Blog Archive

Saturday, November 11, 2017

Juurust läbi haigla Rapla talupoodi.


Et jõuda maale arsti juurde, tuleb vara tõusta!






Kohilas paar kiiret klõpsu. Näha on, et rattahoidlat on laiendatud







Nagu näha, on kohati "P&S" väga populaarne!


Ka Raplas siis juurdepääsu osa jm ümber tehtud. Aga mida ei ole, on maakonnaliinid. Kusjuures peatus.ee portaal "petab" reisijaid. Tegelikult teeb seda muidugi Rapla ise ja paneb imestama, et seda pole veel ümber tehtud. Nimelt näitab portaal sõiduplaanides peatust "Rapla jaam". Rõõmustasin juba, et ole ilmaasjata tümitanud ja bussid sõidavadki nüüd paljuski jaama juurest läbi! Aga kahtluseuss jäi. Tuulasin edasi ja leidsingi, et tegelikult on see ikka see peatus, mis asub Viljandi maanteel. Mis peaks olema ehk "Jaama tee"!?







Muidugi peaks maakonnaliinid peatuma siis sirge teeosa ääres, õnneks seal kohad olemas, kui autode peatumine seal keelata. Loodetavasti jõutakse kord ka nii kaugele, et maakonnaliinid Maidla suunalt pikenevad siiani ning muidugi ka Alu liin, nii saaks linnaliini nendega asendada. Abiks on ka teised suunad, nagu Kehtna. Ei maksa unustada, et ka Raplas soovitakse sõita Mahlamäele jt peatustesse, miks siis peaks reisijad linnaliinile ümber istuma?. Osa buss sõidab praegugi juba Mahlamäelt läbi, igati kiiduväärt tegu! Nagu seegi Ingliste - Juuru - Kuimetsa buss. Milles oli üks reisija enne kui bussi astusid 3 rongilt tulnud reisijat....

Üks suur puudus Raplas veel - minu teada ei ole jaams "Jaama Teelt" väljuvate busside sõiduplaani ja vastatsikku pole rongide-busside sõiduplaane ka raudtee- ega bussijaamas.



Aga miks oli ka siin vaja linna plaan raudteejaamast eemale viia?

 

Siin saavad bussid peatuda küll, vajalik oleks muidugi varikatus. Kui aga rongi ja bussi vahel pikem aeg, saavad reisijad raudteejaamas oodata. Inimlikult.










Miks siis ei võiks see punanegi buss sõita jaama ja toimida linnaliinina?




Siin aga polnud busside sõiduplaanist lõhnagi. Paitsab, et Raplamaal pole sellega toime tuldud, ei näinud seda hiljem ka Hagudis.




Päris palju on üritusi kohtades, kuhu saab minna ka ühistranspordiga. Peaasi, et tagasitulekuks sobiv olemas on....













See, mis eemal paistab, ei ole kuivkäimla...


Ingliste.











Juuru.



Taltsi pood. Nii me seda tööstuskaupade poodi kutsusime, kooli ajal. Sest töötasid seal Taltsi-nimelised inimesed.


Tore on, et siiagi nüüd bussipeatus tehtud. Vanasti seda ei olnud.



Mahtra Talurahvamuuseum.




Siia võiks EKA kolida. Suured hooned, kooli juurdeehitus jäänud tühjaks. Olemas ju isegi vana internaat, mis kindlasti ka täna võiks olla majutuseks.


Minu koolis käimise ajal oli vaid see vana hoone. Ja internaadis oli eraldi keemiaklass ning söökla.




Aga Raplasse sain oma küla mehe autoga. Hea oligi.





Rapla.










Mõni kabinet haiglas toimis vaid teatud kellani, oleksin ma bussiga tulnud....

















Kui juba Raplas, siis ei saa mööda ka talupoest! Seda enam, et siin päris hea kaubavalik ja ka hinnad.



































Rämpstoitu ei soovitata süüa, aga vahel võib. Lihtsalt ei olnud viitsimist kuhugi praadi sööma minna.




Rapla Bussijaam asub Rapla "teises otsas". Ning reaalaja tabloo on siin vist unarusse jäänud. Proovisin igaks juhuks, et äkki tegu puutetundlikuga ja saab õige aja ette lükata....












Üpris korralik ootekoda.








Hagudiski euroraha hakkama pandud, aga ei oles siin ootekoda ega ka mitte bussipeatust. Vaid üks köks-parkla. Muidugi on Hagudis suurele teele väljapööramine ebamugav, tõusu peal. Ning ega polegi ma ise ka kindel, kas siia bussid peaks sisse pöörama. Kuigi kool jääb siit lähemale. Aga siiski on üllatav, et siia ei ole bussi ümberpööramiskohta tehtud. Küllap vahel kasutataks seda ka mingite tellimisvedude puhul?





Hagudi jaamahoone kahjuks laguneb.


Aga siin saab vähemalt jaama teise tee taastada, kui see ükskord ikkagi tuleb.




On kaks poodi, aga kummagi asukoht ei soosi seda, et kaugsõidujuhid oma autodega peatuda saaksid. Kitsas on.



 

Siin aga juba ammusest ajast nii, et rong tuleb ja 10 min pärast saab istuda Pirgu bussile. Muidugi peaks see buss ka Juuru bussijaamast läbi põikama, Mällult jääb sinna vaid 4 km. Seda enam, et Juuru suuna bussidel üpris suur vahe sel kellaajal.









7 comments:

  1. Taas vahva sûgisreis Teil, miks arsti juurde linnast vâlja hoopis?
    Kohalikus talupoes jãi silma piltidelt laste mänguasju puidust-tãitsa tore idee!
    Päikest!!!

    ReplyDelete
  2. Seal pildil, kus Rapla jalgrattaparkla näha on ka uus el. tabloo, kus nii rongiajad, kui ka kohalikud bussiajad kenasti üheskoos näha.

    ReplyDelete
  3. Tänud!

    Arsti juures tuleb vahel käia. Aeg lendab....
    Talupood aga üpris hea!

    Jah, Raplas on tabloo "edumeelsem", mõlemad olemas. Ka Tamsalus olemas, aga ... kas saab ka muud infot? Kuidas antakse infot muudatuste kohta? Kuidas hilinemiste kohta?

    Tegelikult avastasin hiljuti alles, et väga oluline asi tegemata jäetud. Eriti bussiliinid on nii segased ja erinevad, et vaja olnuks puutetundlikke ekraane, kus saaks siis konkreetsele liinile vajutamisel näha konkreetse liini kulgemist. Eks see oleks suur töö, aga väga oluline. Ka turistidele mõeldes, aga mitte ainult
    (Tamsalus on ka lähimad ajad tablool, aga puuduvad päeva sõiduplaanid üldse ooteruumis)

    ReplyDelete
  4. Tänud toreda virtuaalse Raplamaal käigu eest. Pole nendele teedele vist juba oma 24 aastat sattunud. Paljud kohad päris uue ilme võtnud. Ei oska arvata kas jõuaksin sealt kuhugi ühistranspordiga kohale eriti kui nt. ajapeale minek? Aga selles võib kindel olla, et iga talupood- ka Eesti kõige pisemaski nurgakeses annab silmad ette mistahes sarnasele ärile mõnes skandinaaviariigis. Eestlased, olge rahulja nautige seda koduselt lihtsat ja oma toodangut. Mida pole ehk veel rikkunud võõapärased "maitsed". Teised ei pruugi seda mõista ja see ongi hea! Jaksu ja jõudu uuteks rännakuteks ja särtsu fotoaparaadile L.

    ReplyDelete
  5. Tänud!

    Ühe koha peale vast jõuaks, "väikese" varuga, aga mitut kohta läbi jõuda on juba keeruline. Kuid igati nõus, et need ääremaade väikesed ärid on ka olulisuselt palju suuremad kui esmapilgul paistab!

    ReplyDelete
  6. Jůri! Väga tubli! Kuigi udune/vihmane ilm vb supper kaadreid ei soosinud..on Su pildiseeria asjalik..ja veel asjalikumad tähelepanekud ja kommentaarid.
    Bussiliikluse jms teemas aitab Maanteeamet (Jaama tee peatus nt. - praegu on rongide peatuse nimi "Rapla rtj" ja Viljandi mnt ääres jah..eksitav Rapla jaam..
    Maakonnaliinide sôidugraafikud on vist viieks aastaks või lausa seitsneks kinnitatud Hr Kontsoni poolt (HansaLiinid veab aastani 2023 ja jooksvalt vist nuudatusi..väga ei tehta)
    Kõike üldist korraldab aga Rapla vald.. alati võib küsimustega sinna pöörduda :)
    Raplamaa Trantspordi.korraldus läheb Harju.trantspordijeskusele..

    ReplyDelete
  7. Tänud!

    Harjumaa ÜTK alla minemine midagi head kahjuks ei tõota! Nende tase on niigi ääretult nõrk ja veel vähem teavad nad Rapla maakonnast ja selle vajadustest. Ei aita sageli ka see, kui neile infot anda.
    Jooksvaid muudatusi tehakse muidugi pidevalt, aga kahjuks pigem kosmeetilisi. Aga ikka peab lootma!

    Neeme, Jüri poeg.

    ReplyDelete