Blog Archive

Tuesday, June 26, 2018

Viljandi ja buss


Sõit Viljandisse ees. Kui muidu läheb vahel teele topeltkoosseis, siis ehmatasin natuke ära, kui "tagumine, nimega Pernau" meist mööda tahtis kihutada. Aga siis sain aru, et see on hoopis Haapsalu poole minev rong. "Pernau" aga on kahjuks peagi minevikus, teatud mõttes. Tänu viletsale tegutsemisele nende poolt, kellest sõitjate arv ja seega ka rongi olemasolu sõltub...


Lohu. Üks parema lahendusega perroone! Oli teatud mõttes väga üllatav, et uus siiapoole tehti ja puud alles jäid. Keskmisekasvulised muide. Sügav kummardus inimes(t)ele, kes nii tegid!


Hagudi. Pomerants ja KIK jagasid euroraha, aga kummatki ei huvitanud, et "erinevate transpordiliikide ühildamine rongidega" peaks tähendama ka busse! Nii ongi parkla, aga bussipeatust pole!


Rapla.

Kirjutasin loo "Raplamaa Sõnumitesse".



Nii et kuigi P&S siin väga populaarne ja ruumi kipub nappima, siis see ei sega bussijaama siiakolimist.


Mahub juba ka üksjagu rattaid...


...mahuvad kuhugi ka pausi pidavad bussid, näiteks siia?....


... või siia?...


.... või hoopis siia?


 Keava.  Küll sai korduvalt räägitud, et ka siin tuleb ilusast platsist teha midagi rohkemat ja eelkõige bussipeatuse siia, otse perrooni kõrvale tuua, aga nuta või naera, nagu ikka.... Mis meil viga on? Miks me püüame igati loogika vastu ujuda?


Lelle. Koht, kus on bussijaam kohe siinsamas. Ka leidub busse, mis ongi rongidega seotud, kuid osa busse siit üldse läbi ei sõida. Kõik vast ei saakski sõita, kuid, rohkem kui praegu kindlasti.




Olen aga sageli mõelnud, et veidi rohkem peaks pöörama tähelepanu vaadetele. Ei pea silmas kogu võsa või veel enam, metsa, mahavõtmist, kuid vaated on olulised küll. Kui lähed reisima ja ütled, et "väga ilus maa oli", siis kas ütled seda ka siis, kui sisuliselt suuremat osa maast ei näe? Hiljuti Norras viibides olid just vabad vaated väga olulised! Nähtavad olid paljud majad, veesilmad jm. Meil? Vahel jäetakse isegi raudtee ja elektriliini vahel riba võsa-puid kasvama! Lahenduseks olekski see, et midagi tehes mõeldaks ka sellele, kus ja kuidas midagi veel maha võtta. Natuke muidugi.


Juba sellisedki vaated on ilusad ja mine tea, ehk võid näha ka põtru ja muud huvitavat. Kui just need põdrad siin surnuks pole sõidetud! Sest surma saab neid siin lõigul keskmiselt paarikümne ringis aastas. Ja ei paista ei aeda ega pole kuulda siinkohal ka peletusseadmete katsetamisest!?


Ilusaid vaateid aga siiski üksjagu.





Kärus bussipeatus küll kaugel, aga rongipeatuse ümber palju vahvat.



















Türi.













Taikse peatus pidanuks olema siin ülesõidul, aga hea tunne on ikkagi, et see peatus üldse taastati! Sai seda omal ajal üpris kõvasti torgitud! Tõsi, seekordne rong siin ei peatunud. Aga ehk pidanuks? Siin ei ole liiklus nii ihe, et võiks mööda sõita. Ollepast ja Käreverest ehk küll, aga muudest mitte. Muidugi, sõitjaid on Olustveres vähem kui võiks, sest ei ole suudetud busse rongidega siduda.




Ollepa. Bussipeatus olemas, aga busse pole kunagi näinud. Sõidab vaid Villevere buss ja ega siin polegi väga asustust, kuskohast bussiga inimesi rongile tuua.







Küll aga on Võhmas väga palju võimalusi busse ja ronge siduda. Kuid bussipeatust ega busse siin ei näe. Kuigi ruumi küll.





Navesti jõgi


Olustvere.



Sürgavere. Rongipeatus juba aastaid uues kohas, kuid bussipeatus Sürgavere Jaam ei jõua kuidagi siia! Vanasti lausa järvedki rändasid, nüüd ei suudeta siis peatusele aidata "õlga alla panna"?




Pärsti ülesõidul pole aga ikka veel signalisatsiooni. Nagu mõnel teiselgi.


Nagu pole ka Paala peatust.






 
 
Kahjuks on aga juba kurbi uudiseid - liin Karksi-Nuia ja Lilli kaudu Valmierasse suletakse.


Kuid muude liinide suhtes pole Viljandimaal endiselt mitte mingisuguseid edusamme. Ja mitte ainult raudteejaamaga seoses, vaid ei ole võimalik sõita ka Mustla kaudu läbi Pikasilla näiteks Rõngu-Palupera jaam, et nii saada Tartu suunas. Või siis sealt edasi Otepääle. Ometi on ju mõlemalt poolt kohalikke liine olemas, miks neid ei sobitata? Ametnikud ei oska vastata, aga ka ei püüagi midagi teha!
Ja muidugi ei saa ka rongilt otse Mustla bussile. Miks küll? Kas see ja paljud teised ei võiks alustada Männimäelt ja sõita läbi jaama? Või arvavad ametnikud, et männimäelased rõõmuga kolistavad linnaliiniga bussijaama?
Huvitav on veel see, et kuigi sõiduplaani järgi peaks nagu liin p ka jaamas peatuma, siis peatus.ee seda ei näita!





Viljandis pole ammu pikemat aega kohal olnud. Ka seekord. Kuid kindlasti peaks selle plaani võtma. Muidugi, parema meelega võtaks siis, kui ühistranspordiga saaks päeva jooksul ka maal mitmed kohal läbi sõita, et siis ööbima tulla.








Enamus mulke vist sõidab küll autoga, ehk polegi busse vaja? Võib olla siis õigus neil, kes arvavad, et ka siin ei püütagi midagi paremaks muuta, siis saab "tõestada", et eeltasutud bussisõit ei aidanudki midagi!?










Hiljuti lugesin aga, et Viljandis Talutoidu Ait uutes ruumides. Selle ka üles otsisin. Ja kaubavalikut natuke tõesti ka oli!































































No comments:

Post a Comment