Blog Archive

Friday, January 5, 2018

Mäo - Põlva - Värska 1.


Tallinnas pole trammipeatus õnneks bussijaamast kaugel.


Eraettevõtjad suudavad reklaami teha, riik aga ei suuda? Ikka veel? Ometi on meil selle jaoks isegi kanalid TV-s olemas juba!





Hiljaaegu oli juttu mõnest Viljandi bussi kadumisest. kui sõitjaid on nii palju ja peatused läbi mõtlemata, siis piisabki vast ühest kribust!?



Mitme km ulatuses on see ainuke tee ületamise võimalus?


Alati teel olles vaatan, et kuskil on mingeid parklaid, aga neid võiks selgelt rohkem olla.





Jõudsin kuulsasse Mäo reisterminali. Ajal kui Paideski nurisetakse vägagi bussiliikluse viletsuse üle, polnud siin näha mingeid masse. oli paar reisijat ja paar autot. Mitu bussi ja needki vahel pooltühjad. Midagi on ikka väga mäda!
Omaette uskumatu asi on see, et tehti terminal, aga algul ei saanud keegi sinna isegi midagigi juurde planeerida. leping oli selline! Terminalis pole isegi võimalust midagi süüa, kõige lihtsama võimalus annab aga müntide olemasolu, nii et mingi joogi-krõpsu ikka saada. Aga ei näinud ma isegi joogivee saamise võimalust. Või peab seda tegema vaid WC-s, kus 1,5-liitrine plastmasspudelgi kraani alla ei mahu?
Söögikohtadest rääkides on aga öeldud, et Mäos nälga ei jää. Ma ei vaidlegi vastu. Kuid miks ehitatakse terminal kuhugi tühermaale, selle asemel, et teha see kasvõi olemasoleva Sämmi Grilli juurde? Too asub nüüd 600 meetri kaugusel, aga kas reisija peaks sinna marssima?
Siiakanti tahtis ka keegi teha Kesk-Eesti taluturgu. Kus see on? Või läks tahtmine üle ja eurorahad kulusid ära? Muidugi ei elaks üks turg ära vaid mõnest bussireisijast, aga kui teha see sellisena, et muutub kuulsaks, küll siis ka möödasõitjad lausa tuhiseks siia sisse!?

Igatahes jättis kogu see värk äärmiselt nadi mulje!


Kas ekraan tehakse korda järgmise hanke käigus?





Kuidas on sellises sõlmes jalgsiliikujate ja ratturite liiklus tagatud? Mingeid kergliiklusteid oli näha, aga viaduktidele pole ju need liiklejad oodatud? Või on?



Ja ega bussid tõesti eriti tuubil täis olnud....




Info oli ka nagu oli. Hea seegi, et väljaski iga posti küljes ekraan.



Üllatav oli aga väike reisiraamatukogu.










Putka kinni, söögikoht kinni. Ju siis siin ikkagi inimesi ei ole....









Paide Bussijaam, endine kitsarööpmelise raudteejaam. Arhitektuurilt see ja kõrvalhooned selgelt äratuntavad.
Maakonnaliiklusest ma muidugi selle ühe korraga väga midagi öelda ei oska. Kuid häirib see, et meil ei ole ikka veel riigifirmat "Eesti Transport" või hoopis" Elbus" - Eesti Liinibussid. Sest on ikka naljaks, kui isegi ühes maakonnas toimetavad erinevad firmad!. Samal ajal jupitatakse liine, suutmata neid ühildada. Üks oli selge, siinkandis oleks täiesti normaalne, kui kolme erineva bussi asemel sõidaks üks - Türi - Paide - Tapa - Rakvere. No ei ole normaalne kui Türilt Aravetele või Rakverest Amblasse saamiseks pead ümber istuma ja sageli ka ootama. Heakene küll, kui söögikohtki olemas, on natuke inimlikum. Aga kui oled Mäos nagu üksik kõnnumaa tegelane?



Ja bussiliinidega ses Kesk-Eesti pealinnas tõepoolest pole midagi hiilata! Isegi Tallinna suunal tekivad suured pausid.


Siit on nähagi, et Ralvereni võiks sõita nii mõnigi Tapa buss!?


Kohalikelt oli kuulda, et murekohtadeks eriti Tartu ja Pärnu ja mõned kohalikud, nagu Ardu.  Pärnusse saaks siiski midagi ja kuidagimoodi siduda bussid, mis "ära võeti", s.t Viljandisse, aga eks siin ole mõttekohti omajagu.




Nädalavahetusel saab neist kohtadest liikuma vaid ühe bussiga? Tõepoolest, nv võimalused on sageli kõige viletsamad.


Tapa kaudu Tartusse sõitmiseks pole muidugi sidumisega vaeva nähtud. Mina läksin bussiga, kus Tapal jäi üle poole tunni oodata. Elab üle muidugi. Aga samas läheb sõit ka kallimaks kui otsebussiga.  Vaid rongile 214 saab normaalse ooteajaga.



Omaette probleem on aga puhkepäevad, eriti pühapäev.




Muidugi pole ka Mäo liiklus midagi väga vapustavat.




Aga tore, et siin kohvik olemas. Ja ilus. Ja väga maitsvate oma pirukatega.



















Paide linn aga osaliselt väga kenasti korras.










Kui ilm vähegi normaalne, siis on alati sõites hea vaadata, kui ilus meil on. kahjuks näeb aga aina rohkem kadunud metsa. Eriti torkas see silma Kagu-Eestis. Ja asi polnud vaid teelähedastes lankides, mida inimene tavaliselt nägevat ja selle järgi justkui otsustavat liigse raie üle. Ei, lehtede puudumise ajal hästi näha, kus järgmise metsatuka taga paistab juba järgmine ja isegi ülejärgmine lank. Paarikümne aastaga oleme enamuses metsast lage kui nii jätkame ja raieküps mets on selleks ajaks haruldus....



Teel aga asjad nagu ikka. Mõned ebaeffektiivsed ootekojad, ka paar söögikohta. Ja asulad, kus  inimesi siiski mitte vähe.
Meelde tuli aga bussiliiklus siit kandist Aegviitu. Ahula bussid põhimõtteliselt sidumata, Koeru - Järva-Jaani aga vist kommertsliinid ja sõidavad ise Tallinna. Samas on aga suhteliselt mõistmatu, miks bussid peaks sealt suunalt sõitma Aegviidust kaugemale? Jah, sõita tahetakse ka Pillapalust, Soodlast jm. Kas aga neistki kohtadest poleks mõttekam mõni väikebuss panna sõitma Raasiku Jaama?

Muide, tuli meelde vaadata peatus.ee portaalist ühte asja. Lööd otsingusse Viljandi, aga .... raudteejaama isegi ei anna! Pead lööma otsinusse Raudteejaam. Sama ka paljude teiste kohtadega. Miks nii? Sest nagu olen koguaeg öelnud, Maanteeamet ei taha ega suudagi hakata ronge ja busse siduma!? Ja nii pole ka peatuste nimesid ega nendega seonduvat portaalis paika pandud.
Või paned otsingusse Aegviidu - Paide, siis peatus.ee suunab sind kohale üle Tallinna!? Miks üldse on meil veel peatused, Raudtee nime all, kus raudteega pole ammugi midagi pistmist? Kus on meil Toila jaam? Raudteejaama peatus Kiviõlis, kuskohast ei välju ühtegi bussi mitte kuhugi? Portaal soovitab hoopis KÕNDIDA!? Täiesti müstiliselt mõttetud asjad!


Muidugi pole ka siin märagata asjalikke ootekodasid ega parkimiskohti nende juures.
Ka raateid on vaid lõiguti. Nuide, järgmises teemas lisan ka Värska lingi, seal on näha kergliiklusteed, mille katteks asfaldi asemel peen savikruus. Tundus nagu Tervistee oma.






Forelli müüakse? Kas ka muud või tegu taas "ühekaubakohaga"?







Mahasõidud paistavad ka siin olema ülikitsad ja tõenäoliselt ei sobi põllutehnikale ega muule? Miks ikkagi sellistel puhkudel ei raatsita teha kasvõi lühikest aeglustus- ja kiirendusrada, mida võiks siis kasutada ka hädakorral peatumiseks või teiste möödalaskmiseks?










Siiski näeb ka kergliiklustee lõike, osa vist vanade ja osa kaasaegsete valgustitega? Kui pikalt aga seda valgustust ikka vaja on, kas tõesti ka väljaspool asulat? Tohutu materjali- ja rahakulu ikkagi, tasku_ ja rattalambid tulevad ju odavamad?



Teed siinkandis üldiselt korras, need siis, mida mööda sõitsin. Aga ometi on selge, et neljarealiste asemel peab rohkem rõhku panema kohalikele teedele.
Aga tore, et Paide ja Tapa vahel mitu söögikohta.






Kasutatud riided ja mööbel müügis, aga kus on kohalik toodang teeäärsetes müügikohtades? Kartul kuskil nurgataga omaette ja kõik?














No comments:

Post a Comment