«Maakondlikud avalikud kaugliinid teenindavad neid marsruute, mida kommertskaugliinid ei soovi teenindada,» selgitas maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamson.
Üldjuhul maksab riik vedajale toetust selles ulatuses, kus kulud jäävad piletitulu ja muude tuludega katmata. Kaugliinile riikliku dotatsiooni saamiseks peab maavalitsus põhjendama, miks seda piirkonda on vaja teenindada avaliku kaugliiniga.
«Leian, et sellises olukorras tuleb pigem leida lahendus, kuidas võimaldada reisijatel maakonnaliinilt paremini ümber istuda näiteks kaugliinile või rongile,» lisas Williamson.
Majandusministeeriumi pressiesindaja Mihkel Loide sõnul laieneb tasuta bussisõit  ka liinidel, mis ületavad maakonnapiire. «Samas ei rakendu kommertsalustel toimivatele ekspressliinidele,» lisas ta.