Blog Archive

Monday, February 26, 2018

Ettepanekud Kagu ja Valga ÜTK-le.


Selgitus:
Mõnda aega tagasi sai koostöös põlvakatega tehtud avalik kiri Kagu ÜTK-le, aga nagu arvata oligi, midagi asjalikku sealt vastuseks ei tulnud. Seejärel tehtud küsitlused FB-s, Valga, Võru, Põlva, Värska, Räpina ja Kanepi gruppides. Osavõtt oli aktiivne ja tulemused peaks andma analüüsimiseks mõtteainet piisavalt. Kagu ÜTK juht ja ka Põlva valla volikogu juht aga suhtusid asjasse leigelt. Isegi tolle kandi opositsioonipoliitikud on vait. Ühistransport ei huvita kedagi?
Kui aga vahel loed, kuidas keegi kirjutab, et tehakse "tööd läbi higi, pisarate ja vere" kohalike võimuses olevate asjade muutmisel, siis mina sellega ei nõustu. Ma ei tee neid kirju ega muud mitte kiusust ega õelusest, vaid selleks, et midagi muutuks. Kui aga kasvõi eheda näitena pole varsti 10 aasta jooksul suudetud pea üldse ronge ega busse siduda, siis .... see võiks lõpuks lausa marru jada! Sest on lihtsaid asju, millega peaks hakkama saama!? Ja kui Põlva eksmaavanem Taro, Võru linnapea Allas jt vaikivad või hoopiski süüdistavad sajas surmapatus majandusministrit, piletita ühistransport vm, samal ajal teisal rääkjides ise sidumiste jm vajalikkust, siis millega on ikkagi tegu? Asjatundmatusega? Hoolimatusega? Ükskõiksusega? Mis segab siis ikkagi asjadesse SÜVENEMAST? Kui ei saada asjade mõttest aru, siis võib ju alati küsida? Olen olnudki ALATI valmis koostööks. Kui aga aastate (mitte päevade, nädalate või isegi kuude) jooksul ÜLDSE paljud ametnikud ja poliitikud midagi ei küsi, siis pole siin taga muud, kui tõeline mittesobivus oma ametikohtadele. Ja ei peaks ehk ka valimistel kandideerima ning "helget tulevikku" lubama!?
Kuna Kagu ÜTK juhi sõnutsi suhtlusmeedia neid ei huvita (inimesed, oma inimesed ei huvita?), siis järgnebki sellele kiri ametlikke kanaleid pidi! Peaasi, ei maksa arvata, et vilets töötegemine päästab ettepanekutsest, ideedest ja kriitikast. Ei päästa, vastupidi, tuleb tööle hakata!
Tere!
Palun Kagu ja Valga ÜTK-l
1. Muuta liini 172 Antsla - Valga sõiduaega 5 min varasemaks, tagades ümberistumisvõimaluse Tsirguliinas rongile 333.
2. Muuta liini 172 Valga - Antsla väljumist 10 min hilisemaks, et tagada Tsirguliinas ümberistumisvõimalus rongilt 336.
3. Muuta liini 47 Võru - Obinitsa - Võru väljumist varasemaks 30 min ja pikendada Koidula jaamani, võimaldamaks ümberistumisi rongilt 382.
4. Muuta liini 96 Võru - Koidula 15-20 min hilisemaks, et tagada Koidulas sobiv aeg ümberistumiseks rongile 387.
5. Muuta liini 273 Obinitsa - Võru nii, et esimesena sõidaks buss Obinitsast Koidula jaamani, tagamaks ümberistumisvõimaluse rongile 381.
6. Muuta liini 24D Võru - Räpina väljumist 6 min hilisemaks, suunata buss Veriora Jaam peatusesse ja tagada seal seisuaeg 18.19 - 18. 25, tagades ristümberistumise rongiga 386.
7. Muuta liin 9 Räpina - Ruusa - Räpina 10 min varasemaks ja suunata läbi peatuse Veriora Jaam, tagamaks ümberistumisvõimaluse rongile 387.
8. Muuta liini 99I nii, et see alustaks sõitu Laost (Põlva Jaamast) kl 6.35 paiku.
9. Tööpäeviti lisada buss Himmaste - Põlva - Tartu (läbi Ihamaru-Karilatsi või Krootuse-Saverna), peatusega Põlva Jaam kl 6.40 - 6.46, tagamaks ristümberistumisvõimaluse ja viimaks Põlvast Tartusse jõudmise intervallaja noormaalseni  praegusega võrreldes, saabumisega Tartusse ca 8.00 (läbi Raja peatuse).
Tagasi sama liini pidi, koos Tartu Jaama läbimisega, tagamaks ümberistumisvõimaluse rongilt 212 ca kl 16.40.

10. Taotleda AS Lux Express Estonialt Kanepi peatuse lisamist liinile 720 Tartu - Võru - Luhamaa.
11. Tagada maksimaalselt maakonnaliinide peatumise rongide ajal Tartu Jaamas, näiteks liin 99H Tartust 19.40 jt
12. Tagada liinil 92A Ruusa Jaam läbimise, tagamaks ümberistumisvõimaluse L,P rongile 383.
13. Muuta bussipeatuste nimesid, tagamaks selgemat arusaama ümberistumiskohtadest, kirjeid bussiliinide kirjelduses ja lihtsustamaks otsinguid portaalis peatus.ee:
Rõssa asemel Orava Jaam või Jaamatee, Võiardi tee asemel Ruusa Jaam, samuti Tsirguliina Jaam, Veriora Jaam, Ilumetsa Jaam jne. Võimalusel lisada nimi alati ka bussiliini kirjeldusse.
14. Tagada bussiliin kõikide rongide ajal Värska spa - Ilumetsa Jaam - Värska spa, ristümberistumistega.
15. Leida võimalused bussiliinide käivitamiseks Tõrva - Otepää, läbi Mägiste Jaama ning Rõngu - Otepää (- Kuutsemäe) läbi Palupera Jaama sidumistega vähemalt 2 rongi puhul päevas. Ristümberistumistega.
16. Rääkida Vahesaar OÜ-ga läbi võimalus, et liini 292 aegu muuta veidi hilisemaks ja see läbiks Tartu raudteejaama, tagamaks ümberistumisvõimaluse rongilt 216.
17. Pikendada liini 31C Otepäält Palupera Jaamani, tagamaks ümberistumist rongile 335.
18. Muuta liini 36A Otepää - Põlva varasemaks ca 15-20 minutit ja alustada Palupera Jaamast, tagamaks ümberistumise rongilt 330.
Liin 36B ca 15 min hilisemaks, alustamisega Palupera Jaamast, tagamaks ümberistumise rongilt 332.
19. Liin 99B peaks alustama Tartu Jaamast, tagamaks ümberistumisvõimaluse rongilt 210.
20. Liin 95 Koidula - Võru tuua varasemaks, tagades Koidula Jaamas ümberistumise rongilt 382.
21. Võru - Tartu bussidel muuta liine nii, et need alustaks "teiselt poolt raudteed" (Kubija, Haigla vm peatusest) ja teeks peatuseid ka Võru linnas sees.
22. Põlvas pikendada võimalikult palju liine (Kanepi, Saverna, Väimela jt suundadelt) bussijaamast raudteejaamani. Seda muuhulgas ka selleks, et vahel kasutatakse P&S varianti, jättes auto raudteejaama, aga tagasi tullakse Tartust bussiga. Samuti annaks see reisijatele mugavuse saada maakonnaliinide bussidele võimalikult kodu lähedalt ilma ebamugavat ümberistumist linnaliiniga tegemata.
Võimalusel võiks muidugi suunata mõnedki bussid Himmasteni või isegi Ahjani? Nii oleks läbi linna sõit veelgi mõttekam?

23. Liin 2L Põlva - Räpina muuta võimalusel 20 min varasemaks ja suunata läbi Põlva Jaama tagamaks ümberistumisvõimaluse rongilt 382.
24. Võimalusel lisada buss Põlva - Räpina ca 18. 00 (sel ajal pikk paus), Põlva Jaam läbimisega, tagamaks ümberistumise rongilt 386.
25. Kaaluda võimalust muuta 78B Põlva - Mehitse veidi varasemaks ja suunata läbi Põlva Jaama, tagamaks ümberistumise mõistliku ajaga rongilt 386.

26. Liin 13 Otepää - Tõrva muuta võimalusel varasemaks, tagades peatuses Mägiste Jaam seisuajaga 5 min, ristümberistumised rongiga 334.
(Otepää - Valga vahel väga palju busse, kas neist ei peaks rohkemad suunduma näiteks Tõrvasse? Üldjuhul saab ju sellistel puhkudel sobitada aegu rongidega Mägiste või Tsirguliina jaamas, andes nii võimaluse ka ühenduseks Valgaga?)

27. Liin 25 Elva - Valga tagada seisuaeg peatuses Mägiste Jaam 5 min, tagamaks ristümberistumisvõimaluse rongiga 330.
28. Alustada ettevalmistustöid vigade paranduseks - Vastse-Kuuste rongipeatuse ületoomiseks bussipeatuse juurde.
29. Liin 2E Räpina - Põlva muuta 10 min varasemaks, tagamaks ümberistumisvõimalus Põlva Jaamas rongile 387.
30. Võimalusel panna liin 27 Antsla - Võru, väljumisega 8.30, käiku ka pühapäeviti (hetkel on sellel suunal busside vahel üle 8-tunnine vahe)
31. Valga - Hargla suunal on bussid rongidega seotud, kuid tagasisuunas mitte. Võimalusel peaks hommikune liin 5 olema 15 min varasem, samuti ka liin 376.

No comments:

Post a Comment