Blog Archive

Monday, February 26, 2018

Ettepanekud Raplamaa KOV-idele ja Harju ÜTK-le.


Selgituseks:
Harju ÜTK tegeleb nüüdseks ka vähemalt osa Raplamaa ühistranspordiga, aga kuna nende FB lehele ei saa ettepanekuid teha (saad kohe bloki, sest tööd kardetakse hirmsaste), peab tegema ikka ametlikke kirju. Ja nii lähebki.

Peamine, mida on vaja Raplamaal teha, on busside ja rongide sidumine, kõige olulisem on see Raplas. Hetkel on see isegi üpris lihtne, sest Hansabussi "baas" asub raudteejaama lähedal. Seega, kõik bussiliinid, vähemalt need, mis ajaliselt klapivad rongidega, peavad läbima või lausa alustama raudteejaamast (peatuse nimega tulevikus RAPLA JAAM). Alustada saaks sealt siis Maidla, Hagudi ja Kodila suundade bussid, läbida Kehtna ja Ingliste suundade bussid. Vaid Märjamaa ja Raikküla suundade busside puhul tuleb kaaluda, mis on mõttekam. Arvestades, et baas asub raudteejaama kandis, tundub, et alustamine ja lõpetamine peaks olema just seal?
lisaks ajavõidule ja mugavusele tähendab see ka seda, et Raplas endas on võimalus suuresti võimaldada inimestel pääseda maakonnaliinidele võimalikult oma kodu või ka töökoha ja kooli kähedalt, nagu ka lähemale erinevatele asutustele ja kauplustele.

Kui aga paljude aastate jooksul pole suudetud jaamast läbi suunata rohkem kui vaid mõni buss ja pole ka aru saadud, et bussijaam äärelinnas (sarnaselt Põlvale, Võrule jt) ei ole tänasel päeval enam lahendus, siis miks midagi ei tehta?


 Tere!


UUED BUSSILIINID
RAPLA.
Liin 10 vajab muudatust 10. detsembrist. Väljumine L,P Pihalist 10 min varem, et jõuda Kohila jaama 8.46, jõudmaks rongile 032, välj Tallinna 8. 57.
Buss jätkab sõitu ning suundub Raplasse jõudes (läbi Mahlamäe?) Rapla jaama 9. 50. Rong Tallinna väljub 9.55.
Tagasi väljub Rapla jaamast 16.27 (kõikidel nädalapäevadel), oodates ära rongi 267 ja jõuab Kohila jaama 17. 34. See säilitab võimaluse jõuda nii Tallinna bussile kui rongile.

Ka oleks väga oluline kaaluda võimalust, et sama liin väljuks Kohila jaamast E - R 20 minutit varem (Aespa liiniga klapiks?), 7.30 ja jõuaks sedaviisi Rapla Bussijaama 8.30 ja otse edasi Rapla Jaama 8.35. Rongid Tallinna, Pärnusse ja Viljandisse väljuvad 8.41.
P peaks liin 10 jõudma Rapla Jaama paar minutit varem ja just nimelt Jaama, mitte teeotsa! Rongid Tallinna ja Türile väljuvad 19. 22. Teistel nädalapäevadel tuleb sama liin pikendada Rapla Bussijaamast OTSE Rapla Jaama, jõudmaks samadele rongidele.

Liin 18

Juhul kui liinilt 18 ei jõua Rapla linnaliiniga rongile 268, tuleks ka siin kaaluda otse Jaama sõitmist. Samas võiks seesama buss asendadagi linnaliini, sõites ise raudteejaama ja sealt tagasi linnaliinina?

Liin 8

Seoses sõiduplaani muutusega tuleks kaaluda võimalust, et liin alustab Rapla Jaamast (linnaliinina?) 12.25, läbi Mahlamäe ja jätkaks Rapla Bussijaamast 12. 35. Eelkõige tänu sellele, et rong 263 0n varasem ja Hagudis puuduvad ümberistumiseks ootetingimused.

Tuletan meelde, et on vaja muuta ka peatuste nimed, vältimaks segadusi tulevikus:
Rapla Raudtejaamast saab Rapla Jaam
ja Rapla Jaamast Rapla Jaamatee.
(Sama siis kõikide bussipeatuste kohta, mis asuvad raudteejaamade juures)

Ja palun tagada info kõikides bussipeatustes ning Rapla ja Kohila raudteejaamade infotahvlitel.
Lisaks tuleb vaadata üle kõik maakonnaliinid, mis sobivad otse või väikeste muudatuste toel rongiaegadega ning suunata need (võimalusel läbi Mahlamäe) raudteejaamani. Nii ka soovitatavalt Märjamaa - Rapla bussidega. Tihendamist vajaks ka bussiliiklus Järvakandi suunalt Lelle Jaamaga.
Rapla - Pärnu.
Kuna Pärnu rongiliiklus kaob, tuleb selle asemel tagada nn rongbussid Lelle - Pärnu. Täpsemalt:
Üks võimalus on rongbuss, millega saab Lelles või Raplas ümber istuda rongile. Pärnumaa ametkonnad (mõni) arvab, et 2 sellist bussi päevas oleks piisav. Mina ei arva, sest see on hullem kui absurd. Minimaalne variant saab olla näiteks selline:

Pärnu                        5. 55     7. 49      11. 01      12. 48     17. 05     19. 23****
Vändra         5. 57*    6. 52     7. 46      11. 58      13. 45     18. 02     20. 20
Eidapere       6 .17    7. 12      8. 06     12. 18      14. 05     18. 22     20. 35
Lelle jaam s  6. 32   7. 27     8. 21     12. 33      14. 20     18. 37     20. 50
Rong             6. 37     7. 32     8. 26     12. 38      14.24      18. 42     19. 21
Lelle jaam v. 6. 40    7. 35      8. 30                     14. 27     18. 45
Kehtna ***    6. 55     7. 50     8. 45                     14. 42     19. 00
Rapla jaam
Rapla            7. 15     8.10       9. 05**                 15. 02   

* E-R
** edasi valitud lõigul, nt Rapla-Järvakandi, tagasi Raplast 10. 35 (kui pole vaja puhkepausi)
*** Võib sõita Keavani, tagasi rong Keavas 19.46, sel juhul väljuks buss Keavast ca 19. 52, mitte 19. 35 Kehtnast, vaid juba sellevõrra hiljem.
**** V. a. L

Rapla               7. 25      8. 30     10. 35                           16. 20
Rong Raplas                                                                    16. 28
Rapla jaam                                                                       16. 32
Kehtna             7. 35                    10.50                            16. 40      19. 35
Lelle jaam s.    7. 55     8. 55      11. 10                           16. 55      19. 52
Rong Lelle         -         9. 00       11. 14                             -            19. 56    20. 56****
Lelle jaam v.    7. 56     9. 03      11. 17.      13. 15          16. 56      20. 00    21. 00
Eidapere          8. 11      9. 18      11. 32       13. 30          17. 11      20. 15    21. 15
Vändra             8. 31     9.38       11. 52       13. 50           17. 31     20. 35    21. 35
Pärnu               9. 28     10.35      12. 50       14. 47          18. 28     21. 32


Sõiduajad praeguse rongiplaani järgi ja umbkaudsed. Andke palun vigadest teada!
Nagu ka sellest, kas ja mis ajal peaks Järvakandist vm saama bussiga Lelles rongile.

Osaliselt saab ehk sobitada olemasolevaid liine, nagu Vändra - Pärnu, Eidapere - Rapla jne. Kindlasti peaks olema tagatud ka peatus Raekülas, et Kilingi-Nõmme ja Ikla suunalt saaks ümber istuda. Mis sest, et mitu ümberistumist pole mugav, aga parem pool muna kui tühi koor.

Peatused liinil (üldjuhul):
Pärnu bussijaam, Raeküla, Paikuse, Sindi, Tori, Selja, Mannare, Aluste, Vändra, Ellamaa, Eidapere, Lokuta, Lelle jaam, Rõue, Kehtna, Kaerepere tee, (Rapla jaam), Mahlamäe, Rapla Bussijaam.
Tootsist läbipõige lisab sõiduajale 10 min.
Rongide sõiduplaani muutumisel peab ehk lisanduma mõni Lelleni (Rapla asemel) sõitev rong.

Selline tihedus tagaks PAREMAD sõiduvõimalused, kui võimaldas rong. Ratturid muidugi välja arvatud, küll aga on vaja tagada, et vähemalt 3-4 lapsevankrit saab bussi võtta.

Koogiste jääb kahjuks kõrvale, kuid ehk saaks loota paarile bussile päevas Järvakandist Kärusse? Muidugi on raskem neid sobitada mõlemalt poolt ümberistumistega seostada.

Muidugi peab arvestama veel mitmete aspektidega, nagu perearsti, apteegi jm külastused Kehtnas (Eidaperes), seetõttu võib olla vajadus pakutud varianti muuta


Lugupidamisega

******************************
30. 04. 18

Kompaktsuse mõttes lisan siia ka Keila suuna mõtted. Nüüdseks teada, et piletita ühistranspordi vastased said, mida soovisin. Õiguse ise otsustada, mis ja kuidas. Kahjuks ei saa endiselt olla kindel, et ÜTK-s töötavad tasemel spetsialistid, kuigi nad ise armastavad seda rõhutada. Vaatame või Harju ÜTK-d.
KEILA.
Keila jaama juurde on tehtud bussipeatus, aga seda ei läbi ükski Tallinna suunduv bussiliin, sisuliselt peatuvad seal vaid Keila linnaliinid. Ometi on seegi mugavus ja vahemaa oluline, kas tulla bussilt rongile peatuses Keila Raudteejaam või Jaama. Kusjuures, täpsuse huvides peaks needki peatused olema standartsed kogu eestimaa peatustega. Tähendab, raudteejaama peatuse nimi peaks olema KEILA JAAM ja Jaama peatusel (KEILA) JAAMA TEE. Sellest peaks siis alustama.

Liinivõrku tuleb hakata ümber kujundama kõikidel suundadel. Huvitav on vaadata isegi Paldiski busse. Näiteks väljub rong Paldiskist 9.53, buss tp 9.55 ja nv 10.00. Järgmine rong aga 10.55. Või väljub rong 14.19, buss 14.30. Millal toimub järgmine ühendus? Alles... 15.44! Ja selliseid vahesid on mitmeid. Ehk võiks väljumised olla ikkagi enam-vähem sünkroonis? Ning arvestada ka sellega, et Keila JAAM peatuses peatuks ka need bussid ning üksiti saaks ka Keila - Tallinn või Riisipere - Tallinn rongidega siduda? Ja kas ikkagi KÕIK bussid peavad sõitma Tallinnani? Pole vahet, kas need tulevad Paldiskist, Padiselt või Nõvalt? Võib olla on Harju ÜTK-l olemas ka statistika, aga midagi asjalikku selle kohta ei kuule kuskilt.
Hiljuti leidsin, kuidas ühe inimese mure oli seotud bussiühendusega suhteliselt inimtühjas kandis. Metslõugu küla. Sealtakudu sõidab E-R liin 149 ja reedeti ka 712 Haapsalust. Kindlasti peaks Haapsalul (Taeblal,  olema Keilaga rohkem ühendusi. Nii ehk peakski lähtuma sellest, et kõigepealt Nõva - Tallinn busside asemel oleks ainult Nõva - Vasalemma Jaam - Keila Jaam. Sisuliselt on praegu Nõvalt Tallinnaga ühendus 3 korda päevas. Selgelt vähe! Kas buss peaks sõitma Nõvalt Keilani või Vasalemmani? Soovitavalt Keilani. Sest, me ei tea hetkel, kustkaudu soovitakse sõita ja kui palju. Ehk saab sobitada busse nii, et saab Vasalemmas ja / või Keilas ümber istuda rongile, mõistliku ooteajaga kuid samas siiski nt Paldiski - Tallinn bussile? Või miks mitte ka nii, et Padise - Tallinn buss sõidab küll mingitel aegadel, aga ... praeguste Keila - Tallinn busside asemel!? Jah, ümberistumine on alati ebamugavavõitu. Kuid kulud on ka olulised ning samas võimalus valida. Sest ei sõida kõik Balti jaama, vaid sõidetakse ka Haaberstisse ja Nõmmele!

Igal juhul saaks sellesama raha eest minimaalselt 3 bussi asemel Nõvale 6 bussi! Või Padisele 6 asemel 12!?
Tegelikult polegi ehk neid nii palju vaja, kõik sõltub ikkagi asjaoludest. Aga seesama Metslõugu küla? No aga paneme siis 6-st bussist 3 Nõvalt Harju-Risti ja 3 Variku - Kuijõe kaudu sõitma? Vasalemma või Keila jaamani.
Ärme unusta ka seda, et küllap sõidetaks ka puhkama Nõvale või hoopis Perakülla? Ehk siis needsamad bussid alustaksidki Perakülast?

https://www.loodusegakoos.ee/kuhuminna/puhkealad/nova-puhkeala/nova-kulastuskeskus

Igal juhul on siin mõtteainet kuhjaga! Seda enam, et siis hetkel ei saa Padise suunalt mugavalt ei Nõmmele, sauele ega mujale Keila-Tallinna vahel.



5 comments:

  1. Kesse krt viitsib lugeda????
    tervitused kehtnast. käin raplas konsumis tööl oma autoga. saan hakkama. mdea kelle eest võitled siin

    ReplyDelete
  2. Tänud!

    Sinu ja enda. Teiste ja keskkonna. Mõistuse ja riigi.
    Raplasse hea käia ehk, aga on ka teisi. Ja mõistlik on, et kui sõidavad bussid-rongid, siis mida rohkem reisijaid, seda mõistlikum ju. Mis me omi raha tühjade eest ikka anname, onju?

    ReplyDelete
  3. Vaatan siin Kaiu ja Kuimetsa sõiduplaane. Võiks ju eeldada, et inimestel oleks hea meel, kui liin 5, väljumisega Kaiust 6.55, sõidaks läbi Mahlamäe Rapla Jaama, jõudes rongile 042 ja kell 8.40 oleksid siis Tallinnas?
    Liin 7, Kuimetsa - Kaiu - Ingliste - Rapla peaks siis väljuma igapäevaselt ja pool tundi varem või hoopiski hiljem? Sest linna saamise võimalus ka päeval oleks ju oluline?
    Liin 5, Kaiust 13.32, kui suunduks samuti edasi raudteejaama, siis ka sellega jõuaks juba praeguse sõiduplaaniga rongile. Nende puhul oleks boonuseks ka see, et saaks peatuse ka Mahlamäel?

    Tallinna poolt. Liin 7, Raplast 9.00, võiks võimalusel väljuda 15 min varem, LÄBIDA Rapla Jaama ja nii saaks hommikuselt kiirrongilt sellele istuda.

    Kelle 12 Raplast väljuv buss, kui seda nihutada ei anna, võiks siis ehk Arankülast suunduda Hagudi Jaama ja võtta sealt reisijad rongilt (12.09) ning edasi siis Juuru kaudu?

    Samamoodi saaks 13.30 bussiga, kui see veidi hiljem väljuma panna. Lõppude lõpuks see lisanduv sõiduaeg on ju köömes, võrreldes sellega, et Juurust Kuimetsani ja Vahastuni saaks rongidega sõita?

    Muide, kunagi oli kõne all ka Aranküla rongipeatus, aga see raudges huvipuuduse tõttu. Igatahes muutnuks see võimalusi paremaks, tõsi küll, kiirrongid seal vaevalt peatuks.

    Raplast 15. 15 väljuv buss peaks ka läbima Jaama ja seega rong sobivalt olemas. 18.15 väljuv buss alustaks Jaamast ja ka siin rong olemas. Nii et kõik on puhtalt ametnike taga kinni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mu arvamus:
      Kaiust äripäeviti 6.55 Raplasse ja Raplast pääseb rongiga 7.49 Tallinna, mis jõuab 8.40 Tallinna.
      Aga samast läheb Kaiust 6.50 Kosele buss ja ümberistumisega väljub Koselt 7.35 ja Tallinnas Balti Jaamas on buss 09.15. Ülemistel on umbes 8.45.

      Võiks olla lõunane liin Kohila - Purila - Juuru - Kaiu - Juuru - Purila - Kohila.

      Tallinnast väljub rong Kohila 13.11 ja Kohilas on 13.52 ja Kohilast võiks buss väljuda 14.00 ja Kaius on 14.50 ja Kaiu Väljub 15.10 Kohila poole ja Kohila jõuab 16.00 ja rong väljub Tallinna 16.06 ja Tallinna jõuab 16.46.

      Delete
  4. Veel üks oluline võimalus, mis arnaneks omaaegse Tallinn - Juuru - Kaiu bussiga. Üks põhjusi, miks ka lõunane buss kadus, oli ehk seegi, et Prillimäe jt kohtade inimesed hakkasid kasutama Kohila Jaam - Järlepa - Rapla liini, kuigi tõsi küll, see on käigus hetkel vaid K ja R. Mul küll puuduvad andmed, aga minu teada erilist kasutust sel bussil peale Järlepat ei ole. Seega oleks täiesti mõeldav, et see ootab Kohilas rongi ära, sõidaks mitte ainult tööpäeviti vaid lausa igapäevaselt!!! Rong Tallinnast väljub 14.17, Kohilas ümberistumine ja buss suunduks Purilast edasi Juuru - Kaiu - Kuimetsa, jõudes Kaiu umbes 16.25 Sõit oleks küll ligi 2 tundi pikk, aga ikkagi oleks see võimalus?
    Teine võimalus oleks Järlepast suunduda Kaiu ja Kuimetsa peale läbi Mahtra, sellega võidaks ajas, aga eks kõik sõltu ikkagi sellest, kas peale Järlepat kuni Raplani on sõitjaid. Kuigi kahtlen. Seda enam, et siiani pole suudetud seda bussi isegi Juurust läbi sõitma panna.

    ReplyDelete