Selgitus:
Mõnda aega tagasi sai koostöös põlvakatega tehtud avalik kiri Kagu ÜTK-le, aga nagu arvata oligi, midagi asjalikku sealt vastuseks ei tulnud. Seejärel tehtud küsitlused FB-s, Valga, Võru, Põlva, Värska, Räpina ja Kanepi gruppides. Osavõtt oli aktiivne ja tulemused peaks andma analüüsimiseks mõtteainet piisavalt. Kagu ÜTK juht ja ka Põlva valla volikogu juht aga suhtusid asjasse leigelt. Isegi tolle kandi opositsioonipoliitikud on vait. Ühistransport ei huvita kedagi?
Kui aga vahel loed, kuidas keegi kirjutab, et tehakse "tööd läbi higi, pisarate ja vere" kohalike võimuses olevate asjade muutmisel, siis mina sellega ei nõustu. Ma ei tee neid kirju ega muud mitte kiusust ega õelusest, vaid selleks, et midagi muutuks. Kui aga kasvõi eheda näitena pole varsti 10 aasta jooksul suudetud pea üldse ronge ega busse siduda, siis .... see võiks lõpuks lausa marru jada! Sest on lihtsaid asju, millega peaks hakkama saama!? Ja kui Põlva eksmaavanem Taro, Võru linnapea Allas jt vaikivad või hoopiski süüdistavad sajas surmapatus majandusministrit, piletita ühistransport vm, samal ajal teisal rääkjides ise sidumiste jm vajalikkust, siis millega on ikkagi tegu? Asjatundmatusega? Hoolimatusega? Ükskõiksusega? Mis segab siis ikkagi asjadesse SÜVENEMAST? Kui ei saada asjade mõttest aru, siis võib ju alati küsida? Olen olnudki ALATI valmis koostööks. Kui aga aastate (mitte päevade, nädalate või isegi kuude) jooksul ÜLDSE paljud ametnikud ja poliitikud midagi ei küsi, siis pole siin taga muud, kui tõeline mittesobivus oma ametikohtadele. Ja ei peaks ehk ka valimistel kandideerima ning "helget tulevikku" lubama!?
Kuna Kagu ÜTK juhi sõnutsi suhtlusmeedia neid ei huvita (inimesed, oma inimesed ei huvita?), siis järgnebki sellele kiri ametlikke kanaleid pidi! Peaasi, ei maksa arvata, et vilets töötegemine päästab ettepanekutsest, ideedest ja kriitikast. Ei päästa, vastupidi, tuleb tööle hakata!
Mõnda aega tagasi sai koostöös põlvakatega tehtud avalik kiri Kagu ÜTK-le, aga nagu arvata oligi, midagi asjalikku sealt vastuseks ei tulnud. Seejärel tehtud küsitlused FB-s, Valga, Võru, Põlva, Värska, Räpina ja Kanepi gruppides. Osavõtt oli aktiivne ja tulemused peaks andma analüüsimiseks mõtteainet piisavalt. Kagu ÜTK juht ja ka Põlva valla volikogu juht aga suhtusid asjasse leigelt. Isegi tolle kandi opositsioonipoliitikud on vait. Ühistransport ei huvita kedagi?
Kui aga vahel loed, kuidas keegi kirjutab, et tehakse "tööd läbi higi, pisarate ja vere" kohalike võimuses olevate asjade muutmisel, siis mina sellega ei nõustu. Ma ei tee neid kirju ega muud mitte kiusust ega õelusest, vaid selleks, et midagi muutuks. Kui aga kasvõi eheda näitena pole varsti 10 aasta jooksul suudetud pea üldse ronge ega busse siduda, siis .... see võiks lõpuks lausa marru jada! Sest on lihtsaid asju, millega peaks hakkama saama!? Ja kui Põlva eksmaavanem Taro, Võru linnapea Allas jt vaikivad või hoopiski süüdistavad sajas surmapatus majandusministrit, piletita ühistransport vm, samal ajal teisal rääkjides ise sidumiste jm vajalikkust, siis millega on ikkagi tegu? Asjatundmatusega? Hoolimatusega? Ükskõiksusega? Mis segab siis ikkagi asjadesse SÜVENEMAST? Kui ei saada asjade mõttest aru, siis võib ju alati küsida? Olen olnudki ALATI valmis koostööks. Kui aga aastate (mitte päevade, nädalate või isegi kuude) jooksul ÜLDSE paljud ametnikud ja poliitikud midagi ei küsi, siis pole siin taga muud, kui tõeline mittesobivus oma ametikohtadele. Ja ei peaks ehk ka valimistel kandideerima ning "helget tulevikku" lubama!?
Kuna Kagu ÜTK juhi sõnutsi suhtlusmeedia neid ei huvita (inimesed, oma inimesed ei huvita?), siis järgnebki sellele kiri ametlikke kanaleid pidi! Peaasi, ei maksa arvata, et vilets töötegemine päästab ettepanekutsest, ideedest ja kriitikast. Ei päästa, vastupidi, tuleb tööle hakata!
Tere!
Palun Kagu ja Valga ÜTK-l
Tagasi sama liini pidi, koos Tartu Jaama läbimisega, tagamaks ümberistumisvõimaluse rongilt 212 ca kl 16.40.
Võimalusel võiks muidugi suunata mõnedki bussid Himmasteni või isegi Ahjani? Nii oleks läbi linna sõit veelgi mõttekam?
26. Liin 13 Otepää - Tõrva muuta võimalusel varasemaks, tagades peatuses Mägiste Jaam seisuajaga 5 min, ristümberistumised rongiga 334.
(Otepää - Valga vahel väga palju busse, kas neist ei peaks rohkemad suunduma näiteks Tõrvasse? Üldjuhul saab ju sellistel puhkudel sobitada aegu rongidega Mägiste või Tsirguliina jaamas, andes nii võimaluse ka ühenduseks Valgaga?)
27. Liin 25 Elva - Valga tagada seisuaeg peatuses Mägiste Jaam 5 min, tagamaks ristümberistumisvõimaluse rongiga 330.
28. Alustada ettevalmistustöid vigade paranduseks - Vastse-Kuuste rongipeatuse ületoomiseks bussipeatuse juurde.
29. Liin 2E Räpina - Põlva muuta 10 min varasemaks, tagamaks ümberistumisvõimalus Põlva Jaamas rongile 387.
30. Võimalusel panna liin 27 Antsla - Võru, väljumisega 8.30, käiku ka pühapäeviti (hetkel on sellel suunal busside vahel üle 8-tunnine vahe)
31. Valga - Hargla suunal on bussid rongidega seotud, kuid tagasisuunas mitte. Võimalusel peaks hommikune liin 5 olema 15 min varasem, samuti ka liin 376.
KOMM suhtlusmeediast
ReplyDeleteÜhistranspordi teemal võiks pikalt pajatada. Oma kogemusest võin öelda, et kui sa elad maal ja ei oma autot või siis on viimane remondis, on elu üks suur põrgu.
Mina liigun Võrumaal igapäevaselt Külaoru ja Võru vahet. Minul on vedanud, bussipeatus ei ole väga kaugel – kõigest 1,5 km. Samas puudub peatuses paviljon ja ka pink. Vihmaste, tuuliste ja külmade ilmadega väga ebamugav. Vastseliina ja Võru vahel liigub busse normaalselt ja graafik enam-vähem, v.a 12.00-14.00 vaheline aeg. Siis elu seisab ja midagi ei liigu. Aga töölkäimiseks eelistan ikkagi autot, miks? Sest võidan ajaliselt. Iga päev jõuan 45 min varem koju. Kui elad linnas või ka siis maal keskküttega paneelmajas, siis see 45 min ei olegi ju hullu, aga kui sul on väikene talu, mis vajab kütmist ning lisaks ka näiteks mõned linnud loomad, siis iga minut on hinnas. Hetkel sõidavad maakonna liine ka väikesed bussid, kui peaks olema väike laps käruga ja neid satub ühel ajal mitu bussi peale tulema, siis asi hukas, sest vankrid ei mahu bussipeale ning väikese beebiga on ka väga halb bussis sees liikuda, sest need on nii kitsad, poekottidegagi on raske bussis liikuda.
Hulluks läheb asi minu jaoks siis kui peaksin ühistranspordiga soovima sõita Võrust kaugemale. Tartusse sõitmiseks kulub aega 2h ja 5min, Tallinnasse sõitmiseks 5h ja 12min, kuurortlinna Pärnu 5h ja 2 min. (kohale jõuab 21.10). Kui on vaja kohale jõuda päevasel ajal siis sõidukuluks 6h ja 20 min. Arvake ära kui vahva oleks mul oma kolme lapsega (4 a, 7 a ja 11 a) sõita bussiga Pärnusse külla vanaema juurde. Minu emal ja isal ei ole autot ja selletõttu ei ole ema ja isa juba üle aasta meil Võrumaal külas käinud, sest bussisõit on nii pikk ja väsitav (elavad Pärnus).
Mida oleks vaja teha? Kindlasti peaks iga inimene saama normaalselt liigeldud oma maakonna piirides. Leian, et nii mõneski piirkonnas oleks lahenduseks nõudepõhiline teenus. Järgnevalt peaks olema erinevate tõmbekeskuste vahel hea ja läbimõeldud ühendus, mis arvestab maakonna liinide ajagraafikuid ning lisaks ka rongiliiklust (kui see on olemas).
Igatahes tasuta transport ei ole lahendus! Rohkemat on vaja!
Vabaerakonnal on maaelu tundvaid inimesi, me teame kuidas elatakse Tallinnast, Pärnust, Tartust kaugemal.
Halda
Meeldib · Vasta · 54 min