Blog Archive

Tuesday, May 1, 2018

Teadmisteri Harju ÜTK spetsialistidele.


Ära koba udus! leia rong!  Ametnike ees (kes just busside sõiduplaanidega tegelevad) on juba hunnik tarkuseteri, mis aastatega (peaks olema) kogunenud, aga asjad ei muutu teragi paremaks!


Balti jaamas pühade ajal ka R-kiosk avatud, loodetavasti mujal lastakse ikka inimestel ka puhata?


Miks valitakse sageli rong? Aga miks ei peaks valima sellise seltskonnaga?


Üritustele minek jpm ühistranspordiga peaks muutuma tavapäraseks võimaluseks ja trendiks.


 Üks nüanss ühistranspordis, mida sageli ei märgata. Tipptunnil on üldjuhul sõitjaid palju vaid ühes suunas. Selleks, et teises oleks sõitjate arv võimalikult suur, tuleb vaeva näha. Nii ka Haapsalu raudtee puhul, kui loodetavasti saab tuleval aastal sõita juba Turbani. Ja et Turbasse sõidetakse tööle rohkem kui Riisiperre, siis ongi ehk reisijaid rohkem. Veelgi rohkem oleks muidugi kui tuleval aastal saaks Ellamaani sõita! Ka bussidega on sama lugu, kuigi nendegagi saaks ju sõita Keila-Joale, Rummu, Padisele jpt kohtadesse puhkepäeva veetma. Aga nii palju mõtlemist on otsustajatelt raske oodata, kuigi neile seda juba mitukümmend korda selgeks tehtud! No kui ei noki, siis ei noki!
Aga muidugi on Turbas veel ka motomuuseum. ja Rohukülani jalgrattaga sõita on ka veidi lühem maa!



Raudteel on läänesuunal juba mitmendat aastat remont. Väga tore, kuigi selle käigus pidanuks (RB rahade arvelt?) kohe käsile võtma ka üheteelised lõigud Pääsküla - km89 ja Valingu - Keila. Aga asi venib ja venib ning eks tulevikus pannakse raha hoopis RB alla põlema!


Keilas "unustati" teine perroon ehitamata, aga vist ollakse siin lõpuks aru saadud. Tahaks loota, see selline harukordne juhus! Kui järsku parandataks oma vigu!



Kuid eurorahade eest tehti siin päris suur töö ära "rongide ühildamiseks muude transpordiliikidega". Isegi bussipeatus on suhteliselt heas kohas, kuigi tõsi, maakonnaliine pole ametnikud veel suutnud siia tuua. Need peatuvad endiselt vaid Haapsalu maantee ääres. Iseenesest mitte kaugel, kuid kindlasti peaks see muutuma. Eriti kui hakkavad paljud liinid lõppema või algama Keilas. On seda vaja? On jah! 

Küll aga on vaja jaamahoone ja ülekäigu piirkonda paigaladada suunaviidad kahe bussipeatuse nimega ja vahemaaga nendeni.


Muidu aga päris ilus. Jaamas kohvik ja õue peal kiosk, lähedal muide ka Peetri Pizza.


Ja lastele mängimise koht.




Ehk saaks ka selle vana ehitise renoveerida, et vähe mugavamates tingimustes ka turukaubandust arendada? Keilas vast oleks ikka turul potentsiaali?



Tõsi küll, jääb arusaamatuks, miks perroonilt rada esmalt kaugemale viib? Et siis peaks bussipeatusesse ikka suurema ringiga tulema?




Bussiootekorda on mahukas, aga taas mitte eriti inimesesõbralik. Igal ootekojal peaks olema seinad maani, nii et ei tekiks tuuletõmbust ja keerutavat tuult. Muidugi pole siin ka infoekraani.



Küll aga asume nüü põhiteema juurde. Esmalt lepime kokku, et ühegi bussipeatuse nimes ei kasuta sõna "raudteejaam"? Sest see on pikk ja ebamugav. See, praegu lausa nimetu (viimati oodatakse hanget?) bussipeatus siin peaks siis kandma nime KEILA JAAM. Praegune Jaama peatus aga siis (Keila) Jaama Tee. Nagu kõikjal üle Eesti. Mugavam bussisiltidel jm kasutada ning üheselt leitav ka peatus.ee portaalis jm.

Kuulsin, aga ma ei tea, kas õigesti, et Nõva busside puhul plaanitaksegi nende suunamist Tallinna asemel "poolele teele". See, millest olen juba aastaid ja korduvalt rääkinud. Kuid seda teed tuleb kindlasti minna. Aga kuidas? Üks idee on siis siin. Enamus Nõva, Padise, Keila-Joa, Paldiski jm bussiliine suundub kobaras Tallinna läbi Harku ja Haabersti. Selge, et otseliiniga sõita on mõnevõrra mugavam, kuid rahaliselt on see täiesti mõttetu kulutus. Nii ongi sagedamini sõites maksimaalsekspiiriks kaks ümberistumist ühes suunas. Nt üks kord väljaspool Tallinna ja teisel korral siis juba linnas linnatranspordile. Selle piiri puhul veel valitakse ühistransporti, kuigi oma negatiivne mõju sellel on ja nii ka jääb. Et aga mõju minimeerida, on vaja asi võimalikult mugavaks, kiireks ja sobivaks teha.
Liinid 146 Harju-Risti - Tallinn ja 145 Paldiski - Tallinn on siinkandis võtmeküsimuseks. Praegu osa Paldiskist algavaid liine sõidavad üheaegselt rongidega. Peaks igati püüdma saavutada seda, vähemalt väljaspool tipptunde, et Paldiskist tulev buss jõuaks Keilasse pigem üheaegselt Riisipere - Tallinn rongidega, seega tekiks Paldiski inimestel lisavõimalused rongidevahelistel pausidel ja lisaks veel ka ümberistumisvõimalus Keilas Tallinna rongile. Muidugi oleks hea, kui buss seisaks just peatuses KEILA JAAM veidi pikemalt (ca 6 min), nii et ka Riisipere suunalt tulevalt rongilt saaks sellele istuda, sõitmaks omakorda Harku suunas!? Alati pole see kindlasti võimalik, aga vahel siiski? See 5 minutit, mis sõiduajale lisanduks, oleks köömes! Tõsi, nagu ülevalt pildilt näha, saab perroonile ikka "suure kaarega" ja see võtab aega.

Omaette teema on veel siis see, et tipptunnivälisel (võimalusel ka tipptunnil) ajal ei peaks iga buss Tallinnani sõitma ja nüüd tuleb siinkohal valida, kummalt suunalt sõidab buss edasi, kummalt tuleb aga edasisõiduks siis tollele bussile istuda. Eks see sõltub paljuski busside täituvusest, nii et Keilasse (Paldiskist või Padise suunalt) suurema arvu reisijatega jõudev buss jätkaks sõitu, teine aga lõpetaks ja sellelt siis ümberistumised!? Kindlasti peab siingi arvestama sellega, et võimalusel olekski ajad sellised, et ümber saab istuda ka Tallinna suunduvale rongile. Keilas on selleks hea võimalus, sest rongiliiklus on tihe. (Kui depoo Pääskülast saaks paremasse asukohta, saaks rongiliiklust veelgi tihendada, aga seegi vana habemega teema juba).

Nõva busse praegu käigus sisuliselt kolm. Kas need sõidaks edaspidi Keilani või jätkaks sõitu edasi, ongi arutlemise koht. Tõenäoliselt oleks mõttekas just need lõpetada liiniga Keila Jaam peatuses, aga nii jällegi, et saaks istuda Paldiski - Tallinn (või ka Harju-Risti - Tallinn) bussile ja ka Tallinna rongile. Kokkuhoitud raha ja kilometraazhi põhjal tuleks siis lisada (Peraküla) Nõva liinile veel 3 bussi. Need võiks Nõvalt suunduda läbi Variku ja Kuijõe peatuseni VASALEMMA JAAM ja muidugi seotuna rongiaegadega. Ahjaa, kurrat küll, ametnikud "unustasid" tee remondi käigus ka SINNA bussipeatuse ehitamata! On see ikka võimalik? On ju sidumiste teemagi üleval juba üle kümne aasta, aga võib olla mureks see, et räägitakse rohkem moe pärast ja ükski ülevaltpoolt tegelane ei anna allapoole juhiseid, et seda ka TEGELIKKUSES peaks rakendama? Ma kirun küll, sest lihtsalt võtab kiruma! No ei saa ju olla aastast aastasse sama loll ja üle Eesti!? Aga no, pagan nendega, ehk leiame kellegi, kes paneb sellistele mõistuse pähe ja vead parandatakse? Seni aga süsteem ei toimi ja mõttetult kulutame ka raha!

Veel üks põhjus, miks peaks suunama bussid vähemalt esialgu läbi peatuse KEILA JAAM, on selles, et selgelt oleks tegu analüüsivõimalusega, kui paljud väljuvad seal (sest sealt istutakse rongile) ja kui palju sõidab edasi, nii on parem teha statistikat.

Kõikidel neil bussidel, mis seda peatust läbivad, tuleb liini kirjeldusse märkida selgelt peatus ehk nt HARJU-RISTI - KEILA JAAM - HARKU - TALLINN (BALTI JAAM).

Kuuldavasti loobuti Läänemaal lausnõudeliinidest ja Haapsalu - Nõva liinid jäävadki käiku. Siit nüüd omakorda küsimus - miks ei võiks need liinid ühildada? Vähemalt osaliseltki? Nii tekiks Peraküla ja ka ehk Rannaküla inimestele võimalus sõita Tallinna suunas ja vastupidi? Haapsalu - Nõva bussid küll käigus harva, aga kindlasti annaks midagi sobitada, see vajalik seda enam, et Vasalemma - Peraküla ühendus vajadus täiesti olema, ümberistumist silmas pidades. Variku kant võib küll tunduda inimtühjana, aga Kuijõe ühendused siiski mõttekad?

Kindlasti peaks kaaluma ka praeguse ühe Haapsalu - Keila - Tallinn bussi asemel vähemalt kolme bussi ja neidki Vasalemma jaamani. Neist kaks nt Haapsalu - Keila maanteed pidi ja vähemalt üks Risti - Piirsalu kaudu? Ning loomulikult igapäevaselt, sest Keila ei ole mingi kolgas, millel ei ole vaja ühendust Haapsaluga. Sõit Vasalemmani hoiab siin määratult kulusid kokku ja annab samas peale rongile istumise võimaluse ka mõne bussiga vajadusel Harku suunas sõita.

Muidugi tuleb samamoodi läheneda ka Keila-Joale. Tuues osa liine peatustesse KLOOGARANNA JAAM, KLOOGA JAAM ja KEILA JAAM. Üldse peaks juba ammu olema ametnikes ärganud kahtlus, kui vaadata liine, pea kõik selle kandi kohad omavad ühendust Hüüru, Harku ja Haaberstiga, aga praktiliselt puuduvad ühendused Saue, Lagri, Nõmme jt kohtadega! Ühenduseks ei saa täies mõistes pidada mitteklappivad sõiduvõimalusi, "kõndides"praegusest Jaama peatusest rongile või vastupidi. Näiteks saabub rong 545 Keilasse 13.40, buss väljub siiski üpris kaugest peatusest olenevalt nädalapäevast kas 13.36 või 13.41., järgmine saabub 14.42, samal ajal buss lahkub. Ning veel kord, seotud bussid peavadki läbima peatust KEILA JAAM, et sellega seotus oleks igale reisijale ka selge.

Paldiski poolt tuleb üks buss päevas, mõeldud "ääremaa jaoks" läbi Madise ja Karilepa ja .... ikka Tallinna välja!? Kas tõesti peab ka siin olema vaid üks buss, mitte mitu Vasalemmani? Või ei ole siitpoolt ka sõitjaid?

Lehetu - Turba - Tallinn on osaliselt kommertsliinide käes, aga loodetavasti kaob seegi mõttetu dubleerimine siis, kui Turba raudtee valmis. Eks juurdevedu sealt tuleb nagunii lahendada, aga kaob suht mõttetu tühisõidu osa Riisiperest Vana-Pääskülani. Küll aga on vaja muuta ära praeguse Nissi bussipeatuse nimi NISSI TEE-ks, et vältida igasuguseid segadusi. Ka portaalis peatus.ee.
Ning unustada ei tohi seda, et infoekraanide koht ei ole perroonil...

Keila ei ole muide ka suur linn, aga siiski ei ole keskmeks ehk sisuliselt ümberistumiskohaks mitte peatus KEILA JAAM, vaid hoopis Keila Kirik! Seega on ka sellega seonduvad ümberistumised praktiliselt võimatud, kui ei keskenduta ühele peamisele peatusele. Muide, sellistel puhkudel peaks praegu igas Keilas olevas bussipeatuses olema sõiduplaan ka teiste peatuste kohta.

Igal juhul on siin mõtteainet kuhjaga nagu ka kokkuhoivõimalusi, mis teisest küljest hoopis määratult paremaks asju muudab väga paljude jaoks! Ning viivitada nende asjadega enam ei tohi!




Muidu on aga Keilas tõesti tehtud palju ära ja ilusasti.Haljastust ehk võinuks veidi rohkemgi olla!



Söögikoht on vajalik enamuses rongipeatustes. Riik ja KOV-id peaks seda ka toetama. Soovitavalt koos ootekojana sobivana kinnisema katusealusega ja infokohana, kui vaja.


Vasalemma lähedus annab vist tunda, on palju paekivist hooneid. Mis saab alumisel pildil olevatest seintest, ei tea, aga tundub, et neid hoitakse. Vaade on igal juhul vägev!




Rongipeatus ei ole otseselt Jaama Tee peatusest kaugel, kuid mõnevõrra ebamugav on siiski.



Lihapood oli kinni, aga teises poes oli tõesti ka Nõmmiku talu juustusid müügil. Ja veel mõndagi väiketootjatelt. Rohkem aga Leedu jm toodangut.
Aga kellele siin küll suveniirid peale lähevad? Keila ju mingi turismimagnet ei ole?




Nädalavahetuse ühendusvõimalused on ikka häbematult kehvad! Seda enam peaks just nädalavahetusel pakkuma lühikesi bussiliine ümberistumistega Vasalemmas ja Keilas. Kuud nende puhul oleks suhteliselt marginaalsed, kasu aga määratu!

Ning väga huvitav on seegi, et tööpäevase lõunase rongipausi ajal ei sõida Jaama peatusest TALLINNA KA MITTE ÜHTEGI BUSSI, (Paldiski - Tallinn siit ju läbi ei sõida) vaid need väljuvad sisuliselt rongidega ühel ajal! Siinkohal oleks paslik meelde tuletada, et Saue jaoks on pidevalt olnud probleemiks bussiühendused ja seda eriti lõunase pausi ajal. Ometi saaks ju vabalt just sel, ajal suunata paar bussi Padise - Vasalemma - Keila - Saue - Tallinn suunale? Ning enne ja pärast pausi piirduda ümberistumistega Keilas! Muidugi vajadusel ka õhtusel ajal, aga mis peamine, see tagaks Saue bussi jaoks lõuna ajal ühenduse Keilaga, parema täituvuse ja kindlustunde, et sealne ühendus jääb alles! Veelgi enam, see annaks ühendusvõimaluse ka Vasamlemmale sel ajal


Aga siin poekeses (lõunamaalt pärit omanikud vist) oli vaid kuivatatud kala ja kängunud juur- ja puuvilju. Ei tundu nende ärid olema keskendunud ostjatele vaid eelkõige ikkagi rahale ning ka üpris viletsa kauba kallilt müümisele...




Rahapalee?



Vägev kivirist pargis.



Ja metsvindi pesa.


Ilusad siis paekivihooned aga ka omapärased puitmajad.



Liikvel isegi pühade ajal oli ka valla buss. Väga tore pensionäride jaoks.


Tallinnast väljasaamine ajamahukas, sõiduplaanide tegemisel sellega ei arvestata, seetõttu sageli hilinevad teel ka bussid ja võib arvata, et bussijuhid saavad kogu pahameele enda kaela...


Sõitjate vähesuse üle siin kurta ei saa.


Ei tea, kas rongipeatus pidanuks ka siia tekkima? Või on igal perekonnal siin 2 autot ja Keila kaugemale ei laiene? Või tegemist hoopis garaazhidega?



Tasuta sõita ei saa, pileti peab registreerima, mõned muudatused (peatustes ei olnud nende kohta SÕNAGI!) ja bussijuhtideks kutsutakse tööle.






Tore, et ka rattateid siin üksjagu, ka värskemalt juurde ehitatud.


Buss läbis ka Ämarit, kus mõned suured korterelamud.



Rummuski sõitjaid üksjagu. Aga kui vaadata portaalist Peatus.ee, siis saabki aimu kui vähe on arvestatud ümberistumistega. Bussid jõuavad sageli praegusesse Jaama peatusesse just mõni minut enne rongi väljumist ja ümber istuda ei jõua. Tuleb oodata järgmist rongi ja sageli on see aeg vägagi pikk! Aga ei maksa unustada, et vaid rongiga saab 12-sse peatusesse Keila ja Lilleküla vahel!


Rummul oleks kõvasti potentsiaali erilise majutuskohana!




Padise mõis ja klooster. 





Padise bussipeatus. Omapärane, aga ebaotstarbekas.


Aga ime mis ime, kell on olemas!




Vasalemma. Et raudtee remondi tõttu liiklus sassis, siis ei saa rongile. Ja ega nagunii ei saaks, sest bussid ju jaama ei sõida! Nii püüdsimegi peatada Elroni asendusbussi. Suured tänud, et peatus, kuigi sõiduplaanis seda pole. Ehk siis tuttav bussijuht või teenindaja aitas kaasa või siis lihtsalt inimlikud inimesed!?



Sõit Riisiperre. Laitse. Bussipeatus EI ASU LOOMULIKULT RONGIPEATUSE JUURES!





Mööda Laitse lossist.


Ja külapoest.


Ja Rally Pargist. Peaks siiagi kord tulema vaatama.


Sööma Mati Pubisse. Kuigi vahel pidavat teenindus vilets või pannkook nagu tallanahk olema, siis shaslõkil viga ei olnud. Sellise hinnaklassi juures aga ei tohiks üldse milleski vigu olla!?


Suurnokk-vint aga otsis oma sööke....








Turba poole vaadates veel töötegemist näha ei ole.


Aga Riisipere jaama suunal näha muudatusi!




Foto: Marnet Kokk.

















Riisipere jaama juurde pole ka 5 aastaga suudetud ühte bussiperroonikest teha! Ja bussid ei saavat seepärast ka peatuda. Saavad siis või ei saa? Muidugi, väga palju siin busse ka ei peatu ega hakkagi peatuma, sest kommertsvedajad seda vajalikuks ei pea ja kui ka raudtee valmis, siis seda enam. Aga seniks võiks ikka mingi kökats olla?



















Aga uskumatu, Vasalemmas UNUSTATI vist bussipeatus tegemata. Või kas see ongi nii uskumatu enam? Lihtsalt ametnikud ei suuda ka täna busside sõiduplaane koostades märgata ronge! Aga eks tegelikult see on ikka rohkem kui uskumatu! Sest kui ikka nii pikki aastaid räägitakse.... Tule taevas appi!





Vasalemmas pole veel ka teist treppi ja ülekäiku tehtud. 
Elronile käis aga ülejõu audioteavitus siiani, mitu aastat, ja eriti muidugi remondi ajal Vasalemmast väljudes. Küllap on see ääretult keeruline ja kallis!? Aga loodetavasti keegi ei istu tagumisse rongi, soovides Kulnas väljuda!?



Siin aga üliohtlik ülesõit ja see tuletab meelde seda, kuidas Eesti raudtee pidavat väga palju tähelepanu ohutusele pöörama! Signalisatsiooni asemel on siin aga vaid STOP-märgid ja seetõttu justkui peaks kümned ja kümned killustikuveokid iga kord peatuma!? Ning raiskama ka seetõttu väga palju kütet!?







Saue aga kasvab ja tõenäoliselt on aeg hakata mõtlema ka uuele peatusele Saue ja Padula vahel. Mitte Haapsalu kiirrongide jaoks muidugi.


Depoo aga ikka siin ja siia ta jääb...


 Vähemalt ühes rongipeatuses linnaliini peatus õige koha peal.


******************************

10.05.

Oli vaja vaadata sõiduplaane Juuru kandis. Lihtsalt naerma ajab! Juurust väljub Raplasse buss 10.45, järgmine alles 14.05. Sedagi vaid T,N,L.. Järgmine buss R kl 15.30 (E,T,K,N,L 10 min hiljemgi). Igati sobivalt, liin nr 6 ja sõidab läbi Ingliste. Jõuab Jaamatee peatusesse 15.53, rong sõidab minema 15.47....

Ei vaevunud Rapla MV vaeva nägema, ja ka Harju ÜTK "elab sisse" mõned aastad ning ka siis ei hakka midagi paremaks tegema? Selline Eesti siis....

******************************

11.05

Eelmisest kirjast Harju ÜTK-le on möödas mitu kuud, aga siiani muutusi ei ole. Pole midagi, saadame uue kirja!

Hoovõtt on kestnud mitu kuud, kuid see ei tähenda, et ei peaks asju meelde tuletama Harju ÜTK-le ja uuele vallavalitsusele. Nii väikesed asjad, mille eeltöö juba aastaid tagasi Rapla MV-s tehtud, ei tohiks nii kaua venida.
-------------
Tere!

Kuna Järlepa - Rapla ja Järlepa - Kohila bussidega pole siiani midagi tehtud, siis saab juurde lisada ka muid. Nagu sedagi, et enamus maakonnaliine peaks siis kas lõpetama, alustama või läbima raudteejaama peatust. Seda, mille nime ei ole ka veel muudetud peatuseks Rapla Jaam!

Liin nr 6 Juuru - Ingliste - Rapla, väljumisega R 15.30 ja E-N, L, välj kl 15.40, jõuavad Raplaa Jaamatee peatusesse mõned minutid peale rongi 242 väljumist. Seda ei saa kuidagi normaalseks pidada, seda enam, et osadel päevadel väljub eelmine buss Juurust enne kl 11. Lisaks ei peatu see buss ka jaamas.
Siit küsimus 1. Miks ei ole tänaseks seda liini seotud rongidega?
Liin 6 Juurust 7.16 ei läbi raudteejaama.
Liin 6, välj 8.35 ei läbi raudteejaama ja rongile sellega ei jõua, ehk on võimalik muuta?
Liin 6 v 18.55 ei läbi raudteejaama.
Küsimus 2. Miks siiani ei ole neid busse suunatud peatusesse Rapla Jaam
Liin 10, v 9.38,ei suundu raudteejaamani ja rongidele ümberistumiseks seega ebasobiv.
Liin 5, v 14.05 ei suundu raudteejaama, kuigi sobiks rongile ümberistumiseks.
Liin 18, v 16.48 ei suundu raudteejaama, kuigi ümberistumine oleks koheselt sobiv.
Liin 10 v. 18.55 ei suundu E-L raudteejaama ja P ei läbi raudteejaama, kuigi kõikidel nädalapäevadel oleks ümberistumine rongile 034 võimalik.
Liin 8, Raplast 7.20 ei läbi HAGUDI raudteejaama ja väljub napilt enne esimese rongi saabumist.
Liin 21 v. 7.45 ei alusta raudteejaamast, ümberistumine pole võimalik.
Liin nr 7 v 9.00 ei läbi jama.
Nagu näha on vahepeal pikk paus, kus ümberistumisi pole, ajad ei sobi ning teisalt on pikad ooteajad.
Liin 8, v 15.30 ei alusta raudteejaamast, ümberistumine pole võimalik.
Liin 18 v 15.38 ei alusta samuti jaamast, ümberistumine pole võimalik.
Liin 10, v 16.25 peaks väljuma varem, raudteejaamast. (Ma ei hakka lisama eelmiste ettepanekte linki, sest olete sellega kursis ja möödunud kuude jooksul ettevalmistustööd juba ära teinud).
Liin 8, v 18.15 ei välju raudteejaamast. Vastasel juhul oleks ümberistumine ideaalselt võimalik.
Liin 6, v 18.25 ei läbi raudteejaama, kuigi aeg sobilik

Tuletan teile ka meelde, et Rapla Jaamatee peatuses puuduvad normaalsed ootetingimused.

Teil on võimalik esimesena Eestis alustada tulevikutranspordiga, hoolimata sellest, et ideed pärinevad kaugest minevikust. Seejärel saab juba kogemustest lähtuvalt alustada muudatustega Harjumaal, mis siis muudaks tolle piirkonna liinivõrgu efektiivsemaks. Nagu Te teate, olen sellegi poolest juba Teile ettepanekud ära teinud ja alustuseks on need piisavad.

Juhin teie tähelepanu siin ka sellele, et Harju ÜTK ametnike jutt sellest, et piletita ÜT mõjub halvasti muudele transpordiliikidele on otsene häma, vastupidi, rongide ja busside koostoimimine kasvatavad mõlema täituvust ja muudab seega bussiliikluse mõttekamaks. Üldiselt on juba siinseidki ettepanekuid vaadates siililegi selge (nagu ütles keegi ÜTK juh, kus on vajakajäämise ja puudused ning millest on tekkinud. Igal juhul üks väga hea näidispiirkonnana sobiv koht nagu Juuru on väga halva kvaliteediga ühistranspordi ohver. Täiesti häbiväärne, et P kui paljud suunduvad tagasi linna ja inimesed vajavad ühendusvõimalusi, on Juurus käigus vaid 2-3 bussi!

Ettenähtud 30 päeva jooksul ootan muudatusi, mitte ainult vastust, sest tõenäoliselt peaks Teie asutuses töötavad asjatundjad olema valmis kiiresti möödunud aastate töö lihtsalt ära vormistama, mis Rapla MV alguse saanud!

Lugupidamisega
***************************



No comments:

Post a Comment