mitte läbi Soomaa? Otepää kandis siis aga läbida ka Kuutsemäed ehk ja parem, kui ka Pühajärve peatuseni. Edasi siis Pukka või ka tagasi, nii, kuidas on mõttekam. Võib olla kohati hoopiski Mägiste kaudu!? Kindlasti aga rongidega seotult ja kõigi kolmega siis, mis praegu sõidavad Tartu ja Valga vahel. Oleks veel ka Riia rongid....

Kuid on ikka tugevalt müstiline, et meil ei ole suudetud pea terves Eestis ronge bussidega siduda. Kuigi sellest poliitikud ja ametnikud vist juba sadu kordi rääkinud. Aga ju on siis lõhverdamine see, mis leiva lauale toob!?







Tartus oli aga õhtul rõõmustav hetk, näha, et buss 20 väljub ca 5 minutit peale reisijate jõudmist rongilt peatusesse. Ja kohe oli ka reisijaid, kes bussi läksid, tavaliselt läheb plats puhtaks, sest poolt tundi muidugi ei viitsi oodata.


Püüan tasapisi tabada ka Tartu linnaliikluse olemust. Hõre tundub igatahes see värk.Kahjuks ei oma ma Tartus nii head ettekujutust, et tabada, kui hea ja mõttekas see linnaliiklus üldiselt on. Silma torkab küll mõnegi liini puhul, et bussile minna tasub vaid sõiduplaani teades, muidu võid ka kuni pool tundi oodata! Tartus vist Indrek Särg on see, kelle puhul on ka meedias linnaliiklusest juttu olnud, teisi pole viimasel ajal silma ette jäänud. Aga tahaks ikka täpsemalt teada, mida täpselt vaja teha. Ja kui kaugele peaks nüüd ulatuma linn ehk siis ka linnaliiklus?





Kas nüüd jõutakse tasuta ühistranspordini Tartus? "Võõra" jaoks 1.50 üpris kallis ja nagu nüüdseks peaks selge olema, ka juba mõttetu on see kulu, mida "võõraste" jaoks piletisüsteemi peale kulutatakse.










Aga et siis saada Tallinnast Pühajärvele, tuleb Tartus rongilt maha kobida (bussisõit on valiku küsimus, ka tullakse vahel rongi ikka seepärast, et Tallinna bussijaama ülipikk "sõit" jne), sõita linnaliiniga bussijaama KANTI ja siis vaadata, kas su buss hoopis ära pole läinud!  Miks seda vaja on?
Buss Otepääle aga väljub bussijaamast ning pöörab ammu enne raudteejaama ära. Tõenäoliselt siin peakski lähenema asjale sedapidi, et buss alustaks raudteejaamast ja siis läbi bussijaama sõidaks juba edasi. See variant aga kehtib pigem siis, kui soovitakse saada Pangodisse või mujale ja/või juhul, kui rong sõidabki vaid Tartuni, Otepääle minekuks on parim ikkagi vähemalt kolme olemasoleva rongi puhul minek Paluperast. Just nimelt Paluperast, sest tegelikult vajatakse kindlasti ka Rõngust sõiduvõimalust. Elva on siinkohal juba omaette teema...

Mingi võimalus võinuks olla ju ka hoopis teel rongist bussidesse istuda, aga Eesti raudtee tegi Ülenurme peatuse sellisesse kohta, kus ümberistumine võimatu. Nii et siinkohal tuleb ikkagi vaadata ka ristliine, ehk et just nimelt, kus on vaja raudteega ristuvaid liine vastavalt asulatele. Ja Palupera on siis



Bussile saaks ehk ka Aardla / Kirsi peatustest, kuid bussipeatus pole siingi perroonile lähedal.Siis tuleks juba ehitada teelõik, mis võimaldaks lõunasuunalistel bussidel selle peatustepaari juurest läbi sõita.
Buss oli aga muuseas väike, vaja olnuks suuremat bussi. Reisijad pidid püsti seisma ja see pidi olema laupäeviti sellise bussi puhul tavapärane. Õnneks läksid peagi esimesed maha ja teisedki said istuma

Ka kipuvad siin-seal ikkagi bussid hilinema. Selle vastu aitab ehk tasuta bussiliiklus mõnevõrra? Kuigi siis võib küll võita aega piletimüügi pealt, aga tuleb teha rohkem peatusi sest .... reisijaid saab olema rohkem?
Tartu maakonnaliinidel tegeleb logistikaga ülikõva tegija. Kuid tundub, et ta peaks rohkem bussidega kontrollsõite tegema!? Või on ikkagi kõva firmapoolne pressing, "nokkida" tööaega vähemaks? Igal juhul on aga oluline olla kursis "vaatega" bussiaknast!

Muidugi ei saa asju teadmata kõrvalt uskuda iga bussijuhi juttu. On ju arusaamad erinevad ning vahel võib olla hoopiski teisi põhjuseid, miks arvatakse, et "peaks nii ja peaks naa"! Tuleb meelde raudteeaeg, kui ka leidus neid, kes arvasid, et .... peaks sõitma ikka lühike rong, sest sõitjate jaoks oleks see piisav jne. Tegelikkuses oli põhjus hoopis muus ning õnneks sellised "logistikavõtted" läbi ei läinud ja reisijaid said õiges rongis ikka rohkem istuma.



Muidugi, heade mõtete linn kõlab hästi. Aga ehk oleks aega muuta nime ja tituleerida Tartu heade TEGUDE linnaks? Mõtetega elu ei edenda!



Siin on eriti hästi näha  raudtee kohe tee kõrval ja sellega seoses ei väsi ma kordamast, et nii peaks kulgema ka RB. Kõrvuti VB-ga Inimeste juurest. Ja normaalses mõõdus.


Ja kuigi siin tee ääres on veidi nii elamuid kui ettevõtteid, siis kas ehk tõesti on aega mõelda linnalähiliiklusele? Esialgu oleks hea, kui Põlva suunaski saaks rongi 5-6 korda päevas sõitma!


Aga kas näete siin rongipeatust ja ümberistumisvõimalusi?



Otepääle olen sattunud, kunagi ka Sihvasse, aga Pühajärv praktiliselt nägemata. Seekord siis otsustasingi seal ära käia. Eriti hea see ju just nüüd, kollaste lehtede aegu...



Vaated muidugi lummavad!






Siin aga siis see kuulus Kambja peatus. Ühenimelisi mitu. Või on tänaseks nimed muudetud? Ometi on ja jääb müstiliseks, kuidas projekteeritakse teid, reaalsusega suuresti vastamisi minnes!?
Ja muidugi pole siin ka asjalikku ootekoda. Linnuke küll sai kirja....



Sattusin seda artiklit otsides ka teisele ja siin ma vallajuhtidega 100% nõus ei ole. Meil on raudselt peatusi, millede nimesid vaja muuta. Ja miks ei peaks tuntud looduskohad olema kajastatud? Nagu Tatra org?







Väga lahe ootekoda! Kui veel saaks siu hubasemaks, oleks ka matkajatele väga vahva koht!Kuigi arumaeisaa, miks peavad kuulutused nii üleval olema?












Suuremaid busse siiski on, nagu näha!














Neitsijärv. 
Pühajärve kõrval jättis sellise räämas mulje, aga see vist sõltub neist leppadest ja vesikupu juurikatest ja muust Ja ikkagi mulle meeldis.





Siia tasus tulla. Pildid räägivad enda eest.






Pühajärve pildid aga kõnelegu enda eest....




















Pühajärve sõjatamm.


Ja oi kuidas mulle meeldivad järvede pildid, kus ka paat peal...





Matkarada renoveerimisel. Praegu vesine.
















































Suund Pangodile!





Ja miks see oluline silt peab teest ikka nii kaugel olema? Oleks loogiline, et selliseid asju saab panna üles tasuta ja lausa Maanteeameti abiga!






Siin paistab mingi hooldekodu vms. Ilusa järve kaldal!









Kerge eine tahtsin siin kindlasti teha, kuigi üht-teist oli kaasas. Sest selline koht on super! Mis sest, et mõni toit välismaisest kalast. Või et pangassius kasvanud reostunud jõgedes? See selleks. Võtsin "kalasupp klassikaline põhjamaine". Tegelikult oli ikka tõsiselt hea! Ühe väikese, aga olulise puudusega - meie kandi kalasupis pole klassikaliselt olnud paprikat ja seda ei tohiks olla ka selles supis!
Aga praegugi mõtlen, kui väga tahaks ja tihti sellist suppi! Paprikata siis...




Jama on aga see, kui tihti on vaated varjatud! Peaks hakkama ehk tähelepanu pöörama sellele, et vaateid oleks vaja avada, kõik see on ju turisti / möödasõitja võlu!



Bussini oli aga tund. Päevas siit ikka busse natuke liigub, väga nuriseda ei saa.

 

















Tartus uus sild. Ja siin siis Ihaste luht, kuhu tuleval kevadel tahaks tulla linde vaatlema.



Osa ümbersõidust alles valmimas.
















Jalgratta pump ja remondikomplekt.  Tublid! Kas keegi selliseid näinud ka mõne jaama rattaparklas?




Mulle ei meeldi linnaelu, aga omamoodi "fotogeeniline" on isegi selline linnaosa.






Aga hea muidugi, et areneb tasapisi nii elektritransport kui ka rentimine.











Tiksoja peatus oleks üks tulevikus vajalik asi. Tegelikult juba lähitulevikus. Kas Maanteeamet planeerib liiklussõlme ka perrooni asukoha koos bussipeatusega ja parklaga? Koostöös Eesti Raudteega?



Pärnu - Rakvere maantee.


Aegviidus kohvik loodetavasti edeneb!


Omamoodi nostalgiline oli lugeda Erast Parmasto memuaare.






Tallinn.


No comments:

Post a Comment