Blog Archive

Tuesday, November 28, 2017

Antsla - Tartu.


Ikka ja jälle ilmub meedias lugusid ühistranspordist. ja rohkem kurvastavaid kui rõõmustavaid lugusid. Antslas pole juba pikka aega rongiliiklust, Urve Palo sotside seltskonnaga on ka raudselt selle vastu ehk siis "Inimese eest"...

https://lounapostimees.postimees.ee/4326709/antsla-ainus-otseuhendus-tartuga-katkeb-maaramata-ajaks?_ga=2.228229981.1929571932.1511722884-1596813294.1493659238

Nüüd siis kaob ka ainuke otseühendus Tartuga. Ja mitte ainult, ka Tallinnaga. Ning muidugi ei viida meie ühistranspordis reisijaid ka rongile, Tartus, seega, valikuvõimalused on väiksemad kui võiks. Antud lugu lugedes on aga kohe ka selge, et ka senine süsteem oli nadi, üks buss päevas ei ole isegi ääremaa jaoks normaalne. Seega on ka teised ametkonnad lasknud, käed rüpes, olukorra selliseks muutuda. Kuidas nad said üldse vait olla, kui käigus vaid üks buss? Nimelt, kes veel ei tea, siis enamasti sõidetakse ühe päeva jooksul ikka kahes suunas! Ja see, et seda võimalust ei ole, vähendab ka võimalike reisijate arvu ning siis pole ime, et "ei tasu ära"..

Tegelikult on omajagu müstiline ka see, et peale liini 172 on 3 korda päevas käigus ka liin 18 ja mitte keegi pole tulnud selle peale, et see teeks ka põike Tsirguliinasse? Pole kahtlustki, et vähemal 2 (või siiski kõik 3?) neist saaks soovi korral sobitada rongidega ka ajaliselt! See, millest poliitikud/ametnikud armastavad rääkida, rongide ja busside sidumine, on vaid mõne km kaugusel! TÕSISELT!

Aga ehk nüüd peakski muutma asju paremaks mitut pidi? Üks rõõmustav uudis on siiski kohe ka varnast võtta! 10. detsembrist lisandub Valga liinile üks rong ja bussilt 172 saab Tsirguliinas ümber istuda rongile 333. Tõsi, esialgu on see võimalik vaid sportlikult heas vormis olevatele inimestele, sest Tsirguliina raudteejaamas on bussilt aega rongile jooksmiseks vaid 3 minutit! Vabandust, Sangaste raudteejaamas. Siinkohal meeldetuletuseks, Sangaste rongipeatus vajab samuti ümbernimetamist! Ei saa siiski pidada normaalseks, et Sangaste asub Tsirguliinas!? See tekitab muu hulgas segadust meie inimesteski, rääkimata siis turistidest!

Kui hakata aga veel kord meelde tuletama, siis eks omajagu ebamugavusi põhjusta Tsirguliinas ka ametnike omaaegne hoolimatus ja ükskõiksus. Sest kahjuks ei tahetud teha bussipeatust kohe raudtee kõrvale, mis olnuks igal juhul mugavam ja õigem! Kasvõi ühise info jm koha pealt. Või arvab keegi, et odavam on reaalaja infotablood paigaldada 1 asemel 2? Ning mitmed muud asjad siin ka olulised. Teeremont ju toimus, sel ajal võinukski teha? Jällegi üpris hea näide ükskõiksusest ja asjatundmatusest. Kui sellistel puhkudel üldse ükski näide saab olla HEA!....

Aga mis siis teha? Antsla ja Valga vaheline bussiliiklus ja selle sobitumine rongidega on praegu praktiliselt olematu ja see paneb üksjagu imestama. Siiani pole suudetud või tahetud? Muidugi ongi üks võimalus ühendus Tsirguliina kaudu, seda enam, et sinna on juba bussisõit oluliselt kiirem, 23 min versus 40-55 minutit Valka, lisaks veel siis rongi lühem sõiduaeg. Tegelikkuses oleks isegi sealtkaudu Antslast sõit kiirem kui praeguse otsebussiga! Aeg, mida niipidi "võidetakse", kuluks siis muidugi Tartu linnaliinibussi peale, aga sisuliselt ollakse siiski võrdses seisus. 10. dets. peaks muidugi muutuma ka tagasisõiduaeg, sest rong Tartust Tsirguliina jõuab 20. 37.

Küll aga peaks leidma võimaluse esialgu VÄHEMALT ühe bussi lisamiseks. Näiteks Amtsla - Sangaste - Mägiste - Tõrva? See seondub ühe mu varasema teemaga, Tõrva ühendamisest Mägistega. Ja muidugi tähendaks see seda, et buss liigub korraga mõlemas suunas, tagades mõlemapoolse ja vastastikuse ümberistumise. Nii Tõrvast kui Antslast (ka Sangaste asulast seega) rongile 335 (Mägiste 14.34) ja rongilt 332 (Mägiste 16. 02) mõlema suuna bussile. Muidugi oleks hea, kui need bussid seisaks Mägiste ühispeatuses (mida kahjuks KA VEEL EI OLE) umbes 6-8 minutit, tagades IGAKÜLGSED ümberistumisvõimalused. Ühispeatus peab muidugi tagama ka normaalsed ootetingimused.
(Märkus, usun, et esialgu oleks parem ühendada rong 332 kui 334, sest küllap on tavasõite sedapidi rohkem kui Tartu suunas töölesõite, seega vajatakse pigem varasemat tagasisõiduvõimalust ning üksiti võib see olla olulisem ka mõningal määral erinevate õpilaste sõitmisel neil kellaaegadel bussiga kui ka rongiga? Seda enam, et töölesõiduks on ajakulu üldjuhul liiga suur?)

http://eestimaablogi2.blogspot.com.ee/2017/06/rongiga-tallinnast-ringiga-torvasse-ja.html

Võib olla üpris kindel, et selline sõiduplaan, mis arvestab väga erinevate sõiduvõimalustega, on kindlasti mõttekam, tekitab võimaluse valida sõiduaegu ning loomulikult ka tasuvam. Bussifirma sõidan lühema maa, dotatsioon on väiksem, rongid on juba nagunii olemas ja .... ei kahjustata ka kommertsvedajate huve?

Ka Kanepi on muidugi üks võimalus, kuid Tsirguliina-Mägiste suund tunduvalt perspektiivikam, isegi Valgale mõeldes.

Niisiis, kiiresti ja läbimõeldult:

1. Lisada liinile 18 Antsla - Laatre - Valga sissesõit Tsirguliina ja sobitada ajad rongidega kõigil 3 korral päevas ja vajadusel käivitada lisabuss vähemalt 2 korda päevas Antsla - Mägiste - Tõrva, mõlemapoolselt seotud rongidega Mägistes.
2. Sobitada liin 172 rongiaegadega Tsirguliinas
3. Alustada kiirkorras planeerimist ja ehitust:
 a) Sangaste perroonile/ülekäigule maksimaalselt lähedale bussipeatuse ületoomist, koos ootekoja ja muu vajalikuga.
 b) Mägiste peatuses bussipeatuse ehitust perrooni juurde koos ootekoja ja muu vajalikuga.

****************************

Mõned mõtted veel:


Neeme J. Sihv Siis tulebki vaadata seda MUUHULGAS, kas mõne bussiaja muutmine selle juures võimalik oleks ja see annaks hoopis paremaid võimalusi. Normaalsed inimesed normaalses piirkonnas (ka linnades ja linnade vahel) ei pea normaalseks tundidepikkusied vahesid!
L
isaks tähendab see seda, et Tõrva ja antsla vahelised kohad saavad omale võimaluse, mida neil üldse ei pruugi olemaski olla.
Ja kolmandaks, kui buss pöörab Sangastelt Valka, kus kuni Valgani pole mitme bussi kohta pea mitte ühtegi reisijat, siis tulebki VAADATA teise suunda"!
Aga muuhulgas uuri välja, mida on Jõgevestes turisti jaoks, mittte ära vahi vaid kaarti
Manage
Neeme Sihv
Neeme SihvGrupi Administraator Ja nüüd vaata liini 313 Tõrvast, mis sisuliselt dubleerib hommikust Tartu rongi, lisaks läheb Elvast veel kohalikke busse. Ja nüüd tee selgeks, miks peaks mitu ühistranspordivahendit minema korraga? Tõenäoliselt saaks VAJADUSEL ka mõnel teisel puhul asendada see Tõrva buss mingil lõigul bussiga Elvast ja/või Rõngust.
Seega saaks tõrvalane vahel küll veidi ebamugava ümberistumisega Tartusse Mägiste kaudu, sõiduaeg on sisuliselt sama. ja kuna sinu arvates on isegi mitu ümberistumist ükskõik kus KIIRE JA MUGAV, siis pole ju üldse probleemi?

See-eest saab tõrvakas ka Tallinna, mis sest, et bussi asemel rongiga! Tulemuseks on aga rongi parem täituvus, bussidotatsiooni parem kasutamine jms vajalikud ja mõttekad asjad!

Se kõik ei tähenda, et nii PEAB olema, asja tuleb vaadata kogu päeva lõikes ja ka selles lõikes, et sellesama bussiga saab Antsla, Otepää vm suunas!

Ning veel, ei ole ainult tõrvakad, on inimesed igalt poolt mujalt ja on turistid ja on majutusasutuste külastajad ja matkajad ja veel kümned ja kümned erinevad sihtrühmad ehk põhjused,!
Manage
Neeme Sihv
Neeme SihvGrupi Administraator Siin sulle peatused, milledest saadakse ka sõita. Tartusse, liiniga 313. Kas ehk sobib ka neist osadele peatusteta Tartu - Tallinn bussi asemel rong, mis teeb ka teel vahepeatusi suuremates kohtades? Vaat nüüd mõtle! Selge, et siin peabki selliseid asju arutama koos ametnikega, kes asjale pihta saavad, mitte sellistega, kel täie mõistuseni midagi puudu...

6:08 HÄRMA
6:11 RULLI
6:14 MÄNNIKU
6:16 SILDU
6:20 PIKASILLA
6:22 PURTSI
6:25 PÜHASTE
6:28 SALULAANE
6:30 KORUSTE
6:32 KINGU
6:33 RÕNGU KALMISTU
6:35 RÕNGU

Muidugi tuleks siin 345 panna käiku iga päev, vähemalt E-R ja vaadata, kui palju ja mis aegadel reisijaid on. Aga igapäevane Tõrva - Mägiste - ..... buss on ka sellest hea, et annab võimaluse vajadusel tõrvakatel ka hommikul varem saada Tartusse või Tallinna. Kusjuures SAMAKS AJAKS TALLINNA, kui praegu P esimene buss Tõrvast alles väljub! Sellised võimalused on ÄÄRMISELT olulised jatähendavad sageli seda, et ei pea minema eelmisel õhtul või saab ka loobuda autost!

*******************




No comments:

Post a Comment