Blog Archive

Saturday, April 14, 2018

Jõgi on nagu elu, alguse ja lõpuga ja ükski hetk ei kordu enam. Vääna-Jõesuu.


Kunagi oli Vääna jõe algus Järlepas. Hiljem küll seda muudeti ja Järlepa järve vesi suunati Pirita jõkke. Aga ometi, ükskord tuleb jõuda ka lõppu!


Keilas sõitsime enne minema, kui Riisiperest rong sisse tuli.



Niitvälja.



Klooga.



Klooga jaama juures ka bussipeatus, aga busse ei paistnud. Peatus.ee näitab, et siit sõidabki päevas vaid üks buss! Muide, ka Keilast sõidab Keila-Joale vaid üks buss! Kui aga vaadata üldse Harjumaa bussiliiklust, siis On ikka mõttetult palju neid busse, mis kõikjalt üksteise sabas Tallinna välja sõidavad. Pole siis ime, et siin on riigi kulud ühistranspordile nii suured. Tegelikult saaks osa neist kahtlemata suunata rongijaamadesse, esialgu kasvõi tipptunnivälisel ajal. Kuid hoolimata aastatepikkusest poliitikute-ametnike jutust, et ronge ja busse vaja ühendada, tambivad ametnikud ikka kõike ühe malli järgi! Haabersti suund tõepoolest tohtutu liiklusega ja tänu läbimõtlematusele suurendatakse seda veelgi, bussidki sageli ummikutes.

Busside ja rongide ühildamine siin suunal on ülioluline veel ühe asja tõttu - PRAEGU PRAKTILISELT PUUDUB LOHUSALU KEILA-JOA JA LAULASMAA SUUNA INIMESTEL LIIKLEMISVÕIMALUS TONDI JA KEILA VAHELE JÄÄVATESSE PEATUSTESSE! Mis moodi peaks inimesed siis sinna sõitma, suure ringiga või?

Unustada ei tohi ka inimeste soovi kaugbussidele istuda ja selleks on vähemalt Haapsalu, Kuressaare ja Pärnu suunal parim võimalus Laagrini rongiga sõita.Või kardame kommertsvedajatele kliete juurde tuua?

Muidugi, murekohti on Keila kandis küllaga. Enamus maakonnaliine Keilas ei tule peatusesse Keila Jaam. Keilal endalgi puudub ühendus Keila-JoaKloogaranda sõidab vähe ronge, et sealt korralikku ühendust tagada. Aga on vaja! Ei ole mõtet kõiki busse Tallinnani lohistada, see annaks meeletut kokkuhoidu!

Kiiremas korras on vaja asuda bussiliinide ümbertegemisele. Mõnigi buss võiks sõita Keila-Joalt otse Keila Jaama, kuid rohkem siiski Kloogaranna ja ka Klooga jaamadesse. Praegu sõidab Kloogaranda vaid 3 ja tagasi 4 rongi päevas, nende puhul on vähemalt saabumisel õhtusel ajal võimalik kahelt rongilt normaalse ootamisajaga ümber istuda. Vastassuunas aga tööpäevade hommikul pika ooteajaga (puhkepäeval mitte), alates lõunast aga sisuliselt vaid ühele rongile hilja õhtul, varasemaga on ümberistumiseks aega vaid 2 minutit ja sellega ka ei jõua! Selgelt Harju ÜTK tegemata töö!

Sisuliselt peaks aga kõik Kloogaranna Jaam - Tallinn bussid (kümmekond päevas) alustama Klooga Jaam peatusest ja suunduma siis Keila-Joa peale, vastavalt vajadusele kas Kloogaranna Jaama sissepõikamisega või mitte. Seda enam, et muidu on bussid Keila-Joani üpris tühjad, seega tegu sisuliselt mõttetu kütusekulutamisega.
Ja kuigi Keila-Joalt Balti jaama sõidetaks vast endiselt rohkem bussidega, sest ajavõit on olemas, siis mainitud peatustesse Keila - Tondi lõigul on sõiduaeg Klooga jaama kaudu seda suurema ajavõiduga, mida lähemal asub vajalik sihtkoht.

Samal ajal ei tea Harju ÜTK tegelased, mis on arendamine, aga räägivad küll. Nagu ka Andrus Umboja - jutt ju õige, aga kas ikka piisavalt arusaama on?

 Reisijateveo küsimused on palju keerulisemad ja komplitseeritumad kui ainult tasuta bussisõit.

Ometi saaks liinivõrku hoopis koomale tõmmata!

http://www.harjuelu.ee/2018/04/19566/uhistranspordikeskus-selle-rahaga-pole-tasuta-maakonnaliiinid-voimalikud/




Suvitushooaeg pole veel avatud, aga mõned siiski sõitsid Kloogarannani. Ka jalgratturid. Eks siit ole ka ideaalne võimalus alustada piirkonnas sõitmisega.



Keegi oli ranna lähedal juba piknikku pidanud!


Treppoja enne suubumist merre.




Silla olukord pole kiita ja pole ka vald suutnud siiani randa külastatavaks teha. Või siis puhkajate jaoks mõnusaks, nimetagem seda kuidas tahes. Ehk peaks keegi siia väikese majutuskoha tegema, kus siis suvel ka korralik söögikoht oleks?



Üleeile olla siin kiirabi kinni jäänud ja seejärel ka päästeameti auto. Ei tea, kas tahtsid ka piknikku pidada?



Kauguses paistab Laulasmaa spa. Eks võimalus rongi ja bussiga sinnagi saada oleks oluline.





Ei näinud ühtegi kalapoegagi!








Rongi saabumisest bussi väljumiseni 35 minutit. Piisaks ju 10-st?



Mälestusmärk?






Tore tasku bussipeatuse jaoks. Aga kus on parkimiskohad?




Tee ääres parklaid leidus.




Kergliiklusteid kohati ka üpris palju. Küll aga mitte Keila - Joalt Türisalu suunas.


Omapärane, kuid sisuliselt mõttetu ootekoda.





Kaupluse juures parkla on, kuid siin pikemalt seisvate busside jaoks parkimiskohta mitte.



Keila jõgi. Vaade ülesvoolu...


....suplushooaja avajale....


.... ja allavoolu.




Eelmisest korrast, mil siiakanti sattusid on möödas nii palju, et ei mäletagi!





Vanal silla olnud tabalukud on pandud võrekasti.





Vaated on siin muidugi ilusad! 






















Edasi bussiga Türisalusse. Teedel oli näha väga palju rattatrenni tegijaid, aga ka arutuid kihutajaid leidus.


Türisalu.


Üllataval kombel polnud siin mingeidki istekohti!




Paaris kohas näha, et mingil hetkel vajub jälle kamakas merre!





Esimene liblikas lähedalt nähtud. Tuli ja maanus ilusti mu ette. Päeva-paabusilm.


Läksin mööda kallast Keila-Joa poole tagasi, et siis maanteed pidi taas Türisaluni jõuda.




Matkarajal isegi tualett olemas! Tõsi, paberit ei olnud...


Ilm oli palav, aga metsavarjus jalutades õhkas rannalt hirmsat külmust....




Suvel siin vist merd näeks üpris vähe. Vaade nimetu oja kaldalt.


Lõpuks jõudsin ka mereranda. 





Ristpardid ja jääkosklad.



Haigur.




Türisalu oja. Selle kallast pidi pöördusin teele tagasi.











Lapsuliblikaid oli muidugi palju.




Keila-Joal oli nii maakonna kui marsa sõidplaan, Türisalus vaid esimene, Vitis aga mitte kumbagi!











Mingi vana ojasäng vist.




Paistis, et tsiklimehed lihtsalt peavad parkla kõrvale parkima!?



Ja taamalt paistabki Vääna jõe suue.






Vääna jõgi jõuab lõpule.


















Aga ega ma polegi enam see, kes olin. Vanus tuleb peale ja eks ka töönädala väsimus. Ei tundunud ennast piisavalt hästi, et edasi kolada.



 

Kuid tundub küll, et Haabersti risti asemel pidanuks hakkama raudteed ehitama....

















No comments:

Post a Comment