Blog Archive

Tuesday, January 30, 2018

Ühistranspordi küsitlused. Põlvamaa.


Postitasin Põlva, Võru, Räpina, Värska, Valga ja Kanepi gruppidesse küsitluse, kus hääletajad said ka ise vastusevariante lisada. Kui näiteks Põlva vallas plaanitakse küsitlusi (mis ikka maksavad ka) ning mille puhul pole kunagi selgust, mis tasemel on küsimused ja seega ka tulemused, siis sellised küsitlused annavad üpris palju ja huvitavat infot! Muidugi peaks neid tegema ÜTK-d oma lehtedel, aga neil läheb vist veel kõvasti aega, enne kui nad üldse toimima hakkavad ja FB lehti kardetakse nagunii. Rohkem isegi kui  piletita bussiliiklust! 



Põlva vald soovib inimeste arvamusi? Väga lihtne!
KAS PÕLVAMAA VAJAB:
(Valida saab mitu varianti ja lisada omi. Küsitluse andmeid ja konkreetseid ettepanekuid püüan kasutada ühistranspordi paremaks muutmiseks)
Eks inimesed näitavad oma valikutega ise, kas nad vajavad muutusi.

(tabeli esimesed kolm kohta 31.01 kl 16 ajal vastavalt  juba 382, 240 ja 147.)

Voters for this option

Voters for this option

Voters for this option

Voters for this option
Voters for this option
Voters for this option
Voters for this option
Voters for this option
Voters for this option


Põlva.
Kolme esikohavariandi pooldajate numbrid on: 341, 206 ja 128. Numbrid veel kindlasti muutuvad, kuid üldised tendentsid on paigas.
Muidugi on siin omajagu puudusi. Peab arvestama, et valdavalt tegu linnaelanike arvamustega. Ning mida hiljem lisavastusevariante pakuti, seda vähem neid ka nähakse ning pealegi, osa asivad "joone all" seega jäävad ka nähtamatuks. Aga mõtteainet ja võrdlusmaterjali sai selle 1-2 päevaga küllaga. Ning väga palju oli asjalikke ning konkreetseid kommentaare-arvamusi. Enamuse kopeerin ka neist, sest need on niivõrd olulised, et peavad olema iga hetk leitavad.

Suure edumaaga sai esimese koha soov rongiliikluse tihendamiseks. See on ka üpris kergelt tehtav ja kiiresti, võiks lausa kohe sõita nii.

Koidula (Piusa) - Tartu 5.50 - 7.15 (ümber rongile 011)
Tartu - Põlva 7.30 -8.00 KIIR

Põlva - Tartu 8.10 - 8.40 KIIR (ümber 013)
(Ümber rongilt 010) Tartu- Piusa 10.15 - 11.45
Piusa - Tartu 11.55 - 13.25 (ümber 213)
Tartu - Piusa 13.40 - 15.10
Piusa - Tartu 15.30 - 17. 00 (ümber 017)
(ümber 016) Tartu - Orava 17.25 - 18.30
Orava - Tartu 18.40 - 19.30 KIIR (Ümber 217) 
(Ümber 018) Tartu - Piusa 20.30 - 21.45 KIIR


See sõiduplaan sai sobitatud varasema Elroni sõiduplaani järgi, vajab vaid korrigeerimist, kuid mõte jääb samaks. Teise koha sai siis bussiliikluse tihendamine Tartuga, mis ka loomulik, sest sellega ollakse kohapeal üpris rahuolematud, kuigi KOV ja ÜTK püüab igati veenda, et see ongi "kättesaadav elukvaliteet, mida enne valimisi lubatigi". Seepärast on loomulik ka kolmas koht, mis viitab vajadusele taastada kadunud bussiliin. Ise pakkusin seda välja mõnevõrra teisel marsruudil, kui oli, just dubleerimise vältimiseks ja veidi hilisema Tartusse jõudmisega, võrreldes rongiga. Üksiti saaks ühenduse ka Ihamaru ning Krootuse ja/või Karilatsi. 4. kohaga sai üpris selgelt tõestatud ka Tartu eksmaavanema valed otsused, kui too jättis meelega Tartu vaksalisse bussipeatuse tegemata. Nagu sai kinnitust ka piletita ühistranspordi olulisus.

Mõtteainet jagub. Mis sest, et eksmaavanem räägib ikka raha põletamisest, aga mitte seal, kus seda põletatakse  või põletati ja suitsu on, vaid püüab seda hoopis kohvipaksu pealt ennustada. Eks läbi aegade ole nii, et kui ei suudeta ise milllegagi toime tulla või ei saada asjast aru, siis tuleb süüdistada teisi! See juhib tähelepanu vajalikest asjadest kõrvale ning tekitab hulganisti vaidlusi, mille keskel saab jätta mulje, et töötegemine on kõva!

(Värskelt ilmunudki Postimehes "üllitis", mille järgi saab vaid öelda, "Jumal, kaitse Põlvamaad"....)


Neeme Sihv Üks küsimus on Värska, Võru, Räpina ja Pärnu suundade kohta. Täpsustada saate kommentaarides, milline suund teie jaoks olulisim.
Manage

 · Vasta · 1d
Kätlin Tammemägi
Kätlin Tammemägi Pärnu buss enam ei sõida?
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Peatus.ee andmetel enam mitte. Kuigi ei tohiks olla mingi probleem seda päeval kasvõi mitmel korral käigus hoida Vaja lihtsalt mingid liinid omavahel ühendada. Tõsi, kui seda teha, siis peatusi oleks üksjagu.
Manage

 · Vasta · 21h
Kätlin Tammemägi
Kätlin Tammemägi Njh sinna mitmeid aastaid ka kui hommikul veel sõitis ja õhtul tagasi. Õhtul läks buss ka Tõrvasse.
Manage

 · Vasta · 21h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Neid kõiki saak kombineerida ja mängida. Ning õnneks on ka näiteid liinidest, üksikutest, mis saavad olema ka piletita, näiteks Tarti ja Pärnu vahel. Nii saaks ka siin sama teha. Sest tegelikult on ta mõnevõrra aeglasem kui kiirliin ja eelkõige eesmärgiks kohalike lõikude teenindamine, näiteks Räpina - Põlva, kuid see, et liin on pikk, annab võimaluse ka pikad sõidud ette võtta.
Manage

 · Vasta · 21h
Heli Reinson

 · Vasta · 1d
Maia Voiko
Maia Voiko Tihedamat bussiliiklust Tartuga (vara hommikul ja hilisõhtul)
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Kui vara ja kui hilja ning kummas suunas?
Manage

 · Vasta · 1d
Maia Voiko
Maia Voiko 1. Siiani kahju kl.3.40 bussist Tartu/Tallinna suunas :)))

2. Kl.22.35 Põlva suunas

bussile oli võimalik saada, kui Tallinnast tulin kl.20.00 bussiga. 

3. Helesinine unistus - 
Põlvast Tartusse näiteks kl.21?

Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv 1. Siin võiks kunagi aidata see, kui taastuks (normaalsete hindadega muidugi ) rongiühendus Põlva kaudu Moskvaga. Iseenesest oleks see täiesti mõeldav. Aga juba kaugem tulevik. Eraldi bussi vaevalt, et pannakse.

2. 22.05 tuleb Tartust (Tallinnast) buss. 


3. Suur unistus!
Manage

 · Vasta · 1d
Maia Voiko
Maia Voiko 22.05 bussile enam kl.20 Tallinnast lahkudes ei saa. Varem Tallinnast - töö ei võimalda)))
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Nojah, see väljub ju Tallinnast varem. Aga 19. 57 rongile jõuaks?
Manage

 · Vasta · 1d
Maia Voiko
Maia Voiko Rongijaama jõudmisega Tallinnas mul kehvem lood. Kas see rong läheb Põlvani?
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Maia Voiko ,läheks ümberistumisega, kui tahaks. Vedaja Vahesaar OÜ peaks ju reisijatest huvitatud olema. Muuta oma liin 292 10-15 minutit hilisemaks ja läbida Tartu Jaama, see ei tohiks ju tänapäeval kahtlustki tekitada? Eraldi liini vast ei oleks maks...Kuva rohkem
Manage

 · Vasta · 21h
Helle-Kaja Rõbakova
Helle-Kaja Rõbakova Otepääga nt pühapäeva hommikul saab sinna ainult läbi Tartu
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Näiteks 9.40 Põlva - Otepää - Rõngu võiks sobida? Ka igapäevaselt? Või on igapäevaselt mittevajalik?
Manage

 · Vasta · 1d
Helle-Kaja Rõbakova

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Sellega saaks siis ka Tartu poolt tulija Paluperas ümber istuda Rõngu sõiduks. Ja hädakorral ka Otepää poolt tulija Valga suundale sõiduks.
Manage

 · Vasta · 1d
Anu Kolk
Anu Kolk Võru ja Pärnu.
Manage

 · Vasta · 1d
Valve Olen
Valve Olen Põlva-Valgesoo-Ahja-Tartu, kunagi isegi oli. Hommikul ja õhtul tagasi vastas suunas. Egas Põlva vald ei koosne üksnes Põlva linnast, ka mujalt soovivad inimesed Tartusse, liiati kui osa busse enam ei peatugi
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Samas on ju Valgesoo kaudu ja edasi Ahja kaudu üpris otse? Ning ehk olekski loomulik, kui liinid ei keskenduks niivõrd sinna ja tagasi, kui võikski liine ühendada ja tagadagi just nimelt sellised liinid?
Manage

 · Vasta · 1d
Tiina Möller
Tiina Möller Ahjalt hommikul tööle saab, aga pärast tagasi enam mitte.
Manage

 · Vasta · 1d
Valve Olen
Valve Olen Ma motelsin lõunaajal ja õhtul tagasi.
Manage

 · Vasta · 1d
Tiina Möller
Tiina Möller Mina mõtlen töölkäivate inimeste peale, või nende, kes tahaksid käia, aga pole võimalik.
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Elementaarseim ehk siis minimaalseim võimalus oleks 3 korda päevas. Mis aitaks niivõrd-kuivõrd kooli ja töölesõidul kui ka lühemaajaliste sõitude puhul. 
Ahja saaks muidugi ühendada ka lühemat ja säästvamat teed pidi, aga seda juhul kui
a) Vastse - Kuu
stes peatuks 5 rongi päevas
ja
b) sealne perroon toodaks üle bussijaama juurde.
Hädakorral saaks seda teha ka Kiidjärve Jaama kaudu. Sest on loogiline et igast punktist suht paralleelseid liine käima panna ei saa
Manage

 · Vasta · 1d
Valve Olen
Valve Olen Kuidas need vanemad inimesed selle rongiga ja Tartu perooniga hakkama saaks.
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Valve Olen , väga hästi, enam ei ole vanade rongide aeg. Mure paraku on selles, et Vastse-Kuustes on perroon väga halva koha peal. Aga ametnikud oma viga ei tunnista. Tegelikult peaks ehk ne4nde kulu ja kirjadega perrooni õigesse kohta toimetama. Aga seda ei saa lootagi, see niisama jutujätkuks.


Heidi Heidi Vajalik küsitlus! Tundub, et tihedamast rongiliiklusest tunnevad paljud puudust.
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Vallavolikogu esimees soovis ju arvamusi.
Manage

 · Vasta · 1d
Heidi Heidi
Heidi Heidi Tahaks loota, et antud küsitlusest on reaalselt kasu, inimeste arvamusi võetakse päriselt kuulda ja olukord paraneb.
Manage

 · Vasta · 22h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Heidi Heidi , ma tahaks ka loota! Lootust ei tohi kaotada. Vähemalt on siin võimalus kuulda võtta.
Manage

 · Vasta · 22h
Valve Olen
Valve Olen Kogemused näitavad, et ei tasu väga uskuda, et rahva arvamusega arvestatakse.
Manage

 · Vasta · 16h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Jah, näitavad küll. Ja mul on neid kogemusi vast rohkem kui ühe valla inimestel kokku. Aga siiski on mul ka kogemusi, kus arvestatakse. Sest ollakse ise ka inimesed, mitte kuivad ametnikud.
Manage

 · Vasta · 5h
Tarmo Rebane
Tarmo Rebane Miks pole pandud Põlva-Kanepi bussi liiklus?😭
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Saab ise lisada.
Muuhulgas oleks see seotud ka võimalusega Kanepi kaudu jätkata Otepää - Palupera suunal.


Ema Ene
Ema Ene Ihamaru Krootuse Kambja
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Sarnane valik linnukese tegemiseks olemas. Aga täpsustus väga hea!
Manage

 · Vasta · 1d
Anu Paide
Anu Paide põlva-ihamaru-krootuse-tartu ning tagasi ka samal marsruudil, nõnda, et hommikul väljumisega 8.00-9-00, tagasi tartust 16.00-17.00. Lõunakeskus võib ja ju olla ka.
Manage

 · Vasta · 1d
Ema Ene
Ema Ene Anu Paide kohalikud Krootuse elanikud,mu nooruspäevade kaaslased leinavad seda liini taga...
Manage

 · Vasta · 1d
Anu Paide
Anu Paide Ema Ene Krootusele ja tagasi Põlvasse, normaalsetel aegadel, seda ju praegu pole...
Manage

 · Vasta · 1d
Ema Ene
Ema Ene Anu Paide ei ole jah ja näen nende vaeva,et arvutiga suhtlen,siis sedasi soove edastan
Manage

 · Vasta · 1d
Neeme Sihv
Neeme Sihv Anu Paide selle suuna bussi kohta avalik kiri tehtud, tõsi, siiski väljumisega kl 6.50 ajal umbes. Aga oleks vaja ka hiljem?
Manage

 · Vasta · 21h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tagasituleku kohta tookord jutuks polnud kahjuks.
Manage

 · Vasta · 21h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Aga huvitav on see, et kui hommikuti keeldutakse mingit paralleelset liini käima panemast rongiga, siis õhtul on see olemas?
Ja huvitav on ka see, et Tartust Saverna kaudu Võrru sõidavad bussid 18.15 ja 18.30. Miks? Kas siis üks neist ei võiks Krootuse kaudu Põlvasse minna?

Manage

 · Vasta · 21h
Ema Ene
Ema Ene Neeme Sihv väga õige mõte!seda on tarvis...
Manage

 · Vasta · 21h
Merike Tigas
Merike Tigas Põlva- Tallinn 6.30
Nagu nostalgija aga on vaja.

Manage

 · Vasta · 1d
Christiine Lepp
Christiine Lepp Just. Tallinna hiljemalt 09.30, jõuaks kooli laupäeval kaugõppesse😎
Manage

 · Vasta · 23h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Igor Taro hiljuti teatas sellest, et liin 99i on L ja P käigus. Tõsi, see pandi käiku nii, et rongile ei jõuaks ja seega ka mitte u 9.35 Tallinna.
97a aga samuti ei läbi Tartu raudteejaama. Eks siin ole ka Taro kolleegi Laidre käsi mängus.
Nii et paljutki saaks, aga enne peavad paljud inimesed töö ära tegema.
Manage

 · Vasta · 22h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tõsi küll, peatus.ee andmetel peab liinile 99i Põlva linnas kõmpima, sest bussi pole. Ja soovitust, et see alustaks jaamast, muidugi kuulda ei võetud. Küllap kogemata. Ükskord inimlikud sõiduplaanid tulevad niikuinii.
Manage

 · Vasta · 22h
Anu Paide
Anu Paide KINDLASTI
Manage

 · Vasta · 1d
Liivi Maran
Liivi Maran Põlva -Tallinn võib ju olla,aga mina isiklikult eelistan Tartust mugavama bussiga edasi sõita,kus ikka saab filmi vaadata,muusikat kuulata ,sudokut teha jms. ning kus on wifi. Ümberistumine pole ju mingi probleem!
Manage

 · Vasta · 23h
Kaja Kerner
Kaja Kerner kõigile ei meeldi ümberistumine, see on ka mõningane aja kulu ja asjatamine - seega võiks ikkagi Põlvast otse Tallinna ka saada
Manage

 · Vasta · 23h
Karmen Kalinina
Karmen Kalinina Sellele võiks siis olla näiteks lahendus mugava bussi näol mis sisaldab wifit ja muid vajaike asju :)
Manage

 · Vasta · 23h
Liivi Maran
Liivi Maran Poleks paha,aga minule sobib nii ka.😃Peaasi,et liikuma pääseb. Ja 3-4 × päevas Põlva-Tartu-Põlva oleks väga OK. Maakonnaliinide teemas ei oska kaasa rääkida.
Manage

 · Vasta · 22h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Eks palju sõltugi eelistustest ja sellest, kuhu täpsemalt teises linnas jõuda soovitakse jne. Ümberistumine on alati ebamugav ja ka ajakadu, korralda seda siis nii hästi kui tahad. Aga ka need võimalused peavad olema ja erinevaid mooduseid pidi.
Manage

 · Vasta · 22h
Margis Kerner
Margis Kerner Kui siin oli suur teema selle hommikus bussiliini kadumises ( oli vist 6.40? ) ja põhjendus on , et rong läheb samal ajal, siis ma eelistaks siiski bussijaamas ümber istumist , mitte rongiga tartusse sõita ja siis ümber istuda .
ehk siis ... kuna rongi
liiklus on olematu , seepärast juba eelistaks bussi ja teine variant, et kuna mina ei ela põlvas, siis tulen ma tavaliselt autoga ja jätan auto põlvasse , seega see, millega ma põlvast stradin, siis sellega ma peaksin ka põlvasse tagasi saama ... ehk siis , kui sõidan bussiga, siis ainult bussiga ja kui rongiga, siis ainult rongiga ... aga võib olla on mu soovid liiga suured O:)
Manage

 · Vasta · 21h · Muudetud
Neeme Sihv
Neeme Sihv Margis Kerner , ei saanud praegu aru. Põlvas ümberistumist, milliselt bussilt? Ja kuhu sõitmiseks peaks Tartus ümber istuma?
Manage

 · Vasta · 21h
Margis Kerner
Margis Kerner Neeme Sihv Tartus ümberistumist .... et Tallinnasse saada
Manage

 · Vasta · 21h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Margis Kerner ei ole miskid suured. Tartus saab aga ka Tallinna rongile ümber istuda. Aga selge see, et rongiliiklus saab olla valik, kui see on tihedam. Ja teine asi, olen korduvalt ametnikele ka rääkinud, et bussid peaks enamjaolt ka Põlvas rongijaama läbima. Tuletasite mulle meelde olulise toetava asjaolu, et vahel minnakse ühega ja tullakse teisega, Aga kodu või ka auto ootab ju seal, kus oli see hommikul!

Ja kui saad Tartus Põlvasse tulles raudteejaamas ka mingitel aegadel Põlva bussile ümber istuda, siis seegi toob tagasi ka raudteejaama...

Manage

 · Vasta · 21h
Juta Kund
Juta Kund Liivi Maran, 3-4X päevas on selgelt ülivähe. Normaalne on nii 9-10 bussi päevas mõlemal suunal. Isegi praegu peaks neid busse umbes sellisel hulgal liikuma aga probleem on mõningate kellaaegadega.
Manage

 · Vasta · 21h
Liivi Maran
Liivi Maran Mida rohkem,seda uhkem.Ma lihtsalt liiga harv bussisõitja.See peaks olema miinimum .
Manage

 · Vasta · 20h
Juta Kund
Juta Kund Liivi Maran ega asi ei peagi uhke olema, siis määraB ikka see, et nõudlus ja vajadus on. Esimene buss 5.25 see sobib nendele, kes soovivad Tallinna vm. suunal varakult edasi sõita. Järgmine buss 7.15 on neile, kes lähevad 9-10.00ks tööle või siis arstile aga sealt vahelt ongi üks buss puudu, millega 8.00ks tööle ja kooli saaks. Edasi väljuvad bussid 8.00, 8.35 ja 10.00 ning siis jääb jälle selline suurem vahe ehk siis 13.05 on väljumine. Jne. Peab ütlema, et pealelõuna liigub busse isegi üsna tihedalt.
Manage

 · Vasta · 20h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Vahe ca 10-14 on paljudes kohtades omaette probleem.
Manage

 · Vasta · 20h
Tiina Järve
Tiina Järve Mäletan bussi(väljumisaega enam ei mäleta,vbl oli 6,55) ,mis läks Põlvast OTSE Tallinna, Tartut ei läbinud. Kiire ja mugav. Oli kohe valge inimese tunne.
Manage

 · Vasta · 20h
Tiina Järve
Tiina Järve :D Tartu bussipeatust ei läbinud,servakest ikka, peatus oli Lõunakeskuse juures.
Manage

 · Vasta · 20h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tiina Järve , just mõtlesin, et kuskil seal peatus peaks ikka olema, siis jumekam
Manage

 · Vasta · 20h
Heidi Heidi
Heidi Heidi Margis Kerner, Sõltub inimestest, ühed eelistavad bussi ja teised rongi. Kuna busse liigub rohkem, siis rongireisijad on väikeste valikuvõimaluste tõttu kehvemas seisus. Praeguse küsitluse järgi soovib kõige rohkem vastanutest tihedamat rongiliiklust.
Manage

 · Vasta · 18h · Muudetud
Margis Kerner
Margis Kerner Seda ma ju ka mainin et rongiliiklus pòlvas on olematu ... kui mul oleks palju rohkem valikuid rongiga tartusse saada ja tagasi ,kui ohtul tuleb tartust pòlvasse vaid 1 rong (parandage kui ma eksin ) ... siis on seda ikka väga vähe ... ja valik lausa puudub ...
Manage

 · Vasta · 18h
Margis Kerner
Margis Kerner Loomulikult sòidaks ka mina rongiga ,kui ma saaks valida ,millal ma saan tartust õhtul tagasi ja veel hullem ,kui ma tahaks tallinnast òhtul rongiga polvasse
Manage

 · Vasta · 18h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ongi vähe, lausa häbemata vähe! Ja ometi, mitte miski muu kui tahtmatus pole selle põhjuseks! Vähe sellest, hea rongiliiklus võimaldaks ka maakonnaliine paremaks muuta ja samas ka raha kokku hoida!


Karmen Kalinina
Karmen Kalinina Võru ja räpinaga oleks tore kui oleks tihedam bussiliiklus :)
Manage

 · Vasta · 23h
Juta Kund
Juta Kund Ma leian sama, et Võru ja Räpina suunal peaks kindlasti paar bussi lisaks olema, eriti hommikul ennem kella kaheksat. Pärnu osas ei ole oluline. Põlva-Pärnu saab sõita ka ümberistumisega Tartus, vaevalt, et Põlva-Pärnu liini väga paljud igapäevaselt kasutaks aga Võru ja Räpinaga seovad koolid ja töökohad.
Manage

 · Vasta · 21h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ma usun, et Räpina - Põlva - Otepää - Tõrva - Karksi-Nuia - Pärnu buss oleks eelkõige lõiguti kasutamisel, aga võimaldaks siiski ka algusest lõpuni sõita? Ja võimalik, et see lubaks ka mõne kohaliku liini selle asemel ära jätta ehk siis neelaks tolle alla!
Manage

 · Vasta · 21h
Kadri Ugur
Kadri Ugur Protesteerin kogu selle küsitluse loogika vastu. Inimesed elavad ka mujal ja vajavad transpordivõimalusi ka nmäiteks Moostest või Ahjalt.
Manage

 · Vasta · 19h
Neeme Sihv
Neeme Sihv ?? Siin ongi nagu jutuks kogu Põlvamaa!?!? Ja küsitlused olemas ka Võru, Värska ja Valga lehtedel. Just nimelt on küsitluse eesmärk KOGU REGIOON! Seda peaks isegi amu saama kommentaaridest ja pakutud variantidest küsitluses!?!?
Manage

 · Vasta · 19h
Heidi Heidi
Heidi Heidi Kadri Ugur, Vajadusel saate ju teha ka omapoolsed ettepanekud.


Merlin Kirbits Mina eelistan Põlva-Tartu ja Tartu-Põlva kiirliine. Hetkel enamus õhtuseid Tartu-Põlva busse sõidavad läbi ka Taevaskoja ringi ning see võtab lisaaega. Väikese/väikeste lastega ning eakatel on üsna tülikas nii pikalt bussis istuda, et Tartusse arstide juurde/poodidesse ja mujale pääseda.
Manage

 · Vasta · 19h · Muudetud
Neeme Sihv
Neeme Sihv Selge see. Aga eks kõik oleneb ikkagi nõudlusest ja kui kiirliinide puhul sõitjaid napib (see lihtsalt näide), siis neid väga palju ka ei tule. Samas on tegelikkuses nii, et ka muudest kohtadest läbisõitvade liinide tihenemine toob sõitjaid, kes tagasisõiduks võivad kasutada kiirliine, nii et vastastikune "toitmine" toimib:
Aga unustada ei tohi, et kiirliinil on ka oma miinus - kuna peatusi ei ole, võib ka sõitjate arv väikseks osutuda. Hea on kui on mitmeid erinevaid lahendusi, ka kiirliine, millel 2 või 6 peatust näiteks.

Manage

 · Vasta · 19h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Aga see on ka üks põhjus, millest ÜTK-s aru saada ei taheta, miks on vaja taastada ca 6. 50 väljuv buss Põlvast, Sest 7.15 on täielik külavahebuss.ja ei ole sobiv enamusele põlvakatele.
Manage

 · Vasta · 19h
Ema Ene
Ema Ene no nii peps üks vanainimene ka ei ole,et ei suuda "haagiga" otsa taluda,saaks rohkem liikujaid ka kõrvalistest paikadest...
Manage

 · Vasta · 9h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Eks paraku peab sellega arvestama. Ääremaal, kui soovid ekspresse, siis peab pöörduma kommertsvedajate poole. Riigi ega ka KOV-i ülesanne ei saa olla esmajärjekorras panustada bussidele (ka rongidele), mis maksimaalselt rohkem peatusi vahele jätavad, vaid eesmärgiks on võimalikult paljudele liiklemisvõimalusi pakkuda. Aga loomulikult tuleb vahel vaadata asja ka kiiruse vaatenurgast ja KUS VÕIMALIK, pakkuda ka kiiremaid ühendusi.

Vaadake Tabiveret, millest palju juttu olnud. Mis on kasu sellest, et inimesed, sh vanurid, saavad Tabiveres pika päeva jalgu sirutada, aga ükski möödakihutav rong ei peatu!?

Manage

 · Vasta · 5h
Neeme Sihv
Neeme Sihv VAADAKE ÜLE LISAKS PAKUTUD VARIANDID JA HÄÄLETADA VÕIB NII PALJUDE SOBIVATE POOLT, KUI TEILE VAJA!
Manage

 · Vasta · 18h
Elvi Ilves
Elvi Ilves Toetan juba pakutud varianti: Põlva-Valgesoo- Ahja- Tartu ja õhtupoole vastupidises suunas.
Manage

 · Vasta · 18h
Anne Abiline
Anne Abiline Teate, Põlvamaa vajab eelkõige töökohti, sest töötus on kõrge. Selleks on vaja panustada ettevõtlusse, mitte visata kümneid tuhandeid bussirataste alla "tasuta" sildi all.
Manage

 · Vasta · 16h
Heidi Heidi
Heidi Heidi Anne Abiline, Ettevõtluse arendamine on loomulikult oluline, sest inimesed liiguvad eelkõige sinna, kus neil on vastavalt oma ametile võimalus tööd teha ja saada head palka. Valikuvõimalusi peab olema erineva haridusega ja ametialaste oskustega inimes...Kuva rohkem
Manage

 · Vasta · 7h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Heal ühistranspordil on omad miinused, sest võidaksegi pidada regiooni vaid magalaks. Aga teisest küljest, kui elanikke tuleb juurde, sest elukvaliteedi ühe osana on ühistransport hea, siis kasvab ju maksumaksjate ja ka klientide arv? Kui neid on rohkem, on rohkem lootust ja mõttekust ka ettevõtlusel? Ning kui ettevõtlus on hea, siis tuleb keegi kaugemalt ja jätab ehk Mooste Tervisekeskusesse või Põlva keskväljakule ka raha?
Manage

 · Vasta · 5h
Anne Abiline
Anne Abiline See tasuta ühistransport suurendab ebavõrdsust. Need inimesed, kes seda kasutada ei saa, maksavad ju ka ikkagi selle kinni. Palju loogilisem oleks teha tööl käimise kulud tulumaksust vabaks. Ka ökoloogiline jalajälg muutuks väiksemaks.
Manage

 · Vasta · 4h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Et siis rohkem bürokraatiat ja kulutusi? Ja et piletisüsteemide haldajad saaks kõvasti teenida vaid selle eest, et pileteid müüdaks?
Piletita süsteemi eesmärk on ikkagi kokkuhoid ja maaliinide säilimne. Ning mingigi mõttekus seal, kus rahvast vähe. Mingi ebavõrdsuse alge siin võib olla, aga see pole märkimisväärt. Pigem on see kaudne automaks.
Manage

 · Vasta · 4h
Anne Abiline
Anne Abiline Ma ei näe siin küll muud kui raiskamist ja kütuse põletamist. Selle arvelt ei jää ükski autosõit sõitmata, sest hommikul on vaja lapsed kooli/lasteaeda viia, enne kui ise tööle minna. Poes on vaja käia. Arstil on vaja käia... Kõik need sõidud tehakse ikkagi autoga, sest buss ei tule vile peale iga värava taha just sel ajal, kui inimesel vaja. Mina elan Aiastes, mul on võimalus sõita Põlvasse kolmap ja neljap hommikul umbes paariks tunniks. Või siis koolipäevadel õhtuti peale tööd. Aga mida ma seal siis teeksin? ja kuidas tagasi saaksin? Mil viisil aitaks see mul tööl käia? Valla keskusse, mis on 8 km kaugusel, saan ümberistumisega ja minek võtaks aega 1,5 tundi! Ma käiksin selle maa kiiremini ka jala. Loomulikult teen ma kõik sõidud autoga. Ja jäängi tegema, sest teisiti ei ole võimalik maal ellu jääda.
Manage

 · Vasta · 3h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Igasse kohta ja igal kellaajal ei saagi busse käima panna. ammugi siis vile peale värava taha tulema. See oleks küll kütuse põletamine ja raha raiskamine. Kuid hea on, et mõtted on üleval, ehk siiski midagigi õnnestub paremaks muuta. Paraku aga on meil nii palju kõrvalteid ja põikeid, et kui ka suunaks neist kõigist busse läbi, siis nagu ise ütlesite, kõige jaoks ei saa seda teha.

Samas jääb alati ka võimalus mõnikord kokku hoida. Kui laps tuleb Savernasse vm bussiga ja minnakse talle lihtsalt vastu. Mingite sõitude puhul vms.
Manage

 · Vasta · 3h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Pole ju isegi Kanepi ja Otepää vahel head bussiliiklust. Seda enam on raske suunata mõnda bussi kõrvalisematele teedele.
Manage

 · Vasta · 3h
Anne Abiline
Anne Abiline Just. Ja seda ma ju räägingi, et see suurendab ebavõrdsust veelgi võrreldes praeguse olukorraga metsade vahel elavate inimeste suhtes. Meie tahame ka midagi oma panuse eest vastu saada nagu suuremates asulates elavad inimesed taristu näol saavad. Aga meil on ainult maksmise rõõm ja see rõõm ainult suureneb kogu aeg. Varsti ei suudagi enam rõõmus olla, sest rõõmu saab juba liiga palju.
Manage

 · Vasta · 2h · Muudetud
Neeme Sihv
Neeme Sihv Alati tuleb püüda ka "metsas elavaid inimesi" toetada, see on selgemast selgem. Ma võiksin ka leida kümneid asju, mis mind justkui ebavõrdsemasse seisu panevad. Aga saan aru, et ainult ENDA peale mõtlemisega välja ei vea!

Teil on ka metsasolemise rõõm ja muid rõõme, mida linnas ei ole.
Manage

 · Vasta · 2h
Anne Abiline
Anne Abiline Just. Väljendab väga hästi riigi suhtumist maainimestesse. Tänan.
Manage

 · Vasta · 2h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Siis pakkuge lahendusi välja. Mingit imelikku suhtumist maaelanikesse siin ei näe. Sest nagu öeldud, igasse külasse busside lisamisel läheks kulud ebaratsionaalseks ning siis tuleks taas keegi, kes ütleks, et miks ma peaks kulud kinni maksma?

Aga muidugi võib pöörduda ka Igor Taro poole, tema ideed on arendada nõudeliine, ehk saab ta ka siin aidata.
Manage

 · Vasta · 2h
Anne Abiline
Anne Abiline Eelpool pakkusin lahenduse, mis looks võrdsed võimalused.
Manage

 · Vasta · 2h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ei näe selles mingit lahendust. Pigem raha kulutamise suurenemist.
Manage

 · Vasta · 2h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tulumaksust vabaks? Et kes siis sõidab säästvamalt bussiga, võidab vähem ja kes jätab suurema ökoloogilise jalajälje ja sõidab autoga, hoiab raha kokku?
Manage

 · Vasta · 2h
Anne Abiline
Anne Abiline Busside ökoloogiline jalajalg on kordades suurem kui tänapäevaste autode oma. Ilmselgelt on see dialoog kasutu. Ja pole viga, maainimene on alati ISE hakkama saanud ja saab ka edaspidi.
Manage

 · Vasta · 2h
Anne Abiline
Anne Abiline Muide, nt Soomes on tööl käimise kulud tulumaksust vabad.
Manage

 · Vasta · 2h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Mis ajast busside jalajälg suurem on? Vast ainult siis, kui reisijaid sees pole, aga piletita süsteem on üks aspekt, mis peaks aitama kaasa.'
Manage

 · Vasta · 2h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Soome saab endale ehk aga rohkemat lubada. Ning kui kalliks meil see kulude fikseerimine ja tõestamine võiks minna? Ehk oleks lihtsam normaalset palka maksta?




Võru.

4 comments:

  1. Võimalik, et mahupiirangu tõttu rohkem ei lasknud postitada, mõned olulised lisan veel siia.

    Valve Olen Mina, kuigi pensionär, olen nõus oma sõidud kinni maksma, tasuks selle eest, et ma saan vajalikul ajal vajalikku kohta. Ning peaks mõtlema ka sellele, et tasuta lõunaid ei ole, see raha tuleb kellegi või millegi arvelt. Võibolla Põlva linna sisene transport.
    3
    Manage
    Meeldib · Vasta · 3h
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Eraldi Põlva linnaliinid saaks vast kaotada küll. Vähemalt valdavas osas päevast. Maakonnaliine on küll ja küll ja need asendaks seda. Nagu ka Kanepi, Saverna ja Väimela suunalt tulevad bussid, mis sõidaks Jaamani või Laoni. Pakkudes seega ka võimalust inimestele lähemale koduuksele jõuda. Arusaamades kinni.
    Manage
    Meeldib · Vasta · 3h
    Katrin Sing
    Katrin Sing See, et maakonnaliinid linnaliinid yle võtab, pole kõige parem mõte. Nt mina ja minu laps sõidame kooli ja tööle Kauksist ning veel mõned aastad tagasi kui laps nn Metsakoolis õppis, siis Himmaste ja Jaama tn lapsed meie maakonna väikse bussi täis um...Kuva rohkem
    Manage
    Meeldib
    Meeldib
    Armastan
    Hahaa!
    Ohhoo!
    Kurb
    Vihane
    · Vasta · 1h
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Katrin Sing , siin tuleb asjale teistmoodi läheneda. Kui enamus maakonnaliine sõidaks läbi linna, ka Kanepi, Väimela ja Saverna poolt tulevad, siis oleks nn linnaliini tihedus nii suur, et vaevalt, et ükski neist ületäituvusega oleks. Tagasisõitu uuesti liinile saaks kohati alustadagi raudteejaamast, seega oleks ka teistpidi liiklus tihe.
    Manage
    Meeldib · Vasta · 57 milj.
    Katrin Sing
    Katrin Sing Olen vastusega rahul ja nõus. Eelpool kirjeldatuga tahtsin lihtsalt tähelepanu juhtida olukorrale, mis on olnud ja võib uuesti tekkida.

    ReplyDelete
  2. Kaidi Rämman Endisest Meeksi vallast ei saa kuidagi ühe bussireisiga maakonnakeskusesse Põlvasse. Kui selline liin käima pannakse, siis võiks vahepeatus olla Ahjal (või lausa Mõtskülas) - saaks vanaema lapselapsi hoidma:) Praegu peab ringiga Tartu või Räpina kaudu tulema ja sõidu peale kulub terve päev, kohal saab olla 2 h...:)
    1
    Manage
    Meeldib · Vasta · 7h · Muudetud
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv Nii hästi mina piirkonda ei tunne, kuid vaatasin ja mõtisklesin tükk aega. See, et maakonnakeskusega pole otseühendust, on ikka jama küll. Aga kas ei saaks siis tagada liini nt Põlva - Mooste - Mehikoorma - Räpina? Onju Räpinaga ühendus ja on Põlval Rasinaga, mis segab siis liine ühildamast?

    Ja andke andeks, aga siinkohal ma teeks võib olla natuke "külma" kellelegi, kuid kas ikka peab iga buss sõitma Tartuni, samal ajal kui Meeksi kandis omad mured? Ma taas räägin küll eeldusest, et Põlva suunal on korralik rongiliiklus, aga usun, et siin saaks vähema asustustihedusega piirkondades busside kilometraazhi kokku hoida ja ühendada kohti ikkagi rongide kaudu. Osaliselt? On ju võimalik sõita Räpina - Meeksi - Ahja - Vastse-Kuuste - .... ja seega piirkonna sees ühendusi parandada? Ning midagi pole parata, teatud juhtudel lihtsalt tulebki arvestada ümberistumistega? Paljuski see harjumuse asi. Kuid kui tahta midagi paremaks muuta, tuleb arvestada, et alati ei pruugi olla raha jalaga segada ning kokkuhoitava arvelt saab ehk hoopis võimalusi juurde pakkuda.... !
    Sorri, suure osa oma elust olen ma ise sellise ühistranspordi kasutaja olnud, töölekäimiseks (eriti kui nagunii keskm sõiduaeg 1,5 h) alati ei pruugi sobida, aga väga palju erineva eesmärgiga sõite saab tehtud: Ja ega siis Meeksilt Tartusse pole lühike sõiduaeg ja rongile minnes Vastse-Kuustes jääb sõiduaeg praktiliselt samaks.

    sellised mõtted lihtsalt
    Manage
    Meeldib · Vasta · 6h
    Virve Heering
    Virve Heering Ma mäletan lapsepölvest,Pölvast Mehikoormasse on kulgenud bussiliin,ja see kulges edasi Räpinasse ja edasi Petserisse öhtul ja hommikul kulges - varahommikul jöudis see liin sama rada pidi nii klella kaheksaks Pölvasse tagasi.
    1
    Manage
    Meeldib · Vasta · 4h
    Neeme Sihv

    Kirjuta kommentaar...

    Vali fail
    Urmas Ojala
    Urmas Ojala Oi, pagan! Meil on ju nüüd oma vallas ka sadam olemas - Laaksaare sadam! Äkki mõelda hoopis laevateede peale, et ühendus Pihkva, Narva, Värska, Räpina, Piirissaare, Helsingiga jne. ?

    ReplyDelete
  3. Merike Tigas Veel üks tähelepanek ja kogemus: Tallinnast Tartusse sõites 6.30 bussiga ei jõua 8.50 Põlvasse väljuvale Go bussile, tuleb oodata 1,5 h tundi Narvast Võrusse väljuvat bussi. Kui oleks võimalik 8.50 väljuva Go Bussi väljumise aega
    nihutada kas või 10 minuti võrra siis oleks tore.
    Manage
    MeeldibVeel reaktsioone · Vasta · 15 milj.
    Neeme Sihv
    Neeme Sihv See küll hea asi ei ole. Loodetavasti saab midagi muuta, aga siin peab juba nende kommertsvedajatega suhtlema ja siin võib tekkida olukord, kus konkurentsi tõttu aetakse sõrad vastu!

    ReplyDelete
  4. Tänaseks seis selline:


    Tihedamat rongiliiklust Tartuga? 432
    Voters for this option




    Tihedamat bussiliiklust Tartuga 287
    Voters for this option


    Bussiliini hommikul Põlva - Ihamaru - Lõunakeskus - Tartu? 171
    Voters for this option




    Busside Tartu - Põlva peatumist rongide ajal Tartu raudteejaamas? 118
    Voters for this option



    Bussiliinide lisamist Värskaga? Võruga? Pärnuga? Räpinaga? 106
    Voters for this option


    Piletita (tasuta) maakonnabusse
    +86

    Bussiliini varahommikul Põlva-Tallinn ja tagasi bussiliini 16.45 Tallinn-Põlva
    Voters for this option

    +74

    Maakonnaliinide peatumist Põlva linnas olevates peatustes alates Põlva Jaamast Põlva bussijaamani?
    +45

    Tihedamaks Põlva-Kanepi-Otepää
    Voters for this option


    +31

    Tihedamat liiklust
    Voters for this option

    +23

    Bussiliini Himmastest hommikusele kui ka õhtusele Põlva-Tartu-Põlva rongile.
    +17

    Bussiliiklus Läti Valka
    +15

    Põlva-Viljandi
    +14

    Maakonnabusside peatumist rongijaamades
    Voters for this option

    +13

    Perepileti 50% soodustust rongides
    +14

    tihedamat liiklust põlva- himmaste vahel
    Voters for this option

    +10

    Põlva-Puskaru-Tartu (mööda postiteed) ja tagasi
    +11

    Põlva- Valgesoo- Ahja- Tartu ja õhtupoole vastupidises suunas
    +9

    Lisada liini Põlva- Tilsi - Põlva ka peale kella 21:00
    +9

    Põlva-Kanepi- Võru
    Voters for this option

    +8

    Tihendada liini Põlva - Tilsi kella 12-13 ajal
    +9

    sõidujagamise legaliseerimist ja doteerimist
    +6

    Bussiliini Tilsi - Parksepa(Väimela) - Võru hommikul kooli-ja tööpäeva alguseks
    +6

    Tartusse minevad ja tulevad bussid võiksid peatuda enamasti ka Mammastes (Life juures) eriti just tagasi tulevad bussid (n. reisija soovil).
    +5

    Maakonnaliini bussipiletiga Põlvast Võrru (ja vastupidi) saabumise järgsel tunnil piletita sõidu õigust n.ö linnaliinil.
    +4

    Tartu - Kanepi -Võru liinil õhtul kella 21 - 23 vahel
    +3

    on demand teenuste sisseviimist
    +2

    hommikune Tartu-vastsekuuste-põlva. buss võiks kah lao tänavalt läbi sõita. kuna tööle minejaid on sinna kanti piisavalt.
    +1

    ReplyDelete