Blog Archive

Wednesday, August 15, 2018

Ajaviiduks asendusbussiga.


Otsustasin proovida, kuni veel võimalus, läänesuunal ka Pääsküla - Tallinn lõigu asendusbussiga sõita. Rahvast oli vähe ja eks selge varsti ka, miks. Sõiduaeg ikka väga pikk.



See-eest kolistasime vahepeal mööda teid, kuhu muidu ei satu. Palju rohelust ja ilusaid maju.







Vot, umbes selliseid võiks meil Eestis toota ka jalgratastele! Alustades pakiraamist ja lõpetades erinevate vihmakindlate "kastidega". Küljekastid peaks olema muidugi sekundiga mahavõetavad.



Autosid vooris vastu kõvasti.




Nõmme poolt tulles saab aga eriti hästi aru, kus on ühistranspordi jaoks olulised peatused. Ka kaugbusside jaoks.






Kitsekülast algaski ummik. Sõitsin kaasa kuni Lillekülani ja siis otsustasin ümber istuda järgitulevale ülejärgmisele rongile....






Tihe liiklus ei sega aga roolis mobiiliga rääkimast....



Teenused peatuste juures, mida rohkem, seda uhkem!


Täna siis ka kahe Madriidi klubi suurmäng.


Ohoo, meil ongi mõni bussipeatus sellise nimega, nagu vaja!





Raudteeremont jõudnud Balti jaama külje alla.


Tund ja 10 minutit ning olingi jõudnud Laagrist Balti jaama!

Aga teisel päeval....


... lugesin hommikul kõigepealt sellest, kuidas eeltasutud bussisõit on kasvatanud sõitjate arvu. Muidugi ei tahetud siiani positiivsetest külgedest rääkidagi, aga ega seda varjata ka ei saa.
Paar tähelepankut lehest veel. Septembrist pidi tulema Kagu-Eestis sõiduplaani muudatusi. Siiani leidsin enamjaolt vaid mõned need liinid, millel siis lühendatigi veidi sõiduaegu. Kuna rahaga nikerdamist enam pole. Meenutasin ka seda, et Kagu ÜTK juht Saar lubas, et parandada tuleb inimeste informeerimist. ma ei ole küll leidnud seda infot, kuidas info andmist paremaks muudetakse!
Kuid Kagu ÜTK kodulehel polnud veel mingit infot, portaalis peatus.ee aga võis leida. Kui ringi tuulata. sest reisiplaneerija seda näitab, aga maakonnaliinide otsing mitte! Kuidas küll ikkagi nii viletsalt asjad liiguvad?
Kohapeal pidi bussides bussijuhi selja taga küll mingi info olema, aga kas seega eeldatakse, et maakad käivad iga päev korra bussipeatuses, sisenevad bussi, otsivad infot ja astuvad jälle maha? Kirjutasin ka Kagu ÜTK-le selelst, aga teades juba, kui vaenulik on ÜTK juhi suhtumine, pole sealt midagi ka loota. Koopia läks ka mingile järelvalve ametnikule, aga ega ma ausalt öeldes ka sealt suurt midagi loota. Seegi pigem kohatäide!?



Ja seekord ma siis asendusbussi ei valinud. Sõitsin Hiiuni, et seal siis aega parajaks teha ja rongi oodata. Just asendusbusside möödumise ajaks!


Hea oli aha näha, kuidas noori rattureid ülekäigul õpetati: "LE lubab ülekäiku sõites ületada, kuid jalakäija kiirusel". Ja noortest enamus näitasid käega isegi enne peatumist pidurdamise signaali! Kuid kuulmata jäi, et ".... sõites tee ületamine ei anna eesõigust...."!



Üks hea kebab (peatuse juures peab ju olema söögikoht!) perroonile aega viitma!



Ja hea on ka kui peatuse juures on erinevaid teenuseid. Nii on Hiiu jaamahoones nüüd elektroonika remont (diagnostika muide, on tasuta!).


Ja nii on ka ühe normaalse rongiepeatuse juures bussipeatus!




Mõned noored aga ei mõtle. Valelt poolt üle raudtee, siis autode vahelt üle tee...


Et aga aega oli ja minu rong teisest mööda sõita ei saanud, põikasin ka Kivimäele.




Elron on perroonidele seadnud üles silmatorkavad sildid, kus perrooni äärde rong tuleb. Ometi... ei nähta? Nii sageli ongi, et ei vaadata, aga samas ka sageli kõheldakse, ei olda kindlad jne.







Kui aga rong juba lähemal, siis õnneks ikkagi taibati!





Hommikuse uudise järel oli hea lugeda õhtuses rongis uudiseid!!!


Topeltkoosseis saabus Balti jaama. Tablool Aegviidu, aga ei sõnagi sellest, et sinna sõidab vaid esimene rong.


Ja nii polnud ime, et paljud inimesed käisid ikka uksi proovimas. Ka valjuhääldist kostus "automaadi" teavitus Aegviidu rongi väljumisest, korduvalt, aga samuti mitte sõnagi, milline rong väljub, Tegin aega parajaks ja paarile inimesele sain ka enne maha jäämist teada anda, mis ja kuidas!


Kas ikka veel ei jagu Elronis kogemusi? Või ollakse õppimisvõimetud?




No comments:

Post a Comment