Blog Archive

Saturday, December 9, 2017

Tapa - Kadrina - Rakvere buss



Mineku eel võib näha, et meil suudetakse ja osatakse midagi ilusat teha (pildid küll udused ja selelst kahju, kogu kaks päeva olidki sellised, välismaalastele, kes siin blogis ringi vaatavad, jääbki nii mulje, et Eestis paremat ilma polegi...), samas aga allpool pilte vaadates selguba, et paljusid asju ei suudeta ega taheta teha. Turismi ehk majanduse ja ka inimeste heaks.


Aga enne rongile minekut üks kiire klõps, näitamaks ühistranspordi olulist rolli laste jaoks ka selles kontekstis, gruppidena minna kuhugi midagi avastama ja vaatama!


Homsest lisandub üks rong Tallinnast Narva ja üks Tartu ja Valga vahele. Väga tore! Küll aga ei lisandu midagi Põlva suunal ning L ja P ei saa nüüd Arukülast ja Raasikult enam mitte ainult Tartu suunas enne lõunat sõita vaid ka mitte Narva suunal! Kiirust ülimaks seades kõrvetatakse väiksemate kohtade inimesi ja sinna sõidu võimalused vähenevad ju samuti, aga see ei morjenda! See näitab muidugi suhtumist, aga paraku on nii, et tegijaid ennast nende maine ei huvitagi.
Ning veel pole näha ka seda, kuidas muutuvad näiteks busside sõiduplaani liinil Tapa - Aegviidu!? Igal juhul on päevase rongide pausi ajal seal ka Aegviidu rongidelt pikk vahe Tapale ja tagasi saamisel. Mõtlesingi algul, et lähen Aegviidu rongiga, aga siis pidanuks väga vara minema ja ilm just kõige parem ju pole. Rong 406 saabub homsest 11. 06 ja bussi selle vastas ei ole! Ometi oleks ju nii hea panna Tapalt käiku buss, mis saabub Aegviitu ca 10. 50 ja väljub tagasi 11. 12!? Isegi aega viitma ei pea!



Aga Tapalgi on kulutatud "muude transpordiliikide ühildamiseks rongiliiklusega". Eks suvel saab parema mulje, praegu kõik nii lage ja kõle.



Siin on aga ekraan veidi parema koha peale paigutatud parem olnuks aga tegelikult pidanuks seegi olema bussijaama ooteruumi juures. Kuid loomulikult ei ole ka see tabloo kahepoolne ning teisel pool ülekäikude juures sellist vist pole. Aga on perroonil. Miks seda ümber ei tõstetud? Ja miks ei ole siin ekraanil nii rongid kui bussid? Nii et endiselt kulutakse raha rohkem linnukese jaoks kui vajaduse järgi ja läbimõeldult. Keegi ju ei vastuta!








Kell on hea!


Ja libedusetõrje samuti.



Vaade Tartu-Narva suunale. Ei suudetud siin tagada mõlemalt poolt jaamahoonet ühendust mõlema suunaga, pööranguid ja siirdeid pole.


Ja kui kuskil, nagu laguses mainisin, kulutatakse raha hetkeliste asjade peale, siis siin ei kulutata üldse. Ajaloolised vaatamisväärsused lagunevad ja kellegi silm ka ei pilgu! Ning kuigi aeg-ajalt juttude järgi tundus, et keegi püüab ja soovib midagi teha, siis...






Ohoo, bussijaama aknal on isegi rongide sõiduplaan olemas! Tublid! Natuke küll ripa-ropa, aga olemas! Kuid jaamas sees ikkagi ei ole....


Aga ääretult hea, et siin olemas söögikoht, avatud hommikul varem ja õhtul hiljem. Ja nagu arvata võiski, tullakse siin väga palju ostma kohvi rongi kaasa! Selge värk, et riigisisestesse rongidesse uitmõtetes plaanitud puhveteid pole vaja, vaid veelkord tasub rõhutada, selleks justkui olemasolevast rahast võiks toetada hoopis peatustesse kohvikuid-kioskeid tegevaid väikeettevõtjaid! Sest kasu saavad neist palju rohkemad inimesed kui vaid rongisõitjad!











Aga tagasi ooteruumi poolele! Miks siis on mõlemad ekraanil, nii rongid kui bussid, aga ülekäigu juures ei ole? Miks on süsteemid erinevad?


Ka on siinsel koguplaanil üks erinevus teistest, mis enamasti kasutusel. On vaid Tapalt väljuvate busside plaanid, aga mitte tagasitulevate!? Miks jälle nii?

Ning kahjuks ei suudeta tagada ühesugust infot seinal oleval kogusõiduplaanil, vähemalt buss, millele plaanisin minna, väljas "kahel erineval ajal"!?


Kas kuskil on infot, kas Aegviitu kl 13.10 saabuv buss muutub 20 min varasemaks? Järgmine buss muide läheb homsest samal ajal kui rong põhimõtteliselt, samas ei saa Aegviitu kl 10.57 väljuvale rongile!?

Vohnja - Rakvere liin 31 väljub 12 min enne 012 saabumist ja täpselt samaaegselt Tartu poolt 213 saabumisega!
Vohnja - Kadrina liin 9 hommikul väljub sobivalt 15 min peale rongi, õhtune 7 min enne rongi 214 saabumist!
Tgasisuunas 26 min enne rongi 211 (liiga pikk ooteaeg) ja õhtul põhimõtteliselt kahe rongi vahel, ajaline erinevus mõlemaga 1h +!

Tapa - Saksi  liin 46 väljub õhtul kenasti 16 min peale rongi214 saabumist, hommikul 25 min peale 210 saabumist (võiks olla 10 min varem kui võimalik), lõuna ajal 5 min peale 014 saabumist.
 Saksist saabub hommikul 15 min enne rongi 211, lõuna ajal s 12.32, mis ei sobi ühegi rongiga, õhtul 2 min enne rongi 017.

Tapa - Järva-Jaani - Koeru liin 12 väljub 15 min enne 014 saabumist., tagasisuunas ei sobi ühegi rongi puhul.

Tapa - Paide - Tapa bussid sisuliselt pole üldse sobivad ümberistumiseks rongidele.

Nii et toimetamisi on siin bussiaegade seadmisega küllaga, miks seda ametnikud aga ise ei taipa ega tee? Kindlasti on mitmetelgi puhkudel võimalik asju paremaks muuta ja selge see, et alati seda teha ei saa. Aga üldse mitte midagi teha - see pole norm!

Muide, siit tulenevalt ongi väga olukline ka ekraanide asukoht ja hilinemiste kajastamine neil, sest siis oleks ka bussijuhtidel peatustes võimalik seda infot näha. Nii et, duite aga tabloosid ümber paigaldama!










Sõi läks Rakvere poole, läbi Kadrina. Ega ühtegi vähe suuremat külakest vahepeal rohkem polegi. Ometi on siin neil bussidel palju olulisem roll kui ainult kohalike vedamine kolme punkti vahel. Tapal õnneks on bussijaam koos raudteejaamaga ja ümbersitumine oleks rongidelt mõeldav, eriti kui ajaliselt klapiks! Ja mis veel olulisem, eriti kui Arvestada, et JUURDE SURUTAKSE EKSPRESSRONGE! Ja Narva suunal sellised Kadrinas ei peatu.

Näiteks tuleks bussiliin 16, väljumisega Tapalt 10. 35, tuua varasemaks, ca  10.10 - 10.20. ja Rakveres suunata see ka raudteejaama. Kuidas, kas linna sisse sõites või peale bussijaama saabumist, vajab veel kaalumist. Aga nii saaks ühe bussidga Tallinnast ümberistumise toel eelkõige Kadrinasse,a ga ka Rakveree ning omakorda Kadrinast vajadusel Narva rongile, mis väljub Rakvere Jaamast 12. 30.
Ja nii peaks proovima sobitada seda bussi rongidega kogu päeva jooksul!

Ja kuigi Lääne-Virumaa MV inimestega suheldes sain aimu, et nad nii mõnegi liini puhul püüdsid ümberistumisi maakonnas tagada ka remondisõiduplaanide ajal (kiitus neile vaevanägemise eest!), siis ometi avastasin peatus.ee portaali käsitledes väga olulise puudujäägi! Näiteks saab sest portaalist, minnes maakonnaliinide lehele, sisestada vaid algpeatuse, nt Rakvere. Kuid kuigi on olemas ka buss, mis läbivad raudteejaama, siis peatus.ee ISEGI EI PAKU SELLIST VARIANTI PEATUSEOTSINGUS! On ainult Rakvere ehk bussijaam. Sama pole muidugi näiteks ka Viljandi kohta! Aga on Põlva, Rapla ja mõne teise kohta. Aga kui reisija soovib ühe klikiga näha, millised bussid läbivad Rakvere raudteejaama, kas selle asemel peab ta kogu portaali läbi kammima?

Vaatame korraks liini 16 selles võtmes, kuidas Kadrina inimene saaks lisaks kolmele rongile lisavõimalusi Tallinna suunas sõitmiseks. Ja võtame aluseks homsest kehtiva stabiilsema sõiduplaani, millega seotuna pidanuks olema kohandatud ka liin 16. Aga ei ole! Lähtume sellest, et normaalne ümberistumisaeg on 10 min ringis, mis annab väikese varuaja ka hilinemisel ja samas ei pea pikalt ootama. Tõsi, üle 10 minuti aeg ehk siis hea, kui tahaks ka pitsakohvikust kohvi vm osta, aga... see pole siiski prioriteet, kui ooteaega kuni 20 min võib pidada siiski viimaseks piiriks.
Ja eeldame ka seda, et püütakse Rakvere Jaamas tagada ümberuistumised Narvast tulevatelt rongidelt.

Rongi 211 tuleks oodata 20 min. 
Rongile 011 jõudmine on problemaatiline, sest aega vaid 2 min.
015 läheb ära 35 minutit enne bussi saabumist.
213 läheb ära 10 min enne bussi saabumist.
227 peab ootan 46 minutit, järgmine buss tuleb 19 min peale väljumist, kuid õnneks peab 017 ootama seetõttu vaid 16 min.
215 peab ootama 45 min, järgmine buss tuleb 30 min peale rongi väljumist.
019 peab ootama 25 min.
217 peab ootama 28 min.

025, Narvast ja Kdrinas ei peatu, sellelt puudub Rakveres üldse võimalus Kadrinasse sobiv buss.

Pole kõige hullem, kuid kindlasti mõnelgi puhul annaks asju korrigeerida?


Millal siiski hakatakse ehitama ootekodasid, millel oleks ka otstarve? Pealinnas suudetakse hulle ehitisi, lausa luksehitisi juba igas vallas teha, aga oma inimeste ootetingimuste koha pealt vajame vaid linnukesi?


Hulja mõisahooned vist. Õnneks ka siin leidunud ostja, nii et midagi saab päästetud.


Siin olla kunagi midagi müüdud? Ainult müügipunktiga aga ära ei ela, eriti nii väikese ete ääres.





Nagu näha, ei ole Kadrina mingi kolgas, vaid koht, mis vajab selgelt paremaid ühendusi. Ka selleks, et autosid etedelt vähemaks tõmmata.







Ettevõtteid ehk siis töökohti tekib ka maale ja suurte asulate servadesse.  Ühistransport ei tohi sellest arengust maha jääda.


Päris mahukas ootekoda tundub. Ja kui algul tundub, et teeäärsed ei peaks olema mahukad, siis kõik oleneb ikkagi asukohast. Seda enam, et ilm on meil nagu on ja sageli tuleb ühistransporti kaua oodata. Ümberistumised. Ja nagu näitas ka Maanteameti uuring, on see reisijate jaoks üks olulisemaid asju. Kõikjal.




Üpris mõttetu ootekoja variant.





Buss sõitis Rakverre üle viadukti. Miks mitte raudteejaama kaudu?







Samasugune suur tabloo, nagu Tartus. Aga puudub võimalus saada infot bussiliini "sisu" kohta.



Busse siin palju. Kas tihenev rongiliiklus võib mõne siin kaotada? Või kas need kõik ikka on otstarbekalt paika pandud?





Turg üpris suur, aga sellise ilmaga müüjaid ikkagi vähevõitu. Kuid hinnatakse poolsuletud katuselauseid, mis on natuke ikkagi "tervislikum".





Põikasin aga Maarahva Poodi. Ei ole siin teps vaid seemned ja labidad, on isegi natuke head väiketootjate kaupa!




Maitseained siiski välismaised, mitte meil "kokku klopsitud". Aga valik huvitav.







Muidugi on ka aiatööriistu jm, aga saab ka ehtsa vikati kui vaja!



Või siis võta kätte ja hakka õlut pruulima?


Või kapsast hapendama või mida iganes soovid! 












Aga Rakveres ikkagi mehed täitsa alles?


Õhtupoole läksin ikkagi ujuma. Kuid minu jaoks on majutus Rakvere spaas selgelt üle igasuguse vindi! Ei näe, et see spaa oleks niivõrd palju teistest üle, et nii palju peaks maksma. Basseinidel küll polnud viga, päris mõnus oli sulistada. Seda enam, et Art Hotelli majutusega sai piletist 20% alla.Lisaks saab sama hotelli kilent kõrval, Targa Maja kohvikus soodustust.













See pole Võidu, vaid Posti  tänav. Mõistan, et soovitud on, et number oleks kaugemalt nähtav. Üldse on meil paljudes kohtades tänavasiltidega ja numbritega lood kehvavaõitu. Otsisin siin aga ühte kodumajutust, kuid teadsin numbrit valesti ja ei leidnud ka ühtegi silti.


Raudteejaam koos rongiga? Ei, hoopis kena lasteaiamaja.



Väga äge seinamaaling!


Rakvere tark Maja.





Lõunale siis siia. Et praadide hinnad algasid lausa 12-st eurost, jäi mul praad ostmata. Võtsin koorese kalasupi lõhe ja kohaga ning päevapraena mingis mohijto kastmes kanakintsutükid. Kokku napilt alla 10 euro. 


Muidu koht meeldiv.


Aga ei saanud ka siin aru, mis mõte on sellistel ekraanidel? On mingi kontsert, aga ilma hääleta? On mingi ETV kanali saade, aga ei ole Eesti reklaami? Millal jõuame sinnani, et tehakse üks Eestit promov kanal ja ettevõtjad saavad hakata seda näitama?



Maitse üle ei kurda, olid mõlemad üpris head.




Tänavune Rakvere kurikuulsa kuusesaaga esindaja. Mulle meeldis. Vahelduseks vahva, kui midagi ka teistmoodi. Seda enam, et spaa kõrval olnud kuusk oli ikka liialt ülekaunistatud.. Siin aga ka lastel tore ronida ja küllap pildistavad külalised siin üksteist selle kuuse taustal rohkemgi.



Rakvere jaam jäi aga KIK-i eurorahadest ilma, Pomerants õilmitseb aga oma Brüsseli blogiga ja Virumaa teda ei huvita, nagu ka mitte Tamsalu. Ometi Rakvere (nagu itmed teisedki KOV-id Eestis) kulutasid tohutult raha ja kõik lendas vastu taevast!
Vähe sellest, ooteruumi asemel tiheneva rongigraafikuga Rakveres saab hoopis kaltsu osta! Ja muide, ärme unusta, et kallis Rakvere spaa ei saa Peterburi rongisuunalt tulevatest Venemaa turistidest osa nii palju kui võiks, sest Moskva - Peterburg - Tallinn rong siin enam ei peatu!








Bussipeatus siin mingil moel siiski olemas, kuid nagu ütlesind, peatus.ee ei anna sulle infot, teadmaks, millised bussid siin liiklevad. Teine peatus, kus paljud bussid liiguvad, ei jäänud iseenesest väga kaugele, aga ikkagi on ühispeatus olulisem.  Ja ka siin jääb õhku küsimus, miks vastassuuna bussid ei võiks rongide ajal sobivusel sõitu siit alustada, liikudes siis läbi bussijaama Väike-Maarjasse või mujale?



Edasi järgmises teemas sõidan siis tagasi...

No comments:

Post a Comment