Blog Archive

Monday, January 22, 2018

Elroni uue juhi esimene intervjuu.


Elroni uue juhi Olle Tischleri esimene tööpäev algas rongis.


Pealkiri on intrigeeriv, aga nagu elu õpetanud, ei saa seda üle tähtsustada. Kuigi õige on küll, et uute rongide tellimisega on liiga palju venitatud (RE + IRL, aga muidugi ka raudteevastaste üks lipulaevadest, sotsid). Muide, vajadusest tellida 3 uut rongi on varemgi räägitud, aga jutuvadaks see jäänudki. Kas 3 rongi oleks meile aga piisav, et tagada ööpäevas 4 rongipaari liinil Tallinn - Riia? Napilt vist jätkuks? Aga kui tahta pikendada Vilniuseni? Siis peaks ka Läti ja Leedu ikkagi panustama. Muidugi olnuks õigem kolme Balti riigi puhul kohe koostöös rohkem tellida, aga see ei sõltu muidugi Elroni juhist. Nagu ei sõltunud suurt midagi ka Ossipist, vast ehk vaid "vähemtegemine" oli ta üks panuseid....

Ometi tundub, et Tischler ei ole reaalsusega eriti hästi kursis. Kui väga siis saab ikkagi rongiga odavamalt? Või õigemini, kui palju saab mitmekesi sõites autoga odavamalt? Eriti kui Tartus ei oota sind isegi mitte linnaliini buss ja selle tagajärjel on uksest-ukseni sõitmine üpris aeganõudev. ja ega siis tallinlane saa Tartus tasuta bussiga sõita nagu ei saa ka tartlane Tallinnas. Pere puhul lähevad "käärid" veel suuremaks. ja kui nüüd Tischler arvab, et tipptunnil on ruumi piletihinnatõusuks, siis mis saab siis olema nii "ägedat"? Aga põnevust tekitab muidugi väide, et potentsiaal on suurem  (sest tegelikult ongi), aga näis, kuidas õnnestub Elroni mainet veelgi tõsta! Meelega kirjutasin "veelgi", sest maine on tegelikult ka praegu suhteliselt hea! Hindade diferentseerimine siin aga kohe kindlasti kasuks ei tule. Sest enamus inimesi on ikkagi sunnitud sõitma tippaegadel, sh ka kooliõpilased!

Ettevaatlikuks teeb aga "lootus" uuele piletisüsteemile. Võib arvata, et väga paljud ei hakkagi seda kasutama, et mitte seista troppis ukse ees ja eks vanematel inimestel ole ka tõrge aparaatide vastu. Omajagu mängib rolli ka vajadus diiselrongides raha kaardile panna, seega oodatakse ka sel juhul just teenindajat. Seda enam, et sageli ei panda kaardile kooraga palju raha, ei olda meil suuremas osas ikkagi nii jõukad! Ja eks ka uue süsteemi suur kallidus mängi oma rolli! Laeni on aga kindlasti aega ja tõenäoliselt lage ei tulegi! Sest reisijaid saab alati juurde võita!

Aga loodetavasti on tal õigus, et paljude tähtsate peades puhub tuul otsust uued rongid kiiremini ära tellida! On ka viimane aeg! Kuid ka kaks vana koosseisu peaks kindlasti alles jätma. Aga veidi muigama ajab jutt "uurimaks, mida see toob finantsiliselt", sest see peaks olema juba ammu valmis ja laual! Aga kui seni ei vaadatud, mida toob uus piletisüsteem (just elektrirongides) või mida toob depoo jäämine vanasse kohta, siis kas nüüd järsku hakatakse arvestama midagi rohkemat?

Omaette murekoht on "suur ja sõbralik konkurents". Nähes, mismoodi tänaselgi päeval mõjutab väiksemaid kohti Tartu maantee ääres "konkurents", ei ole erilist usku kommertsvedajatesse. Ikka veel. Sest nad ei tekita usaldust. Aga tabav on ütlus, et bussifirmadel on omad huvid. Aga Tischleril ei ole veel seisukohta ja see jätab õhku õrna lootuse, et ehk hakkab ta hoopis koostööd ja vajadust selle järele märkama? Ehk suudab selle ka oma sõpradele selgeks teha? Kuigi aastatepikkused kogemused ütlevad, et selliseid asju lihtsalt ei muuda.. Kuigi edasi lugedes saab siingi teada, et Tischler ikkagi TAHAKS konkureerida!?

Osula ja teised võiksid aga rongiturule tulla küll. Kaugliinide osas. Kuid vaid kindlatel tingimustel. Üks neist oleks kindlasti ka riigipoolne tugi, teine aga kindlasti teatud hinnatase, millest kõrgemale ei tohiks lasta asjadele "laguneda"...

Omajagu huvitav on aga Keila suuna teema ja uus juht näeb hoopiski võimalust piletihinda langetada!? Aga ehk ikkagi pidanuks üldse piletita süsteemile seal üle minema? Poleks karta "lööke" ja ehk saaks isegi maakonnaliinide pealt kokku hoida bussinduses?

Väga hea on aga jutt Haapsalu raudtee teemal. Ja siin on näha, et siiski mingi ettekujutus geograafiast tal on! Ning see on pluss! Äsja mina näiteks naersin päris südamest, kui keegi äsja, TÄNA VEEL, räägib, et 5 rongi päevas oleks Haapsalule üpris hea.... Tule taevas appi! Peab vaid lootma, et meil saab logistika tase ikka kõrgem olema ja selliste arvamuste järgi tulevikus asju ei seata! Ja rongide sõiduplaane tehes arvestatakse, mitte linnade/piirkondade elanike arvuga, vaid eelkõige sellega, mille põhjal tekivad head ühistranspordiühendused. Sest SIIS ja ainult siis tulevad reisijad. Piisavalt. Ja asjal on MÕTE! Loodame siis, et Tischler leiab asjade MÕTTED üles!

Edu!





2 comments:

  1. Panin seal Postimehe intervjuus tähele kahte rumalust, mida uus juht rääkis.

    Esiteks ei tundu ta teadvat, et rohkemate vedajate soovi korral on seadusega tagatud infra läbilaskevõime eraldamine uutele tulijatele (näiteks bussifirmad, millest ta räägib.

    Teiseks: idee hajutada reisijad pileti hinnaerinevusega päeva peale ühtlasemaks on lihtsalt rumal (kui muidugi ei kanna endas varjatud hinnatõusu eesmärki). No kui mul ikka töö lõpeb kell viis, siis ei hakka ma kümnesendise hinnaerinevuse pärast kolm tundi niisama rongi oodates vahtima.

    ReplyDelete