Blog Archive

Thursday, August 2, 2018

Pilt ja sõna.


Tallinnas vist merepäevad. Või kogu Eestis? Admirale näeb palju!




 
 
Pärnu rongiliikluse lõppemisega aga seni midagi paremat ei koida. Mitte kellegi jaoks! Vaja on vähemalt 7-8 bussi. Hetkel paistab algul pakutud 1 bussi asemel 3, mis aga ei ole piisav ühe olulise asja kadumise eest! Kõige elementaarsem põhjus? See ei tähenda nt Eidapere inimeste jaoks piisavaid võimalusi. Sobida võib ühe suuna aeg, teise oma mitte ja ... valitakse auto...
Jätkame tegelemist!


Linnas minu jaoks vaid mõned asjad, mida pildistada. Trammid üks neist. Ja just seal, kus õnnestus jõuda selleni, et liini postid on enam-vähem vanade koopiad!


Vahel aga tuleb jala käia linnas, sest ei oska transporti valida....



Balti jaamas on aga puudus kahest asjast. Kaugbusside algpeatusest ja pildil olevate peatuste taga platsist, kus alustaks oma sõite tellimusreisid. Mis seni peatuvad enamasti kas Rahvusraamatukogu ees, Mere puiesteel vm. Vahel ka Go Hotel Schnelli ees. Aga algus peaks olema siin. Et seda mõistaks nii tellijad kui reisifirmad, tuleb veel tohutu töö ära teha! Peamine - olgu reis milline ja kuhu tahes, ei meeldi kellelegi kui hommikul vara või õhtul hilja peab tellitud bussilt suunduma  veel läbi linna rongile või vastupidi!




Vahel on aga hea lihtsalt pilvi vaadata. Eriti sellise "kohutava" suve ajal!










Pärnu maanteel käib aga kõva töö!




Meie ootekojad muutuvad aga mitte päevadega vaid lausa minutitega "paremaks" Tõeline näide hoolimisest? Tõeline vedamine?



Vedamine on aga vahel hoopis kalaletis. Eriti kui kala värske!


Et Nõmme jaamas pole enam pööranguid ja neid ei saa ka olema (oh seda mõistust!), siis tuleb vahel hoopis trolliga sõita. Sõidad ja järsku mõtled, mis on siis järgmine peatus!? Ja saad teada, et ... iga kord on selleks Balti jaam!


Mõnikord võib aga ka trollist maha tulla ja osta üks mõnus taimetee. Või puhata jalga Tallinna parimas apteegis!






Või siis üks elus õlu võtta?




Või siis rongi oodates üks hea kebab? Vaesed veganid, sageli nad ei tea, millest heast nad ilma jäävad!


Aga kas tõesti ka nii suure teeremondi juures jäetakse kaevud keset teed? 21. sajandil? Tule atevas appi!




Kui aga rongiga ei sõida, võib sõita autoga! Nautida raudteeülesõidul ja pööreldes-keereldes liikluses ristmikel rõõmsat mobiilikõnet, mine tea, mis sealt koidab.... Peaasi, et tulemuseks pole õnnetus, ptüi-ptüi-ptüi....


Liini kirjelduses selge ja konkreetne nimi. Millal saab aga kirjesse muud konkreetsed nimed? Maanteeametis arvatakse, et see KOV-ide rida, aga nad lubasid asjalikult neile ka info edastada! Teiste peatuste puhul ei saa veel seda rakendada, sest enamuses neist pole Maanteeamet suutnud bussipeatust rongipeatuse kõrvale tuuagi!!!

KOV-idele edastamiseks.
Muuhulgas peaks see kehtima ka linnade puhul, kus bussijaam on raudteejaamaga koos. Nii on ka Norras bussipeatuste nimede juures kirjas JAAM. Näiteks Ski linn, bussipeatuse nimi Ski Stasjon. Üksiti palun KOV-idele ka edastada, et juhul kui selle süsteemi puhul on vastuargumente, siis palun need ka teada anda ja edastada! Kui vastuargumente pole, siis pole ka põhjust asjaga viivitada.
Koidula Jaam - korrektne!

Viljandimaal on bussipeatus Sürgavere Raudteejaam, kui jaama ega peatust seal ei ole. Nimi on aga muutmata.
Raplas on peatus Rapla Jaam, mis tegelikult asub jaama tee otsas, seega peaks selle nimi olema Rapla Jaamatee. Peatus, millel nimeks Rapla Raudteejaam, peaks aga olema Rapla Jaam.

Vana-Kuustes on bussipeatus nimega Vana- Kuuste. See peatus asub vales kohas, puudub ühispeatus nimega Vana-Kuuste Jaam. Peatuse nime saaks aga õigeks muuta juba enne peatuse nihutamist?

Tsirguliina bussipeatus on vaja muuta peatuseks Tsirguliina Jaam. Sealhulgas tuleb tegutseda ka selles suunas, et Sangaste jaam saaks uue nime. Mitte raudteetaristu objektina vaid ainult peatusena - Tsirguliina! (Sageli eksivad ka välisturistid)

Mägiste bussipeatus vajab nime Mägiste Jaam.

Puka bussipeatus - Puka Jaam.

Elva vajab nime Elva Jaam. (Siinkohal mainin, et bussipeatused Norra raudteejaamades just nii nimetatud ongi).

Rõssa bussipeatus vajab nime Orava Jaam.

Ilumetsa bp - Ilumetsa Jaam

Veriora Raudteejaam - Veriora Jaam.

Võiardi Tee - Ruusa Jaam

Põlva Raudteejaam - Põlva Jaam

Taevaskoja - Taevaskoja Jaam

Kiidjärve Raudteejaam - Kiidjärve Jaam

Valgemetsa - Valgemetsa Jaam

Vastse-Kuuste - Vastse-Kuust Jaam
Raudteejaam - Reola Jaam

Männi - Ülenurme Jaam?

Jõgeva - Jõgeva Jaam

Pedja - Pedja Jaam

Vägeva - Vägeva Jaam

Rakke - Rakke Jaam

Kiltsi - Kiltsi Jaam

Tamsalu - Tamsalu Jaam

Tapa - Tapa Jaam

(Jäneda Jaam juba olemas, korrektne).

Nelijärve - Nelijärve Jaam

Aegviidu - Aegviidu Jaam

Kehra - Kehra Jaam
Raudteejaam - Rakvere Jaam
Viru-Kabala Raudteejaam - Kabala Jaam
Planeeringus peatus Kohtla-Nõmme Jaam
Raudteejaam - Viljandi Jaam
Raudteejaam /Paldiski III - Paldiski Jaam
Raudteejaama - Kiviõli Jaam (koos peatuse ehitamisega ülesõidu kõrvale)
Raudteejaam - Nõu Jaam
Kolu Raudteejaam - ?
Saku Raudteejaam - Saku Jaam
Kiisa Raudteejaam - ei asu jaama juures.
Saue Raudteejaam - Saue Jaam
Laane Raudteejaam - puudub rongipeatus.
Klooga Raudteejaam - Klooga Jaam
Laitse Raudteejaam - peatus ei asu jaama juures.
Ridala Raudteejaam - puudub raudtee
Hagudi Raudteejaam - ei asu jaama juures.
Tootsi Raudteejaam - rongiliiklus lõpeb
Eidapere Raudteejaam -. rongiliiklus lõpeb.
Ellamaa Raudteejaam - raudtee puudub
Soldina Raudteejaam - rongipeatus puudub.
Olustvere Raudteejaam - Olustvere Jaam
Riisipere Raudteejaam - Riisipere Jaam
Türi - Türi Jaam
Ollepa - Ollepa Jaam
Lelle - Lelle Jaam
Keava - Keava Jaam
Kohila Raudteejaam - Kohila Jaam

Loodan, et mõni peatus vahele ei jäänud.
Lugupidamisega







Tallinnas tehti kunagi ootekojad koos asjaliku skeemiga. Kuid unustati samasse tellida stendi alus sõiduplaanide jaoks! Kas see muutub järgmise hankega? 10 või 20 aasta pärast?


Vilde tee meenutab muidugi Vildet, aga minu jaoks on nõukaajast assotsiatsioon venelaste elamurajooniga. Pole nii vildelik ehk eestlaslik siis midagi? See selleks. Hea, et peatuse juures on söögikoht.





No comments:

Post a Comment