Blog Archive

Sunday, June 3, 2018

Roosikrantsi - Tartu - Põltsamaa - Puhu - Jõgeva - Tartu - Kärkna - Kehra - Tallinn 2.

Puhu Ristis üksjagu vaatamist.


Tore oli näha, et Tallinna suuna peatuses, ja küllap teisteski, olemas ka Põltsamaa suunaline info. Küll aga puudus seal Jõgeva suuna sõiduplaan. Igas peatuses neljast peaks olema kõikide suundade info!
Ja nagu mainitud teiselt poolt Põltsamaale saabuvatest bussidest peaks osa sõitma minimaalselt Puhu Ristini. Eri nädalavahetusel kui olukord Põltsamaalt siia pääsemisega alla igasuguse arvestuse.






Söögikohti siin mitu, siin majas olev küll pühapäeviti kinni, aga olemas ka teised võimalused. Hea oli aga näha, et siginenud siia Peipsi kala müügikoht. Loodetavasti saab ka info selle kohta enne risti üles, sh lahtiolekuajad. Et "asja" ei avastaks siis kui hilja! Ja see üks edu pantidest. Kindlasti siin kõrval aga ruumi teistelegi, olgu siis tegu maasikatega või ükskõik mille muu kohalikuga.

Aga poest võib isegi maale osta!





Hinnasilt küll vale, tegu oli rääbisega, aga ka latikas müügil.





Huvitav aga, milline see kirbuturg?


Jõgeva suunale ei jätku aga isegi mitte hädapärast ootekoda. Kuigi nagu eelmises teemas näha, tehakse lähedal erinevaid puitmajakesi.


Et bussini oli aega, õnnestus saada häälega Aidu (Kivioja) järve äärde. Rohkem siin , ka Kärkna ja Amme jõe kohta:



Siinne bussiliiklus tuletas aga meelde veel ühe nüansi piletita ÜT kohta. Küsisin bussijuhilt, kas noored sõidavad palju bussiga siia ujuma! Jah, sõidavad. Ja ka see on oluline kokkuhoid maapiirkondade elanikele, käsikäes siis elukvaliteediga!


Tore oli näha, et Aidu järve äärde üksjagu asju tehtud ja olemas suur parkla. Väga meeldiv tunne oli! Natuke isegi kripeldab, tundub hea koht olema teeäärse müügikoha jaoks....





Kas aga see bussipeatus kasutamist leiab, seda ma ei tea. Maju lähedal vähe, kindlasti peaks peatus, kas siis selle asemel või lisaks, olema järve juurde tee kõrval. Väga sobilik koos parklaga rekade jaoks. Sest siin on ju oluline ka neile võimaluse andmine, kasvõi suvel vette saada! Ujumiseks. Aga veel parem oleks, kui siin oleks ka kaev. Tualetist rääkimata. Kasutajaid ju rohkem kui üks sihtgrupp!?


Suhteliselt mõttetu ootekoda, nagu ikka. Kuid vähemalt vari ja ka piid olemas, ühel pool teed. teisele poole ... aga saaks istutada puid ja asju paremaks teha!?



Tööpäeviti busse nagu jagub, kuigi õhtu poole ei saa siin arugi, kui  tihti neid siis sõidab? Ehk tasub mõelda ka sellele, et kui kaugbussid rohkete peatustega liikvel, siis mõni kohalik liin võiks sõita teisel ajal? Kõik sõltub muidugi paljudest asjadest, aga selline mõte torkas pähe küll.



Aga ega istudes väga bussi lähenemist näegi! Ja et koda oli juba rääbakas seisus, siis paras hakata mõtlema inimlikuma variandi peale. Siia või siis karjääri juurde.




Bussi ootama tulin igaks juhuks varem. Mingil hetkel lähenes üks rattur ja peatus auto ning rattur küsis (küllap tuttavad), et ega vett ei ole...
Andsin siis oma veepudeli ära. Ikka veel arvatakse, et veevõimalusi pole vaja? Kabinetis, kus Saku Läte või autos, kui pudeleid pagasnik täis, võib see tunduda tõesti mittevajalik!



Aga sealt ta tuleb. Paar reisijat oli ka.







Järgmine mõttekoht! Kui meil ikka räägitakse, et mõttetult suurt raha vaja kulutada 4-realistele, siis kas need rääkijad piisavalt adekvaatse mõtlemisega? Et siis mõtlevad ka sellele, miks nii palju autosid teedel? On "suuri" põhjuseid ja on väga palju väikeseid. Näiteks üritused. Kas tullakse tsiklisporti kaugelt autoga vaatama? Tullakse. Kas tuldaks ka ühistranspordiga, kui bussid oleks antud juhul Jõgeval rongidega seotud? Kui inimestele hakkab kohale jõudma, et sellised üpris mugavad võimalused olemas, küll siis ka tullaksegi. Paraneb lisaks ka rongide ja busside täituvus. Ning paremini edeneb ka majandus, nt koha peal millegi müük, piletitulust rääkimata!

Siinkohal paras mainida, et nagu ütlen alati, siis optimaalne aeg ümberistumiseks 10, maks 20 min. Kuid teatud juhtudel, nagu üritustelegi minnes, elab üle ka selle kui ooteaeg ulatub poole tunnini mingitel aegadel. Lähedki Jõgeval poodi, see lähedal ja võtad üht-teist kaasa. ka väikese õlle ehk, sest autoroolis seda ju ei joo!




 
 
Kas aga Piibe Tare välisturiste ei oota?







Suurem osa kogu maanteest oli pinnatud ja kiirus 30 km tunnis. Aga maaliinil oli varu kõvasti ja jõudis väga kenasti ka rongile, ilma jooksmata.



Siit on aga näha, kus PIDANUKS olema perroonid. Ikka jaamahoone ees ja ülekäigud kaubakuuri katuse kõrvalt. Praegu, nagu näete, perroonid päris kaugel! Ümberistumiste puhul on vahekaugus aga ülimalt oluline, eriti busside puhul, mis saabuvad enne rongi ja ootavad selle ka ära. Samuti vanemate inimeste jaoks jms.Kahjuks nii palju arusaamist ei jätkunud.
Ah, pagan, unustasin vaatamata, kas bussijaamas ka rongide sõiduplaan olemas....



 
 
Huvitav, kas ka linnavalitsuse inimesed jätavad oma ratta kaugele?
Nali naljaks. Jõgeval aga alati kripeldab, et miks siinsel alal ei ole üldse turule mõeldud? Väga head võimalused, küllap saaks seda isegi küüslaaugufestivali ajal kasutada!?







Tartus aga endiselt pääs perroonile tõkestatud!


Infotabloost Tartus ma aga aru ei saa. Vahepeal mõneminutilise vahega kirjade järgi kaks bussi, aga tegelikkuses pole! Ja see tabloo ei tohiks ju mõlema suuna liini 20 aegu näidata? Või kui näitab, siis ... kirjadega järgi ikkagi vaid ühtepidi sõitmas need?
Rongide infoekraane pole aga ikka veel! Ka mitte bussipeatuse poolel.





Tiirutasin ka Tartus ringi. Vaatasin, kuidas ratturid punase tulega teed ületasid (loomulikult on ka ratturite hulgas selliseid), aga vaatasin ka uue kergliiklustee juurde tehtut. Tore! 

Aga huvitav, kuidas siin avalikku raha kasutatakse? Lugesin täna (5. 06) uudist ja ahhetasin! Kas külaseltsid/MTÜ-d ongi head rahateenimise kohad, nagu paljud kipuvad väitma? Ja kui palju maksid need pildil olevad kiigukesed?




Bussid linnas sõidavad aga endiselt hõredalt ja uus linnavalitsus ei ole siin millegagi silma paistnud. Ja pole ka endiselt lisandunud ingliskeelset infot.












Maakonnaliinidel on siis ka linnas peatused. Aga raudteejaamast hoiavad linnavõimud jt nagu pidalitõbisest eemale. See nende tõsiseltvõetavust ei kasvata, mida aeg edasi, seda rohkem pigem vähendab.


 

Ka siinpool remonte ja ehitusi, kuid ka siin ikka vanaviisi. Uskumatu lihtsalt!



Bussitaskugi näib uskumatult kitsas ja ei mingeid parkimiskohti! Kuigi ruumipuudusest pole enamasti lõhnagi.


Siin on aga huvitav näha bussipeatust ja kõrvalteed, nende lahendus


Tee ääres torkas aga silma maasikas ja tõepoolest, müügikoht oli ka olemas. Kuid miks küll veidi kaugemal olev kartulimüüja ei müü oma toodangut koos maasikamüüjaga? Elementaarne ju?



































































No comments:

Post a Comment