Blog Archive

Monday, May 14, 2018

Bussiliiklus Tallinna ringteel?


 MAAKONDLIK BUSSILIIKLUS.
BUSSILIINID TALLINNA RINGTEEL.
Kuidas on bussiliinidega Tallinna lähiümbruses, nt Loo - Lagedi - Jüri - Saku - Saue suunal? Kas oleks sõitjaid?


Eliisa Õunamägi Kiili-Jüri suunast oleks küll huvitet..
Manage

 · Vasta · 22h
Krista Laasi
Krista Laasi Meie pere tunneb puudust bussiliiklusest Kiili-Jüri suunal (sh peatus Ringtee). Üks lastest käib seal 2x nädalas trennis, ise külastan sealset raamatukogu ja üpris tihti ka pakiauotmaate.
Saku-Kiili vahelist liini kasutaksime paar-kolm korda kuus seoses ennekõike võimalusega Sakust rongile minna /maha tulla maakoju minnes v sealt tulles. Kahtlemata palju mugavam võimalus kui Balti Jaamast.

Manage

 · Vasta · 21h · Muudetud
Neeme Sihv
Neeme Sihv Kindlasti oleks rongile minekul selge ajavõit. 
Muidugi, ka Jüri suunal peaks see tähendama võimalust jõuda Lagedi Jaam peatuseni. Kas ka Loo ja Lasnamäeni?
Manage

 · Vasta · 22h
Krista Laasi
Krista Laasi Lagedi jaam, Loo ja Lasnamäe ei mängi meie elus mingit rolli (Viljandi suunduvad rongid ei liigu sealtpoolt ja Lasnamäele pole eriti kunagi otsest vajadust bussidega seigelda)
Manage

 · Vasta · 22h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Samas tekib ehk mingi võimalus ümberistumisega Ülemiste - Balti jaama suunas sõita?
Manage

 · Vasta · 22h
Krista Laasi
Krista Laasi Selleks ei näe jälle vajadust. Kui Ülemistesse üldse lähen, siis pigem mingile suuremale šopingutiirule või autopesulasse ehk siis kindlasti autoga. Ringteelt Balti jaama saab 116 bussiga otse ja kiiremini kui Jüris ümber istudes. Kui autot peres poleks, siis oleks mõttel ehk jumet - Jüri-Tallinna suunal on bussitranspordigraafik palju tihedam kui Kiili vallas, st Ülemistesse vms saaks liikuda Jürist ka marsaga.
Manage

 · Vasta · 22h
Kalli Kalbre
Kalli Kalbre Kindlasti oleks
Manage

 · Vasta · 22h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Ning kui oluline siin võiks olla tasuta sõidu võimalus?
Manage

 · Vasta · 22h
Krista Laasi
Krista Laasi Kui oleks tasuta ühistransport ja SELGE arusaam, millal liiguvad olemasolevatel v võimalikel tuleviku-liinidel madalapõhjalised bussid (sisenemiseks/maha saamiseks lapsevankriga), siis ma väga hea meelega säästaks loodust ja jätaks oma suure pereauto tihti koju.
Manage

 · Vasta · 22h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Õige märkus. Ja tegelikult saaks seda ka lahendada. Sh siis bussihangete teostamisel, kus on määratud ära, mis tingimustele peavad bussid vastama. Aga see muidugi pikaajalisem, seda enam, et ametnikud on meil "väga pika vinnaga"!
Manage

 · Vasta · 22h
Krista Laasi
Krista Laasi Viimase lause kohta: Aamen

Kristiina Rannik Et sellest bussiliinist kasu oleks, peaks tema liikumissagedus olema samasugune kui 116 bussil, vaevalt, et trenni minev laps läheks 2 tundi varem bussiga Jürisse ootama. Samas sõitjaid on kindlasti vähe. Seega piisava sagedusega sõitev suur buss on tõenäoliselt utoopia, marsa on ehk võimalik. Tasuta sõit tuleb millegi arvelt ning karta on, et see on sõidusagedus - ja siis pole liinil kui sellisel enam väga mõtet, kui päevas 4 korda Kiilist Jürisse ja tagasi saab.
Manage

 · Vasta · 22h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Jah, sagedus üks olulisemaid asju. Kas aga sõitjaid poleks siis rohkem ja jaotuks ka erinevatele lõikudele, kui buss sõidab pikemat liini, nt Saku Jaam - Kiili - Jüri - Lagedi jaam? Reisijad ju erinevate vajadustega? Ning muidugi võimalusel ikka rongiaegadega seotult nii Sakus kui Lagedil ja pean muidugi silmas korralikku sagedust.
Manage

 · Vasta · 22h
Krista Laasi
Krista Laasi 2h varem Jürri valmis ei sõidaks, aga kui kasvõi 1 suuna, kas siit Jürri v Jürist tagasi saaks laps bussiga liikuda, oleks ka see suureks abiks. Üsna tülikas on põhimõtteliselt igal aastaajal 1 lapse trenni tõttu 2 pisemat autosse pakkida, Jürri sõita, seal molutada või hea küll, poetiirul käia ja pooleteise tunni pärast tagasi sõita. Aga meie enda valik ja lapse soov seal trennis käia, ei hädalda ka.
Manage

 · Vasta · 21h
Kristiina Rannik
Kristiina Rannik Pikema liini puhul on sõitjaid rohkem, aga busse ka rohkem vaja.
Manage

 · Vasta · 21h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Krista, väga täpne ja oluline jutt. Amatnikud käivad mu grupis ja kiristavad hambaid, aga selliste arvamuste kopeerimine sinna peaks isegi "lolli mõtlema panema"...
Manage

 · Vasta · 21h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Kristiina, kuid ühe raksuga tabatakse mitu kärbest.
Manage

 · Vasta · 21h
Kristiina Rannik
Kristiina Rannik No nõus ju, loomulikult on elanikul mugavam, kui saab liigelda ühistranspordiga ka ringteed mööda, ma lihtsalt arvan, et äriplaanina pole see eriti ära tasuv mõte, need bussid saavad ikka üsna tühjad olema. Kui riik rahakoti raudu avab (või siis asjaosalised vallad), siis on teine asi.
Manage

 · Vasta · 21h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Eks ikka peavad avama. Harju ÜTK möllab praegu hirmsal moel piletita ühistranspordi vastu, aga kui vaadata liinivõrku, siis paljudes kohtades lihtsalt ise a) laristatakse ja b) ei ole aastate jooksul üldse pead tööle pandud.


Ville Vallaste Sõitjaid oleks ikka. Marsa äkki toimiks. Tasuta sõit on mõttetus.
Manage

 · Vasta · 22h
Liina Hergauk
Liina Hergauk Väga oleks vaja Kiili-Jüri-Loo suunda. Tasuta pole vaja. Oleks midagigi, et lapsed saaks trennis käia.
Ja no tehnopargid ümber Tallinna - ammu oleks ka juba töökohtade pärast vaja. Meie perest käiakse Kiilist Loole tööle. On üsna keeruline logistika, kui peres on auto remondis vms.

Manage

 · Vasta · 21h · Muudetud
Neeme Sihv
Neeme Sihv Jah, igati nõus ka tehnoparkide koha pealt. Seega ka jõudmisega Laagri või Saue jaama!


Marko Pallav Kiili-jüri-tallinn
Manage

 · Vasta · 15h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Kas piisaks Ülemisteni?
Manage

 · Vasta · 12h
Marko Pallav
Marko Pallav Täitsa piisaks.
Manage

 · Vasta · 12h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Tore. Iga liini kavandamisel peab ka kilometraazhile ja kuludele mõtlema.
Manage

 · Vasta · 12h
Riina Makarova
Riina Makarova Ma usun, et ka vanematel inimestel oleks suur soov Jürri bussiga saada kuna seal ju kirik ja surnuaed. Ma usun, et paljude kohalike esivanemad sinna maetud...
Manage

 · Vasta · 15h
Marko Pallav
Marko Pallav Ja ka töö
Manage

 · Vasta · 15h
Rita Lepik
Rita Lepik Tunnen väga suurt puudust bussi järgi, mis liiguks Kiilist Tartu mnt kaudu Tallinnasse. Nt. Kiili-Jüri-Tln. Saaks liikuma nii Tln kooli kui Jürri trenni.
Manage

 · Vasta · 14h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Lõpp-peatus Tallinnas kus?
Jah, kindlasti on mõtet Kiilist pakkuda liiklust tallinna ka sealtkaudu.
Manage

 · Vasta · 12h
Rita Lepik
Rita Lepik Meie liigume Ülemisteni, nii et sellest meile piisaks. Edasi saaks ju ka trammiga
Manage

 · Vasta · 9h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Seda kindlasti, kuigi eks iga ümberistumine ebamugavus. Aga sõidetakse ju igale poole ka nii et otsebuss nagunii kõiki kohale ei vii
Manage

 · Vasta · 9h
Angela Rebas
Angela Rebas Kiili-Jüri suunal ehk isegi mõned korrad nädalas, kui bussiliiklus olemas, siis vaataks ka seal trennivõimalusi jne. Kiili-Jüri-Tln oleks kindlasti ka hea variant. Kiili-Saku varianti kasutaks ka, kuid tõenäoliselt pigem harvem, ehk kord-paar kuus. Tore, et mõeldakse ringtee liini peale :) Usun, et Kiili-Jüri suunal liikujaid oleks küll kui logistiliselt loogilised ajad bussil (ehk siis liitun eelkõnelejatega).
Manage

 · Vasta · 6h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Selge ja konkreetne

Kuidas asja võtta? Tundub lausa ebaloomulik, et tänapäeval keskendutakse vaid mingitesse keskustesse sõitmisele ja ristsuunalisi liine ei olegi!?

Ometi tundub, et saaks vägagi huvitavaid kombinatsioone rakendada. Näiteks, praegu olemas mõni buss liinil Vana-Pääsküla - Saku Jaam. Mis iseenesest tore ja osaliselt seotud ka rongidega. Aga kas nii lühikesel liinil on ikka suurem mõte? Oletagem, et ma soovin Sakust sõita Kiili või Kiilist Koole? Ei sõida keegi? Kahtlen, Tallinna lähiümbrus on nüüdseks nii segamini asustusega, et keegi krt ei tea, kuhu sõidetakse!

Paneme siiski bussi käima Vana-Pääskülast, ehk siis õigemini loodavast uuest peatusest Laagri Jaam!?


Peatus Laagri Jaam. Plats on, korraga mahub vähemalt 4 bussi seisma. Paremale kaadrist välja jääb linnaliinide peatus, vasakule kaugliinide peatus. Toitlustus olemas, ootetingimused siiski olematud.

Buss alustab Laagri Jaamast ja sõidab Saku Jaama, rongi ajaks. Saabub 3 min enne rongi ja väljub 3 min peale. Võtab suuna edasi, Luige - ( Sausti?) -Kiili - Jüri - Lagedi Jaam (võimalusel ikka seotuna rongidega ja väikese seisuajaga) - Ülemiste Jaam? Või hoopis Loo?
Mõtteainet on siin kõvasti, sest kindlasti soovitakse ju Kiilist ka Peetri kaudu Tallinna otsesõitu!? Kui mitu bussi peaks siis liinil sõitma päeva jooksul ning kuidas jätkub sõitjaid? Ah et selle liiniga osa sõitjaid jätaks rongiga sõitmata? Aga ehk on asjal siiski kaks otsa - osa reisijaid valivad rongi tänu juurdeveole? Ehk isegi AUTO ASEMEL?

Usun, et esialgu peaks olema vähemalt üks buss tunnis ja just pakutud liinil. See annab ka mingit aimu, kui palju oleks soovijaid Peetri kaudu sõiduks.

Võimalusi aga tekib tohutult, nii tööle, kooli kui huvitegevusega seotud sõitudeks. Lisaks saab ühenduse idasuuna rongidelt  Jüri ja Sõjamäe teel olevate ettevõtetega, Kiilu kandi inimesed saavad rongidele nii ida-, lääne- kui edelasuunal, sakukad idasuunal. Nagu Kiili inimeste arvamustest aimu saab, oleks ka nende laste jaoks oluliselt paremad võimalused!?

Jüri on ju ka teada-tuntud ettevõtete suure kontsentratsiooniga koht. Ja siiani ei ole suudetud näiteks Lagedi jaamast korralikku ühendust tagada!?

Laagri Jaam 5.55
Saku Jaam 6.11-17 (Rapla - Tallinn rong)
Kiili             6. 35
Jüri              6.50
Lagedi Jaam 7.05-11 (Aegviidu - Tallinn rong)
Ülemiste       7.30

Sõiduajad umbkaudsed. Tundub pikk? Palju oleneb muidugi peatustest, aga enamus sõite tehakse nagunii lühikestel otstel.Kiilist Jüri ja Peetri kaudu Ülemistele oleks sõiduaeg vast ca 35 min?

Muidugi raske on öelda, mis on mõttekam, kas keskenduda vaid Kiili - Ülemiste suunale või arvestada siiski sellega, et bussi eesmärk oleks ka ettevedu rongidele ehk siis rohkemate võimaluste pakkumine?






No comments:

Post a Comment