Blog Archive

Sunday, December 3, 2017

Peale lõunatamist Antslast rongile.

Server ei lase peale eelmist teemat pilte rohkem panna, eks siis homme....

Täna saan siis postitada teise poole piltidest. Veski Pubis võtsin lõunaks lambaprae. Puhas ja pehme fileeliha, hind 7.90. See käis siis suure prae kohta. Väga suur see ei olnud, kuid igati maitsev. Küll aga ei soovinud ma jälle näha salatis paprikat, lihtsalt ei saa seda süüa ja pidin selle siis välja nokkima.


Väljudes üllatas mind päike, mida ei osanud sellisel päeval oodatagi. Jõudsin seetõttu teha ka mõned säravamad ja rõõmsamad pildid.








Kestab ka väikepood, peale kõige muu saab siin (teeline) ka kiirtoitu, mis eriti hea seetõttu, et pood avatakse vara ja suletakse hilja. Eks tegelikult olekski Eestis vaja süsteemi, mille järgi marketite sulgemisaeg peaks olema kl 20 ja hiljem tohivad avatud olla vaid väikepoed. Nii marketite effektiivsemaks muutumise kui ka inimeste lühemate tööpäevade nimel. Kõigele lisaks annaks see võimaluse väikepoodide ellujäämiseks ja ehk ka taastekkimiseks.





Kui vahel püütakse jätta muljet, et ühistransporti peale tipptunde polegi vaja, siis vaadates viitasid, saab aimu, et alati see nii ei ole. Ei pea ju alati ja igalpool lapsi ringidesse vedama, tervisekeskusesse minema (huvitav, mida pakub üks väikelinna tervisekeskus?) või muudel põhjustel sõitma autoga.

Mullu:


Erilist infot siit ei saa. Aga ka siin tasub mõelda sellele, et ühistranspordil on väga "kirev" sihtgrupp, hooldekodud on üks neist. Mitte niivõrd nende inimeste sõitmiseks, vaid neile küllaminekuks. On ju loomulik, et käiakse omakseid vaatamas ja küllap tuldaks ka sel põhjusel ühistranspordiga.


MuBu?


Antsla ühispeatus, mida siiski ühispeatuseks nimetada ei saa, sest rongid ei sõida. Arvestades aga ühistranspordi viletsat taset ja vajadust aidata arengutele piirkondades kaasa hea ühistranspordi võimaldamisega, on rongiliikluse taastamiseks põhjust küllaga.


Selline on siis maakohtade turud? Kohalikke vähe ja ostujõudu ei jätku ning läbisõitjaid ei ole? Ma ei oska küll pakkuda, kuidas on läbisõitjatega vähemalt suveperioodil!?


Turuplats on aga vähe suurem, kui esimesel hetkel paistab, häid kauplemistingimusi aga ei ole - vägagi tuultele avatu ja ka vihma eest ei ole head kaitset.




Ja tagasiteele.




Vana-Antslas on ilus ju?

2011.

2013.


Peab mainima, et riik panustab meil ülisageli ja ülipalju lollustele üksteise järel, aga ajalugu ja turismi tulevik on asjad, mis ei huvita sageli mitte kedagi!? Raha ei ole? Aga lollusteks on?

Võrreldakse Moostet ja Vana-Antslat

















Väike-Emajõe äärde tahaks ka jõuda. Tõrvast tulles suvel oli ka tahtmine, aga ühistransport häid võimalusi ei pakkunud. Olgugi, et jõgi väike, tundub ometi Väike -Emajõgi kui lapseeas veesoon, mida igal juhul huvitav vaatama minna.


Väga kena katusealune Sangastes.






Tagasiteel oli sõitjaid vähem.


Otepääl oli mitu sõiduplaani ja need kippusid erinema. Bussi ooteruum oli pime ja infokeskus kahjuks selleks ajaks juba suletud.





Otsustasin juua ühe kohvi või tee, välja kukkus aga nii, et sain kohaliku inimesega jutule ning palju infot ja pannkoogid moosiga (ühe sõin juba ära, maasika toormoosiga, mmm, kuigi moosi võinuks rohkemgi olla). Otepää piirkonnas on palju ära teha juurdepääsuvõimaluste parandamiseks, kuigi sõiduplaani vaadates võib jääda mulje, et kõik ongi hästi. Ei ole. Aga võimalusi on.






Siin õnnistati Eesti sini-must-valge.





Uisutamisest ja suusatamisest rattaspordini - tegevusalasid küllaga!



Ja bussile. Laupäeva õhtul peale minu paar sõitjat, mitte kõige paremad teeolud ning hilinemine Puka jaama. Õnneks, nagu mainisi, oli plaani järgi rongini aega 14 minutit, seega oli ka varu ja mahajäämist ei pidanud kartma. Küll aga peaks sõiduplaanide tegemisel mõtlema, kas on ikka põhjust väikestel külateedel neid sõiduplaane liiga kiireks teha? Kas võidame ja kui palju võidame?


Puka jaamahoones tundus elu olevat, tegelikult vist tegu vaid aparatuuriruumiga. Või on jaamakorraldaja pidevalt kohal? Kui ka ongi, siis automaatika areng tähendab, et peagi pole...




Paar inimest rongile lisaks (vähemalt üks neist toodi autoga ja ei teadnudki, et ka bussiga saab!?) ning õhtune rong suhteliselt tühi. See laup muidugi ka mõnevõrra tavapärane. Kuid ikkagi, kuidas siis tõsta täituvust ehk effektiivsust? Ikka läbimõeldud juurdeveoga, see on üks võimalus.


Reisijate arvu aitas aga kasvatada EKA üliõpilaste grupp. Kes tavaliselt toodi küll tellitud bussiga Valga projektidega tegelema, kui õigesti aru sain. Aga ehk ikka peaks rohkem sellistel puhkudel keskenduma ühistranspordile? ja ehk peaks ka Elron pakkuma gruppidele sellistel puhkudel kokkuleppel õppeasutustega kõva soodustus, eriti väljaspool tippaega?
Perepiletitest pole aga lõhnagi, vaid Ossinovski kunagi mokaotsast ütles, et sellele tasuks mõelda... Teistel poliitikutel, sh valjuhäälsetel perede "toetajatel" aga pole vist aega selliste pisiasjadega tegeleda....




Rongist väljusin aga Aardlas, et ringi vaadata, aga mida sa pimedas ikka vaatad!


Lähedal kohe ka teine, Kirsi peatus, see siis Põlva suunal.



Ülekäigu tõkketorud aga pakkusid huvi! Oli näha, et neid ümber tõstetud, vist nende uute, Brüsselis kooskõlastatud normise järgi!? Ja kuigi mingis mõttes asi muutunud "paar mm" paremaks (torude katvusjoon on parem), siis tegelikult hoopis tegemist väga ohtliku variandiga. Torud on endiselt liiga lähedal rööbastele ja selleks pole mingit põhjust! Veel hullem, kui vaadata, et siin püütakse ikka sõita sageli rattaga, sellelt maha tulemata (tee seadusi palju tahad, ega mõttetult tehtud asi inimesi ei muuda), siis on ääretult ohtlik see "pöördenurk", mis teise torutõkke järel jätab vasakul pool ohtliku nurga, eriti lumega kaetult ja mis võib tuua kaasa väga raskete tagajärgedega kukkumisi!



Tore on aga, et tehtud uus kergliiklustee. 


Linnatranspordile oli otseim pääs läbi surnuaia, kus jeekimid konte klobistasid ja umbluu hüüdsid....




Jäin ööbima Tartusse, sest hommikul oli plaan veel Aurasse minna. Üpris normaalne seal mulistada. V Spa käib aga üle jõu.....

https://vspa.ee/hinnakiri/




Busse liigub Tartus aga palju.





Kesklinnast (aga mitte bussijaamast) saab vaksalisse liinidega 7 ja 20, tagasi kesklinna aga vaid liiniga 20.



Aga küll oleks äge, kui saaks siit muuseumraudteed pidi ümber linna ja ERM-i ning Ülenurmele!
 




Kui me aga räägime, miks peaks inimene tahtma Antslasse minna rongiga, kasvõi Mägiste/Tsirguliina kaudu, siis miks ka mitte? Rongiga on ju hea ja põhieesmärgiks on võimaluste paljusus ning mitte ainult ühe konkreetse koha nägemine, vaid näha tuleb ka seda, mis punkti A ja B vahel!


Tallinn tervitas aga vihmaga....



No comments:

Post a Comment