Blog Archive

Sunday, December 10, 2017

Valdeku rongipeatus


Täna läks siis käiku ka Valdeku rongipeatus. Ja küllalt ka ragistamist. FB-s. Aga küllap selgub vaidlustes ka tõde.



Kuidas liikuda Valdekust Balti jaama ja vastupidi? Ja kas see peatus kõige muu kõrval annab ajavõitu ning muid võimalusi? Mina läksin sinna nii, et rongiga Järvele ja sealt siis kolisin linnaliinibussile. Eks kohapeal näis, millisele.



Bussipeatus (maasuunas) on rongipeatusest üpris kaugel, linnasuunaline veidi lähemal Aga üpris korralik ajakulu koos bussi ootamisega.




Mõned bussid peatusid, aga tont neist aru sai, kuhu need sõitsid. Bussidele ei läinud ühtegi reisijat, küll aga auto peale.



See-eest oli aga aega vaadata sõiduplaane. Selge, et liin 57 raudalust tuleb nüüd sobitada Valdekus rongidega, kas siis Kalmu peatuses või ikkagi ülesõidu juurde oma peatuse ehitamisega. Ehk siis ühe võimalusena nihutada Kalmu peatus ülesõidu ja praeguse asukoha vahele? Muidigi eeldanuks ka siin koostööd ja asjade korraga tegemist, aga me pole veel nii kaugele arenenud.





Sõitjaid 57 liini bussis peaaegu polnud.


Mööda sõitsin ka Risti peatusest, kus ikka veel ei peatu kaugliinibussidest peaaegu mitte ükski. Kaua veel?




Nagu näha, siis 57 buss liigub väga hõredalt, siin aitab vaid liini tihendamine või sobitamine rongiaegadega. Arvestada tuleb ka Raudalu poole sõitmise vajadusega.



Kuid möödakihutavad rongid reisijaid oluliselt juurde ei too. Elroni poolt taas möödapanek.



Kui palju võib rongidega inimesi siia piirkonda tööle sõita, on raske ennustada. Kuid muuhulgas võib peatus tekitada kellelgi mõte siia tööle tulla. Kui saad näiteks Kohilast vm kiiresti tööle? Tegelikult on Valdeku ehk esimene samm muutmaks sedagi suunda sarnaselt läänesuunale linnalähipiirkonnaks, kus võib kunagi sõitagi tihedalt linnalähironge. Üks arendab teist ja nii võib tulevikus piirkond sakuni paljuski muutuda, eriti siis kui tee äärde jäävatele järvedel tekib puhkemajandus.





Elamuid siin piirkonnas on üksjagu, nii et võivad tulla üksjagu reisijaid ka maa suunas, eriti kui hakatakse kasutama kaugemalt tulemiseks bussiliini 33.




Kuhu ja kas peaks nihutama bussipeatuse? Ja kas võinuks siia ehitada korralikuma ootekoja?



Parklat siin küll ei tehtud, aga väike oleks vähemalt vajalik.









Veidi kaugemal on Maxima.


Kes aga kasutab rongidega liiklemisel jalgratast, siis siin on asjalik pood nende jaoks





Omapärane ootekoda.


33. liin sõidab üpris tihedalt, nii et sobib ümberistumiseks ja ei ole ka hirmkaugel rongipeatusest. Ja nagu näha, siis sõita saab nii üpris paljudesse peatustesse, nii et Valdeku peatus lühendab tunduvalt sõitu Nõmme suunal edelasuuna rongidelt. Vähe sellest, annab isegi mingisuguse mõtte ja võimaluse istuda ümber läänesuuna rongidele, näiteks Haapsalusse.



Ja lähedal ka hotell Dzingel.



Kel rongini aega ja nälg väga näpistab, saab ka kebabi naha vahele pista.


Bensukaid jagub muidugi igale poole, aga kas ka kliente?


Viinapood ja Taxify ka olemas.



Rong on tulemas. Taamal, kõvera taga aga juba Liiva jaam. Millise peatuse keegi visionäär tahtis hoopis ära kaotada! Õnneks lauslollused vahel läbi ei lähe. Aga üldse see "visioon" segu geniaalsusest ja idiootsustest.

https://www.osale.ee/ideed/idea/view/2041



Ehk saaks parkla koos bussipeatusega teha sinnapoole teed?


Reisijad aga tasapisi kogunevad. Kes soovib sõita Balti jaama turule, kes mõtleb sellele, kuidas ta laps saab GAG-ist koju tulla, kes tahtnuks vanema inimese ja lastega koos Pärnusse sõita.... Igal juhul need, keda nägin ja kellega rääkisin, olid väga rahul selle peatusega.
Muide, varasemalt ei osanud ma seisukoht võta, kus olnuks peatus mõttekam, kas siin või 5 bussi lõpp-peatuses. Siin see aga olulisem.




Ja sealt ta tuleb! Peatuv rong! Tõsi, istekohti enam ei jagunud....



Aitäh, Edelaraudtee ja Elron!

2 comments:

  1. Valdeku peatuse lisamine muuutis tsonaalset jaotust ja Liiva on nüüd endise teise asemel 1. tsoonis, seega muutus maalt Liivale töölesõit kallimaks ja loomulikult mitte 5% nagu Elron lubas, vaid neljaeurose pileti asemel tuleb nüüd välja käia viis eurot. Tubli töö - Elron ja Tallinna linnavalitsus. Kui veel rongile trammipeatusi linnas lisada saaks ju veel piletihinnale jällegi terve euro juurde keevitada.

    ReplyDelete
  2. Hinnatõus pole kindlasti meeldiv asi...

    ReplyDelete